http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=4497
Ja som z toho ony... debil. Moze mi to niekto normalne vysvetlit, ako to bude ?
Do roku 2010 bude postavena trat elektriciek do Petrzalky ?
Od Bosakovej dalej bude solocna trat elektricky aj vlaku ?
Ako to bude s trakcnym vedenim ?
Preco maju cez stred Petrzalky chodit vlaky, ked maju koridor inde ?
Preco ma mat elektricka neskor v Petrzalke rozchod 1450mm ?
Preco nebude kompatibilna tym padom s ostatnou elektrickovou tratou v meste ?
Ake vozy sa do roku 2010 kupia ? 1000mm, ci 1450mm, ci oboje ?
Kua, prosim seriozne odpovedat na tieto otazky. ;/
Dik.
Ja som z toho ony... debil. Moze mi to niekto normalne vysvetlit, ako to bude ?
Do roku 2010 bude postavena trat elektriciek do Petrzalky ?
Od Bosakovej dalej bude solocna trat elektricky aj vlaku ?
Ako to bude s trakcnym vedenim ?
Preco maju cez stred Petrzalky chodit vlaky, ked maju koridor inde ?
Preco ma mat elektricka neskor v Petrzalke rozchod 1450mm ?
Preco nebude kompatibilna tym padom s ostatnou elektrickovou tratou v meste ?
Ake vozy sa do roku 2010 kupia ? 1000mm, ci 1450mm, ci oboje ?
Kua, prosim seriozne odpovedat na tieto otazky. ;/
Dik.
Sommelier
To, že mesto nutne potrebuje novú stanicu už vieme všetci, no neviem pochopiť, prečo by sa nemohla stanica nachádzať niekde inde ako na Filiálke.
Je mi jedno kto a čo na to dáva peniaze. Nikto to ešte konkrétne nepovedal a to neviem či preto, lebo celú tú dopravnú stratégiu, ktorá je imho pre Slovensko nevýhodná a znevýhodňujúca, kreslila banda Európskych odborníkov, z ktorých niektorí v BA nestrávili ani týždeň a ten Slovenský šuhajko, ktorý tam v Bruseli možno sedel možno kýval hlavou.
Hubert Webber - predseda Dvoru audítorov vyslovil v oznámení Rade v dokumente Osobitná správa č. 6/2005 o transeurópskej dopravnej sieti (TEN-T) výsledky toho ako prvá časť "transeurópskej siete v oblasti dopravy (TES-D)" dopadla. http://register.consilium.europa.eu/pdf/sk/06/st08/st08684.sk06.pdf - Slovenská verzia.
Položil som si otázku - je naozaj nevyhnutné, aby sa železničný tunel postavil ? V prípade, že by sa nestaval a novou železničnou stanicou by bola ŽST Nové Mesto, ktorá má imho oveľa perspektívnejšiu polohu ako Filiálka. V každom prípade by som uvažoval aj nad stanicou, zastávkou Aupark. Neviem ako to je s kapacitou trate... Počítam s mimoúrovňovým križovaním na všetkých častiach trate, s vybudovaním hlukových bariér a priechodov pre peších (čo sa tak či tak do pár rokov bude m usieť robiť).
Zostalo nám pekných pár miliárd. A chcel som nakupovať. Tak som si vypočítal, že bez tunelovania by som mohol ušetriť 15 mdl Sk.
1,5 mld Sk - jednoduchá električková trať spájajúca ŽST Nové Mesto s Ružinovom
1,5 mld Sk - električková trať Šafko - SND - ulica Mlynské Nivy
1,0 mld Sk - 30 nových nízkopodlažných veľkokapacitných električiek.
0,5 mld Sk - rekonštrukcia väčšiny električkového vozového parku
1,0 mld Sk - Trolejbusová trať do Petržalky
0,3 mld Sk - 20 nových Trolejbusov.
0,8 mld Sk - 50 nových autobusov
1,0 mld Sk - 10 železničných prímestských jednotiek
0,2 mld Sk - rekonštrukcia bus pruhov a úsekov, kde často jazdia busy
1,8 mld Sk - moderné vzdelávacie centrum a múzeum MHD (dopravy)
10,6 - myslím, že vcelku reálne číslo.
Zostali mi cca 4 mld Sk, s ktorými neviem čo urobiť...
ďalšie elktričkové projekty - Rača - Vajnory, DNV, a pod som vynechal - momentálne sa o nich jedná.
Pár postrehov z výletu...
7303. Proti jej image nič, vyzerá pekne, m oderne, trochu na pohľad absentujú spriahadlá, no prečo nie, pokiaľ ide o bezpečnosť.
Na to pískanie sa mi bude ťažko zvykať. To bol môj prvý dojem. Lenže električka prekvapí nadpriemernou akceleráciou, pri vyšších rýchlostiach je pískanie už znesiteľné.
Laická: je to spôsobené najmä systémom, ktorý pri brzdení či pomalej jazde vracia šťavu naspäť ? Všimol som si zmeny v intenzite osvetlenia...
No a k veci.
Večer býva vypnutá svetelná signalizácia na križovatkách električkovej trate na Štefanovičovej - Imricha Karvaša. Jeden by neamietal, že električka namá pri prejazdoch prednosť - ale slušne povedané vodiči IGK namajú najmenšiu predstavu o fungovaní tohto sveta a sú natoľko poznačení, že skrátka tej električke nezastavia. Na to vzniká situácia, kedy sa električka musí drzo cpať do križovatky.
Križovatka - mám neúrekom možností urobiť preferenciu. Buď električka aktivuje červené svetlá, či sa rozsvieti značka daj prednosť električke. Pokiaľ to spoločnosť, ktorá sa stará o mestské osvetlenie nevie urobiť, najmem inú ! Za tie peniaze to skrátka bez akejkoľvek debaty musí fungovať. A ak sa v správe nachádza niekto, kto nehodlá so Siemensom o takýchto základných veciach jednať, je to na uvážení jeho nadriadeného aby ho z funkcie odvolal. Btw. kto môže mať niečo také a kde na starosti ? Obrátiť sa na MČ alebo Magistrát ?