S rozčarovaním sledoval rokovanie zastupiteľstva hlavný architekt Bratislavy Štefan Šlachta. A hneď po skončení debaty o národných športových stánkoch a rýchlom hlasovaní Zrkadlovú miestnosť Primaciálneho paláca opustil.
"Pýtate sa na môj názor? A načo? Veď páni poslanci oň vôbec neprejavili záujem!" povedal krátko pred odchodom Pravde. Ako zdôraznil, členovia zastupiteľstva podľa neho "urobili čisto politické rozhodnutie, ktoré má s odborným pramálo spoločného a vedie do rizika".
Šlachta varuje, že už teraz stiesnené územie prírastok dvoch obrovských športovísk s veľkou kapacitou divákov najmä dopravne len sotva znesie. "Hokejový zväz by teraz mal vypísať medzinárodnú súťaž so serióznou porotou, aby sa preukázala riešiteľnosť dopravného napojenia," mieni.
Prerokúvaný materiál o hokejovej hale, podpísaný šéfkou magistrátnej sekcie dopravy Tatianou Kratochvílovou, pritom k problému dopravnej zaťaženosti uviedol zásadné údaje iba na niekoľkých riadkoch. Píše sa v ňom, že v súvislosti s výstavbou arény sa uvažuje o potrebe 3 000 až 3 500 parkovacích miest, že priľahlá Trnavská cesta sa rozšíri o jeden jazdný pruh, že vjazd do športového areálu bude z Trnavskej (čiže cez úzku ulicu Odbojárov - pozn. red.) a výjazd na Bajkalskú (čiže cez taktiež úzku ulicu Kalinčiakovu či Viktora Tegelhofa - pozn. red.), že do oblasti je dobrý prístup hromadnou dopravou a peši a že vzhľadom na rozhodujúce využívanie už jestvujúcich komunikácií nie je dopravné riešenie finančne náročné.
Zo situácie, ktorá nastala, však Šlachta viac ako magistrát viní zväz ľadového hokeja. "Už samotný spôsob našej kandidatúry vlani v Rige bol zvláštny. Prezentovali sme tam virtuálnu halu na virtuálnych pozemkoch za virtuálne peniaze," poznamenal znechutený hlavný architekt metropoly.
sp, Pravda
-
Tiež nesúhlasím. Cíglfeld nie je vhodný na takú záastavbu a nie iba dopravne. Ako chce Ďurkovský obhajovať že štadión národného významu cpe do akejsi bočnej uličky? Takáto stavba si zaslúži reprezentatívne miesto na mestskej triede, kľudne aj v Petržale. Whoops, tam sú lukratívne pozemky, na tých radšej vyryžujeme ich predajom súkromníkovi. Štát by nedal bakšiš za to že tam môže stavať štadión...
"to je bezpečne možné akurát tak v noci a cez víkendy, skús niekedy v poobedňajšej špičke ísť po centre." - Vzhľadom na to, že na bicykli jazdím do roboty a z roboty cez celé mesto (aj cez centrum a v špičke) minimálne tri dni z päť a predpokladám, že Ty dennodenne na bicykli nejazdíš, vnímam Tvoje odporúčanie ako trochu mätúce. Odporúčaš mi totiž, aby som skúsil niečo, čo bežne robím
Súhlasím, že na cestách sa jazdí dosť divne, najmä prednosť sprava málokomu niečo hovorí (čudujem sa, že má toľko ľudí vodičák). Napr. dnes som dával prednosť jednému autu, čo išlo sprava a vodič nechcel ísť ani za svet. Asi preto, že som bol na rovnejšej ceste Zastavil som, pár sekúnd som mu ukazoval, že má prednosť na čo mi on stále ukazoval, nech idem ja - potom ma to prestalo baviť a išiel som. A naopak, keď mám prednosť ja, tak ju zase vodiči veľakrát nedávajú ? Nedávanie prednosti neberiem ako ignoráciu cyklistov, skôr ako všeobecnú neznalosť predpisov, keďže sa mi to v rovnakom množstve stáva aj pri jazdení autom. V oboch prípadoch treba dávať pozor okolo seba a predvídať správanie ostatných účastníkov premávky.
Ja osobne jazdím na bicykli po meste dosť, ale to je bezpečne možné akurát tak v noci a cez víkendy, skús niekedy v poobedňajšej špičke ísť po centre. Na cestách na teba pozerajú ako na exota, ktorý zavadzia, a na chodníku nie je kde prejsť kvôli veľkému počtu ľudí. Navyše veľká časť vodičov berie cyklistov ako niečo, čomu sa nedáva prednosť, ani keď to ide po hlavnej ceste. Napríklad na 29. augusta smerom na Kollárovo námestie je hlavná cesta, ale keď tade idem na bicykli, musím sa tam správať ako keby tam bola pre mňa STOPka, pretože väčšina vodičov mi tam nedáva prednosť. Ale toto už nie je ani chyba mesta, ale našej mentality.
Táto naša veľdedina je zlá v tom, že sa tu poriadne nedá používať ani auto, ani bicykel, ani verejná doprava... To nie je také jednoduché, že presadnúť do auta... Tiež som ochotný radšej dať pár tisíc mesačne za to, že sa budem voziť pohodlne a rýchlo, ale tu jednoducho nie je kde parkovať. V centre to výjde riadne draho, a v širšom centre, napríklad v okolí Prievozskej je to hrôza, pretože okrem BUS pruhu nie je kde ani zastaviť na pár sekúnd a nie ešte parkovať. Ja napríklad jednoducho nemôžem chodiť autom do práce aj keby som sa roztrhal, vo firemných garážach môžu parkovať len topmanažéri, a v okolí 1 km od tohoto miesta jednoducho po 8:00 nie je nikde na chodníku ani na tráve ani meter štvrcový voľného miesta. Zaparkovať môžem najbližšie asi v dvoch tretinách cesty domov, tak to môžem ísť rovno peši z domu..
Mimochodom za električenku by som zaplatil kľudne aj tri krát viac, ak by jej kvalita tej cene zodpovedala, ale momentálne kvalita MHD nezodpovedá ani tým 300 Sk mesačne, takže nemám o ňu záujem, najmä ak vidím čo sa deje v súvislosti s DPB v posledných mesiacoch. Ak uvidím nejaký fakt pozitívny krok, tak si ju opäť kúpim.
To ako že bez trolejového vedenia by tam nemohli premávať napr. Mercedesy Citaro G s motorom 260 kW v intervale trebárs 1 minúta? Samozrejme, že to trakčné vedenie tam bolo postavené kvôli životnému prostrediu. Doporučujem nebojovať za trolejbusy odcestnými argumentami, škodí im to.
Ano mal..no cez leto tu bol tankodrom a Foxika som si nechcel nicit, pripadne nechat sepalit bagristom ? Musel som to pretrpiet..prakticky skoncili az v polovici septembra ? Zial bohu DPB si moju podmienecnu priazen absolutne nezasluzil a prejdem naozaj k pomeru 7:0 v prospech Foxika, tak ako som vravel na jar, ze to bude tak cez leto ?
Radsej si zaplatim 7x viac (vratane poistiek, benzinu, servisu...) ako teraz za elektricenku, ale pojdem aj 7x pohodlnejsie nez teraz. DPB ma donutil ucpavat mesto a kazit vzduch ?
P.S. Ked uvidis modreho Foxa tak to som ja ? Aj ked je pravda, ze v takej istej farbe som ich len v BA videl asi 4-5 ?
No tak nám porozprávaj, čo si počul od "jedného pána zo SOR-u" a prečo by to malo byť "akože nič moc". Potom si to skonfrontujem s tým, čo som počul priamo v SOR-e. Samozrejme, že SOR nebude vyrábať električky a na 99% ich nebude vyrábať ani Solaris (neviem, nič som neskúmal ale je to taká nebotyčná hovädzina, že som si trúfol dať na pravdepodobnosť realizácie max. 1 .
Doporučoval by som trocha sa do problému ponoriť, predtým než začneš produkovať "odborné" posudky. Jazda trolejbusov na pomocný pohon na Letisko MRŠ (ako keby sme mali aj iné.. doporučujem aj hlavnú stanicu ŽSR premenovať na Hlavnú stanicu Vavra Šrobára...) nepredstavuje žiadne ničenie vozov. To, čo ničí vozy na DD, nie je jezda s cestujúcimi k Novému mostu ale neustále štartovanie a stopovanie agregátov pri otáčaní pri Riviére.
A 133 by bola prejazd z čoho? Aký význam by malo presunutie tbusov zakúpených na DD na iné linky, nehovoriac o tom, že na 201 a 202 sú pri súčasných intervaloch nevhodné. Myslíš, že na DD sú nepotrebné? A ešte taká drobnosť - parkovanie. Na Kuklovskej nemožné, na Molecke ešte viac. To obratisko by sa predovšetkým malo postaviť kvôli hradeniu 25Triek, ktorých je nedostatok!!!
To akoze je L17 zrusena? Alebo preco neboli dnes minimalne dve poradia po sebe!!! vypravene? Zvysok liniek 3,5,11 chodilo narvanych az po dvere, takze nejaky ten 5 min. interval na radiale bol k nicomu. Neplatim si za takmer 30 minutove statie na zastavke (lebo sa nedalo narvat do spoja), ale za cestovanie. DPB u mna konci. Chcel som zachovat pomer 4:3 v prospech MHD, no po dnesku to bude 7:0 v prospech IGK. Nemienim dalej platit neschopnost manazmentu DPB. Prajem skore skrachovanie DPB a este skorsiu premenu na maximalnu socku. ? ? ☠
fobust
Tiež si myslím že 5 minút je veľa. Bohvie či nerátali že sa im tam pripletie Krabust na linke 11 alebo 13. ?