http://spravy.pravda.sk/v-bratislave-zdrazie-nocna-mhd-de6-/sk_regiony.asp?k=96002&c=A071005_123449_sk_regiony_p09
Zdraženie nočákov je pre novinárov atraktívna téma, menej atraktívne sú niektoré vyjadrenia Zahradníka...
"Keďže verejnosť sa zatiaľ vyjadrovala k novému systému väčšinou kladne a podľa nás došlo takýmto riešením aj ku kvalitatívnemu zlepšeniu štandardu cestovania a zníženiu vandalizmu, rozhodli sme sa pokračovať v novom projekte. Takéto riešenie si ale vyžiada zvýšenie nákladov pre dopravný podnik," Len škoda, že "zabudol" povedať, že verejnosť sa kladne nevyjadrila k zvýšeniu cestovného... Alebo to bol zámer, že to nepovedal? ?
"Podľa prieskumov, ktoré sme urobili, vyplýva, že viac ako 80 percent ľudí využíva nočnú dopravu pri ceste za voľnočasovými aktivitami a za zábavou. Pri dnešných cenách kávy alebo piva nie je dvadsaťdvakorunový cestovný lístok až tak veľa," Tak porovnávať cenu cestovných lístkov s kávou či pivom je prinajmenšom čudné, aj keď zaujímavé... Prečo ich radšej neporovná s cenami taxíku, čo by podľa mňa bolo rozumnejšie, vzhľadom na to, že DPB nepredáva kávu ani pivo (aspoň o tom neviem), ale za peniaze ponúka dopravu, teda taxíky sú pre porovnanie názornejšie? Opäť na to zabudol alebo by to porovnanie ukázalo, že pre skupinu troch či štyroch je taxík vo všetkých smeroch výhodnejší či porovnateľný, samozrejme vrátene ceny? ?
Nech si DPB uvedomí, že vyhnať cenu lístka nad 40Sk bude pre ľudí neprijateľné a pre vlastníkov električeniek nepochopiteľné. A najmä tržby nebudú určite dvojnásobné (ako si myslia), aj keď podľa kalkulačky to tak určite vychádza... ?
Zdraženie nočákov je pre novinárov atraktívna téma, menej atraktívne sú niektoré vyjadrenia Zahradníka...
"Keďže verejnosť sa zatiaľ vyjadrovala k novému systému väčšinou kladne a podľa nás došlo takýmto riešením aj ku kvalitatívnemu zlepšeniu štandardu cestovania a zníženiu vandalizmu, rozhodli sme sa pokračovať v novom projekte. Takéto riešenie si ale vyžiada zvýšenie nákladov pre dopravný podnik," Len škoda, že "zabudol" povedať, že verejnosť sa kladne nevyjadrila k zvýšeniu cestovného... Alebo to bol zámer, že to nepovedal? ?
"Podľa prieskumov, ktoré sme urobili, vyplýva, že viac ako 80 percent ľudí využíva nočnú dopravu pri ceste za voľnočasovými aktivitami a za zábavou. Pri dnešných cenách kávy alebo piva nie je dvadsaťdvakorunový cestovný lístok až tak veľa," Tak porovnávať cenu cestovných lístkov s kávou či pivom je prinajmenšom čudné, aj keď zaujímavé... Prečo ich radšej neporovná s cenami taxíku, čo by podľa mňa bolo rozumnejšie, vzhľadom na to, že DPB nepredáva kávu ani pivo (aspoň o tom neviem), ale za peniaze ponúka dopravu, teda taxíky sú pre porovnanie názornejšie? Opäť na to zabudol alebo by to porovnanie ukázalo, že pre skupinu troch či štyroch je taxík vo všetkých smeroch výhodnejší či porovnateľný, samozrejme vrátene ceny? ?
Nech si DPB uvedomí, že vyhnať cenu lístka nad 40Sk bude pre ľudí neprijateľné a pre vlastníkov električeniek nepochopiteľné. A najmä tržby nebudú určite dvojnásobné (ako si myslia), aj keď podľa kalkulačky to tak určite vychádza... ?
fobust
Šlachta: Rozhodnutie o hale bolo politické
S rozčarovaním sledoval rokovanie zastupiteľstva hlavný architekt Bratislavy Štefan Šlachta. A hneď po skončení debaty o národných športových stánkoch a rýchlom hlasovaní Zrkadlovú miestnosť Primaciálneho paláca opustil.
"Pýtate sa na môj názor? A načo? Veď páni poslanci oň vôbec neprejavili záujem!" povedal krátko pred odchodom Pravde. Ako zdôraznil, členovia zastupiteľstva podľa neho "urobili čisto politické rozhodnutie, ktoré má s odborným pramálo spoločného a vedie do rizika".
Šlachta varuje, že už teraz stiesnené územie prírastok dvoch obrovských športovísk s veľkou kapacitou divákov najmä dopravne len sotva znesie. "Hokejový zväz by teraz mal vypísať medzinárodnú súťaž so serióznou porotou, aby sa preukázala riešiteľnosť dopravného napojenia," mieni.
Prerokúvaný materiál o hokejovej hale, podpísaný šéfkou magistrátnej sekcie dopravy Tatianou Kratochvílovou, pritom k problému dopravnej zaťaženosti uviedol zásadné údaje iba na niekoľkých riadkoch. Píše sa v ňom, že v súvislosti s výstavbou arény sa uvažuje o potrebe 3 000 až 3 500 parkovacích miest, že priľahlá Trnavská cesta sa rozšíri o jeden jazdný pruh, že vjazd do športového areálu bude z Trnavskej (čiže cez úzku ulicu Odbojárov - pozn. red.) a výjazd na Bajkalskú (čiže cez taktiež úzku ulicu Kalinčiakovu či Viktora Tegelhofa - pozn. red.), že do oblasti je dobrý prístup hromadnou dopravou a peši a že vzhľadom na rozhodujúce využívanie už jestvujúcich komunikácií nie je dopravné riešenie finančne náročné.
Zo situácie, ktorá nastala, však Šlachta viac ako magistrát viní zväz ľadového hokeja. "Už samotný spôsob našej kandidatúry vlani v Rige bol zvláštny. Prezentovali sme tam virtuálnu halu na virtuálnych pozemkoch za virtuálne peniaze," poznamenal znechutený hlavný architekt metropoly.
sp, Pravda
-
Tiež nesúhlasím. Cíglfeld nie je vhodný na takú záastavbu a nie iba dopravne. Ako chce Ďurkovský obhajovať že štadión národného významu cpe do akejsi bočnej uličky? Takáto stavba si zaslúži reprezentatívne miesto na mestskej triede, kľudne aj v Petržale. Whoops, tam sú lukratívne pozemky, na tých radšej vyryžujeme ich predajom súkromníkovi. Štát by nedal bakšiš za to že tam môže stavať štadión...