Reply on: enumaelish #99036:
Mestska zeleznicna je vhodne riesenie pre NIEKTORE casti mesta. URCITE nie Petrzalku. Ale mestsky vlak sa hodi napriklad do Devinskej Novej Vsi, odkial dokaze dopravit omnoho rychlejsie ako autobus (a mozno aj ako elektricka). Alebo tiez take Vychodne - tam sa pouzitie vlaku priam predurcuje.Raca a Vajnory doplacaju na nie prave vhodne umiestnenu stanicu a pri juhuvychodnej (Vrakuna, Podunajske Biskupice) casti mesta som si nie celkom isty konkurencieschopnosti vlakovej dopravy z hladiska jazdnej doby. Odhliadnuc od uplne strasnej "stanice" Podunajske Biskupice.
Dalsia vec je ze musia premavat MODERNE, TICHE, CISTE vlaky, lebo pre vacsinu ludi je vyuzivat vlak na presun v ramci mesta tak povediac nezvyk a niecim ich presvedcit bude treba.
Ike
su to presne tieto dve ktore spominas, prva spaja mesto Trencianske Teplice s obcou Trencianska Tepla a druhe spaja mesta Poprad a Vysoke Tatry a este nejake obce (Strba,Nova Lesna, Velky Slavkov... atd).
myslim ze urcit najkratsiu el. trat bude problematicke, ale tiez by ma to zaujimalo... aj na slovensku tazko povedat ci je to T.Teplice, alebo ozubnicova zeleznica, alebo TEZ. TEZ maju skor charakter normalnej zeleznice, T.Teplice su viac elektrickovejsie
inak niekde som cital ze prave elektricka T.teplice - t.tepla bola prva elektrifikovana trat na Slovensku a ze doteraz su tam povodne drevene pylony (to ze tam su som videl na vlastne oci, ale su naozaj povodne?) je to pravda?