Reply on: Ike #75689:
Do porovnávania by som doplnil ešte dve kritériá, ktoré ma napadli:
1. EKOLÓGIA
Aj viac plne obsadených osobných áut vyprodukuje väčšie množstvo škodlivín ako plný (nie preplnený - bežne naplnený) autobus.
4:2 pre IGK
2. TRVALÁ UDRŽATEĽNOSŤ
Cesty pre IGK nie je možné rozširovať do nekonečna (napr. to vidno na Dlhých Dieloch). Takže nárast IGK nie je riešením problému dopravy v meste. Tým je funkčný systém MHD.
4:3 pre IGK
I keď - iné je dnešný stav (aktuálne je naozaj IGK výhodnejšie pre tých, ktorí majú na jeho prevádzku) a iné je uvažovanie o doprave ako o celku, ktorý potrebuje určitú koncepciu - a tá v Bratislave chýba (alebo sa len začína tvoriť - návrh BID je zaujímavý a hodný podpory).
slavius
Plný súhlas. Ale momentálne by ten bus pruh v mnou spomínanom rozsahu mal šancu prevychovať aspoň zopár tých, ktorí si myslia, že je to jedno alebo lepšie, keď idú autom (stoja v zápche tak či tak). Keď ich na Molecovej ráno obehne niekoľko 25Tr-iek, tak nabudúce sa nimi možno zvezú tiež. Ale škoda, že len vtedy, ak budú mať pracovisko niekde v okolí Riviéry, keďže električky kapacitne postačujú len tak-tak a 32 je ráno tiež viac v zápchach ako v pohybe. Takže máš pravdu, ide o celkovú koncepciu MHD - Dlhé Diely sú len jeden prudko vyčnievajúci ostrovček slabo fungujúcej hromadnej dopravy...