Tak po obede som nejaky rozjareni. Navrhujem aby namiesto kladiviek, vo vozidlach boli betonove tehly, tie by pouzili v pripade nebezpecenstva, aj na sebaobranu, aj na vybitie skla, aj proti vodicovi, aj proti zahranikovi (zamerne male z, aby som nikoho neurazal)
Takze podaktori cestujuci chodia so srobovakmi, a medzi dvoma zasstavkami odsobovavaju kladivka (1317). Ale mozno su z hlinika, aj tie packy. Treba celoplastove he-he, alebo vytesane z kamena ?
Záhradnícka ulica, ktorá je dôležitou dopravnou medzi Ružinovom a centrom mesta, sa bude rozširovať o dva jazdné pruhy. Je predpoklad, že práce sa začnú na jar budúceho roku.
Karosa B 741 CNG - vsetky zliner GO ich urcite mali, postupne zmizli ci uz pred zaradenim do prevadzky, alebo po zaradeni. nikdy sa opatovne nedoplnali.
Ikarus 415 - z vyroby ich mali vsetky, postupom casu sa stratili. nikdy sa nedoplnali.
Ikarus 435 - detto ako 415, akurat niektore vozy dostali nedavno karosa kladiva (alebo aspon drziaky).
TAMBUS - nikdy som kladivo v drziaku nevidel (okrem kabiny vodica), prve 3 LBC tambusy dostali pri GO karosa kladiva. ostatne asi e-e.
SOR - postupne vsetky zmizli, okrem par kusov. nikdy sa nedoplnali.
Požiadavky na zvyšovanie kapacity verejnej dopravy v hlavnom meste z roka na rok rastú. Mnohé súvisia s výstavbou veľkých nákupných centier, ale aj bytovou výstavbou. Jednou zo zanedbaných častí je aj okolie Galvaniho ulice.
A este nieco k Poliakom. Verejne obstaravanie vyhravaju Poliaci, lebo daju najnizsiu cenu. Ale o kvalite sa nehovori. Bohuzial, vzdy ked vyhrali poliaci, mali sme velke problemy s kvalitou dodavky, nekonecne telfonaty, nedodrzanie terminov, atd. Ale maju dobru obchodnu strategiu: daju najnizsiu cenu, tym aspon raz ziskaju zakaznika, na ktore davaju potom referencie. Na zapade to zavazi, a tak vlastne postupuju na zapadny trh. Teraz som hovoril o mojich skusenostiach vo firme. Ale viem od kolegov, ze sukramne SADKy nekupili polske busy, lebo ich prekukli, vedeli ze nerobia kvalitne. Hovorim o sukromnych firmach, ktori radsej zaplatili o 100 000 viac za bus, ale v dalsom nemaju problemy.
Ja ssom si vsimal kladivka, od roku 1995, odkedy som v BA. V 39 nikdy neboli, ani jeden som nevidel. Vtedy som si myslel, z&e to maju inak vyriesene. Predsa je to hl. mesto. Po rokoch uz je mi jasne viac veci.... ?
Robim uz roky verejne obstaravanie, a keby ma DPB vyzval aby som pomohol, tak to urobim aj zadarmo. Pri obstaravaniach je problem specifikacie a nie ceny. Cena ma byt najnizsia, ale pri danej specifikacii, a nie absolutne najnizsia cena. To je nepochopenie zak o verejnom obstaravani. Treba dat specifikaciu, ze take a take kladiva, vratne dezenu pneumatik, a poctu a umiestnenia tlacidiel v kabine, aj take malickosti ako sposob otvarania a zabezpecenia motoroveho priestoru. Ustav dopravneho inzinierstva by tiez mohol pomahat.... A Zahradnikova snaha predlzit zarucnu dobu je len slaba zaplata zleho obstaravania. Do obstaravania treba dat vsetky podmienky zmluvy, vratane zaskolenia personalu a nahradne dielce atd. O tom mozem pisat celu knihu.
Tak neviem čím to je. Asi si ich málokto všimol, alebo je to tým, že u Karos a Ikarusov sa DPB neunúval s ich nákupom, takže tie kladivká možno nemiznú opakovane ale možno tam vyše aj 5rokov niesú ak aj viac. Pri čom pri 15ročných Karosách ako šlo o dve alebo tri krádeže kladivka tak interval je 5rokov čo tam neni nič, lebo sa na to kašle veselo ?
Tak ja neviem, alebo aspoň pripevniť jedno niekde o kabínu šoféra tak aby ho mal na očiach a hneď zvozil toho kto by si ho chcel privlastniť. Už som v koncoch.
efekt rovnaky ako keby tam neboli ziadne. vodic je uzavrety v kabine. ak sa mu nieco stane, cestujuci sa nemusia dostat do kabiny vodica. v pripade klboveho autobusu moze nastat pripad, ze ludia zo zadnej casti by sa tazko predierali do prednej casti vozidla aby sa dostali ku kladivu, a pod.
veď to je práve otázka. Lenže čo s tým má taký výrobca urobiť, keď pri nových aj generálkových tendroch je také obvyklé slovenské no. 1 kritérium - cena ? Z ktorého sa mi sommeliersky nožík otvára vo vačku ? Ktorý výrobca v tomto prípade navrhne do tendra (nielen) kladivá 3 krát drahšie ?
A na druhú stranu - vzhľadom na mediálnu a spoločenskú situáciu - v mnohých prípadoch sa o tom začína hovoriť až neskoro. Verím tomu, že keby niekde uhorela polovica autobusu tak by do dvoch týždňov boli kladivá snáď pod každým sedadlom a vláda by na mimoriadnom zasadnutí našla 2 miliardy na nové vozy.
Je to čierny humor, ale väčšinou sa hasí, keď už horí a prevencia u nás nie je základ. Že sa šlape vo viacerých ohľadoch na riziko ? Môžme si za to sami.
Je to síce kravina lebo napríklad ak ich budú potrebovať ľudia úplne vzadu, tak to bude trvať kým sa tam dostanú ale vždy lepšie aspoň 2 kladivká u šoféra v buse ako žiadne ? aspoň kým kleptománia neprejde, tak je toto asi jediné schopnré riešenie
kiko