To mi je jasne,ze maju na vyjazd 20 min od nastupu,to som ani netvrdil,hoci uznavam tu dvojzmyselnu a zaroven zle sformulovanu vetu "nastartuje a odchadza"
Pokiaľ viem, tak na 1DP sa to skúšalo iba 2 dni +- deň...
Re #82023 Beus: Toto fungovalo ešte pôvodne aj za starej vozovne Petržalka, na ukončenie 10 min, po rannom diely špičky 5 min, ale ukladači kradli naftu, tak ich zrušili a dali všetkým vodičom na ukončenie paušálne 20 min, ako je to dnes v Pet neviem, Darro?
Re #82014 risko1: Ráno majú na 3 DP, tak isto ako na 1 a 2DP na preberanie vozidla (čas medzi nástupom a píasným výjazdom) 20 min. Takisto v prípade delenej pred poobedňajšim dielom.
Re #82017 Valec: No a navyše, ten funguje úspešne už aj u trolejbusov, na oboch vozovniach, a to tiež už celkom dlhú dobu...
Ja som mal len jedinu skusenost zlu zo SL... a to bol asi pripity vodic... posledny spoj SC-BA asi 6x neuspesne predbiehal kamion, pricom zabudol odbocit do Bernolakova, na co ho upozrnili cestujuci a nakoniec tam zabocil z druhej strany... a potom radil bez spojky alebo velmi zle ju pouzival... mal novy SOR
Uvediem dnešnú skúsenosť: autobus Slovak lines Malacky - Bratislava, príchod do Ba podľa CP 20:25, reálne už 20:19. A podľa tej jazdy myslím že to ten vodič robil naschvál. Neustále sa hnal (okrem niektorých úsekov, kde bola predpísaná 40, tam išiel predpisovo treba uznať) a čo mi hlavne vadilo, že sa tlačil na všetky pred ním idúce autá. ?
Dnes bola na TV BA dlhšia reportáž z tej prezentácie a hasenia požiaru v Petržalke. Pýtali sa hasičov, že ktorý autobus je nebezpečnejší v prípade požiaru.. Hasič na to, že jednoznačne plynový! pretože môže nastať výbuch a neviem ešte čo...
Takže neviem, či je zrovna rozumné aj naďalej kupovať CNG busy... ?
Na toto Ti neviem odpovedať, ale pravdepodobne nejaký konkrétny medveď ktorý má aj meno, na príčine bude, ale fakt neviem ktorý
Re #82017 Valec: On je tam dokonca udomácnený už pekných pár rokov
Re #82014 risko1: Ešte Ťa doplním - ráno sa vodič predsalen o nejaké drobnosti starať musí - kolové šróby, kontrola a doliatie vody, a možno aj olej, to neviem, no minimálne vodu ráno dolievajú určite, aspoň na Karosách
udajne sa to skusalo aj na 1.DPA ale vraj sa to neosvedcilo (dovod nepoznam) vyzva pre fefe18 Ty si tu dlhsie,vies dovod preco to neslo??? A inak lebo medved na styri je zips
Ono ak si to vezmes,ze z poslednej a aj z predchadzajucich zastavok odisiel presne podla stanoveneho CP,tak potom mi vychadza,ze je zle nacasovany posledny usek teda prichod do ciela z posledne zastavky
Ad náskoky u SADistov - treba sa sťažovať. Najprv na podnik, a keď sa to opakuje, na kraj (porušovanie prepravnej povinnosti - zákon 168/1996, § 8, ods. 2: Dopravca má prepravnú povinnosť (§ 4 ods. 2) voči každému cestujúcemu, ktorý sa chce prepraviť do zastávky na autobusovej linke a ktorý je v čase odchodu autobusu podľa cestovného poriadku na zastávke pripravený nastúpiť do autobusu.)
Je bohužiaľ bežnou praxou, že cestovné poriadky nezodpovedajú reálnym časom jazdy - buď sa časy opisujú rok po roku snáď ešte od boľševika a neberú do úvahy pravidelné zápchy (Pezinok, Patrónka), alebo sa časy predlžujú spojom jazdiacim aj cez víkend a cez víkend sú zbytočne mäkké.
Napr. na 3.DPA to majú vyriešené tak, že na ukončenie služby majú platených 10 minút od príjazdu do vozovne, a vodič nechá autobus na kanáli alebo pred ním, kde sa o jeho dotankovanie, popoťahovanie po kanáli, revíziu, a odstavenie už postarajú manipulační vodiči
Zaujimave je na Tvojom fantastickom navrhu,ze je priam genialny. Vo vozovni Kraksnany to maju vyhutane a funkcne uz niekolko rokov (potvrdi BEUS) vodic ma na ukoncenie 5min a nestara sa absolutne o nic,vojde do vozovne,odstavi vozidlo pred dielnu (RK) zbali si vystroj aj svoje svestky spolu s uvarenymi v.. a r... a odchadza domov. O vsetko sa staraju ukladaci,dolievaju vodu,olej,naftu,prejdu RK,zametacov,umyvarku a odstavia to na beton (stojanku),rano vodic sa taktiez nestara o nic,nastartuje a odchadza.
Ďalší dôvod na to, aby sa služba nepočítala podľa CP, ale podľa skutočného odstavenia vozidla, ako tu už niekto navrhoval.
Iný variant riešenia by bol, že vodič len doleje olej a vodu (tam by fronty byť nemali), kým na umyvárku a pristavovanie vozidiel by bola vyčlenená špeciálna služba. Ale keď nie sú vodiči ani do terénu, je to neschodné.
Beus