Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=4497

Ja som z toho ony... debil. Moze mi to niekto normalne vysvetlit, ako to bude ?

Do roku 2010 bude postavena trat elektriciek do Petrzalky ?
Od Bosakovej dalej bude solocna trat elektricky aj vlaku ?
Ako to bude s trakcnym vedenim ?
Preco maju cez stred Petrzalky chodit vlaky, ked maju koridor inde ?
Preco ma mat elektricka neskor v Petrzalke rozchod 1450mm ?
Preco nebude kompatibilna tym padom s ostatnou elektrickovou tratou v meste ?
Ake vozy sa do roku 2010 kupia ? 1000mm, ci 1450mm, ci oboje ?

Kua, prosim seriozne odpovedat na tieto otazky. ;/
Dik.
Reply on: Sommelier #74068:
50 busov urcite nebude stat 800 mil. Jeden voz je od 8 do 11 melonov nie 16!!! 16 ta vyjde trol aj to klbovy.
Takisto ako 30 NP elektriciek viacclankovych nebude stat 1 mld. Pri cene 80mil za kus si to vyrataj.
Ked nevies presne cisla, tazko nieco vyratas...
1mld trolejbusova trat do Petrzky? To kolko tej trate chces stavat??? Az do Viedne?


Inak mam doma plagat A1 s 362 119 - 0 s reklamou na casopis Expres. Ak to nejaky vlakovy nadsenec chce nech mi sem napise. Je mi to luto len tak vyhodit...
Objavili sa tu porôzne čísla, koľko má tunelovanie stáť.
To, že mesto nutne potrebuje novú stanicu už vieme všetci, no neviem pochopiť, prečo by sa nemohla stanica nachádzať niekde inde ako na Filiálke.
Je mi jedno kto a čo na to dáva peniaze. Nikto to ešte konkrétne nepovedal a to neviem či preto, lebo celú tú dopravnú stratégiu, ktorá je imho pre Slovensko nevýhodná a znevýhodňujúca, kreslila banda Európskych odborníkov, z ktorých niektorí v BA nestrávili ani týždeň a ten Slovenský šuhajko, ktorý tam v Bruseli možno sedel možno kýval hlavou.
Hubert Webber - predseda Dvoru audítorov vyslovil v oznámení Rade v dokumente Osobitná správa č. 6/2005 o transeurópskej dopravnej sieti (TEN-T) výsledky toho ako prvá časť "transeurópskej siete v oblasti dopravy (TES-D)" dopadla. http://register.consilium.europa.eu/pdf/sk/06/st08/st08684.sk06.pdf - Slovenská verzia.

Položil som si otázku - je naozaj nevyhnutné, aby sa železničný tunel postavil ? V prípade, že by sa nestaval a novou železničnou stanicou by bola ŽST Nové Mesto, ktorá má imho oveľa perspektívnejšiu polohu ako Filiálka. V každom prípade by som uvažoval aj nad stanicou, zastávkou Aupark. Neviem ako to je s kapacitou trate... Počítam s mimoúrovňovým križovaním na všetkých častiach trate, s vybudovaním hlukových bariér a priechodov pre peších (čo sa tak či tak do pár rokov bude m usieť robiť).

Zostalo nám pekných pár miliárd. A chcel som nakupovať. Tak som si vypočítal, že bez tunelovania by som mohol ušetriť 15 mdl Sk.

1,5 mld Sk - jednoduchá električková trať spájajúca ŽST Nové Mesto s Ružinovom
1,5 mld Sk - električková trať Šafko - SND - ulica Mlynské Nivy
1,0 mld Sk - 30 nových nízkopodlažných veľkokapacitných električiek.
0,5 mld Sk - rekonštrukcia väčšiny električkového vozového parku


1,0 mld Sk - Trolejbusová trať do Petržalky
0,3 mld Sk - 20 nových Trolejbusov.

0,8 mld Sk - 50 nových autobusov

1,0 mld Sk - 10 železničných prímestských jednotiek

0,2 mld Sk - rekonštrukcia bus pruhov a úsekov, kde často jazdia busy

1,8 mld Sk - moderné vzdelávacie centrum a múzeum MHD (dopravy)

10,6 - myslím, že vcelku reálne číslo.
Zostali mi cca 4 mld Sk, s ktorými neviem čo urobiť...

ďalšie elktričkové projekty - Rača - Vajnory, DNV, a pod som vynechal - momentálne sa o nich jedná.

Pár postrehov z výletu...

7303. Proti jej image nič, vyzerá pekne, m oderne, trochu na pohľad absentujú spriahadlá, no prečo nie, pokiaľ ide o bezpečnosť.
Na to pískanie sa mi bude ťažko zvykať. To bol môj prvý dojem. Lenže električka prekvapí nadpriemernou akceleráciou, pri vyšších rýchlostiach je pískanie už znesiteľné.
Laická: je to spôsobené najmä systémom, ktorý pri brzdení či pomalej jazde vracia šťavu naspäť ? Všimol som si zmeny v intenzite osvetlenia...

No a k veci.
Večer býva vypnutá svetelná signalizácia na križovatkách električkovej trate na Štefanovičovej - Imricha Karvaša. Jeden by neamietal, že električka namá pri prejazdoch prednosť - ale slušne povedané vodiči IGK namajú najmenšiu predstavu o fungovaní tohto sveta a sú natoľko poznačení, že skrátka tej električke nezastavia. Na to vzniká situácia, kedy sa električka musí drzo cpať do križovatky.

Križovatka - mám neúrekom možností urobiť preferenciu. Buď električka aktivuje červené svetlá, či sa rozsvieti značka daj prednosť električke. Pokiaľ to spoločnosť, ktorá sa stará o mestské osvetlenie nevie urobiť, najmem inú ! Za tie peniaze to skrátka bez akejkoľvek debaty musí fungovať. A ak sa v správe nachádza niekto, kto nehodlá so Siemensom o takýchto základných veciach jednať, je to na uvážení jeho nadriadeného aby ho z funkcie odvolal. Btw. kto môže mať niečo také a kde na starosti ? Obrátiť sa na MČ alebo Magistrát ?
Dlhé Diely MHD - tretia koľajnica na Šafku?
Slimak.vod.linky c 50.Nemaju kde chodit po 18,00 na WC,soc.zariadenie je ZAVRETE. ?
Reply on: richardhudec #74062:
1) prúd nevypli
2) zberače majú sice hore, ale mimo vedenia (načo týrať pružiny?)
3) a ak aj sú na vedení, tak preto, že ich pretáčajú, aby boli prevádzkyschopné.
Reply on: Martin Fundárek #74063:
To bude tým, že vysokoškoláci nemajú prázdniny, preto linky obsluhujúce VŠ a VŠ intráky jazdiť musia.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Organizácia dopravy cez jarné prázdniny je úplne geni(t)álna. Niečo bude jazdiť ako cez prázdniny, niečo ako cez školský rok a niečo ani tak, ani tak (7,17).
Na toto neplatí argument "cestujúci by to nepochopili"?
ciastocne to patri, aj nepatri do tohoto fora, ale mam otazku...preco trolejbusy v banskej bystrici vo vozovni maju hore zberace??? je to koli niecomu, alebo len tak, ze sa to nikomu necelo stahovat a ked vypli prud, tak im to moze byt jedno...dik za odpoved... ?
Reply on: Beus #74058:
No hlavne pri dotyku s oboma kolajnicami subezne by chodca zabil prud. Ale toto riesenie uz raz bolo pouzite, pred 100 rokmi, na trati po Karlovom moste. Uz vtedy pamiatkari nedovolili instalaciu troleja, a preto bol prud v danom useku privadzany kolajnicami. Aby to chodcov nezabilo, bol cely usek rozdeleny na cca 10 m dlhe segmenty, ktore sa zapinali vahou samotnej elektricky, cize napatie bolo len v tom useku, nad ktorym prave prechadzala elektricka. Riesenie vymyslel nestor ceskej elektrotechniky ing. Krizik, ale bolo skutocne technicky dost komplikovane. Ta trat fungovala len par rokov.
Beus:

:: súhlasím s tým, že je medzi trolejom a koľajnicami je rozdielny potenciál teda elektrické napätie a pri uzavretom obvode tečie elektrický prúd (a vtedy ten elektrický prúd v koľajnici je) ?

:: napäťových sústav je niekoľko/mnoho, nie vždy je niektorý pól uzemnený...
Reply on: SDX #74057:


:: no už je to jasné; ale tento tunel sa uvažuje aj pre elektrickú trakciu, takže nie je potrebné uvažovať s treťou koľajou, prierez by mal byť dostatočný...
Reply on: Nick #74054:
Mať v jednej koľajnici jeden pól, a v druhej druhý, je síce myšlienka zaujímavá, no dosť nerealizovateľná. Jednak to zaváňa nebezpečnosťou, a navyše, v takom prípade by si musel mať každé koleso elektricky dokonale odizolované od rámu podvozku, a takisto kolesá od seba navzájom, čo síce tiež nie je neriešiteľné, ale prinieslo by to taký kopec problémov, a tak by to predražilo taký podvozok (pri prakticky takmer nulových výhodách), že je nezmysel vôbec uvažovať týmto smerom. 🙂
Reply on: Nick #74054:
Myslel som to ze namiesto drotov sa nebude pouzivat tretia kolajnica 😉
Pre ozrejmenie: v koľajniciach nikdy nebol, nie je, a ani nebude elektrický prúd. Ten z nich môže akurát tak tiecť do vozidla pri uzavretí el. obvodu, ale nie v nich byť. Koľajnice sú totiž uzemnené, a teda majú rovnaký el. potenciál ako zem. To, čo máte na mysli, je elektrické napätie, a to nie je absolútna, ale relatívna veličina, teda vždy sa dá merať len voči niečomu. A keďže väčšinou sa napätie meria práve voči zemi, tak ani to napätie v koľajniciach nie je, a ani nebude. Napätie (voči zemi) je v troleji, a v prípade systémov s treťou napájacou koľajnicou (časté u metra, kvôli zmenšeniu prierezu tunelov odbúraním strešného zberača prúdu), v ktorých je z bezpečnostných dôvodov prísne zakázaný vstup do koľajiska, v tejto tretej koľajnici.
A na pohon vozidla sa v prípade elektrickej trakcie vždy využívajú AJ koľajnice, v ktorých voči zemi napätie nie je, pretože elektrický prúd môže vzniknúť len tam, kde je nejaký rozdiel elektrických potenciálov medzi dvomi bodmi, teda el. napätie 🙂 Jedným z týchto bodov je totiž trolej/tretia koľajnica, a druhým sú vždy koľajnice, teda el. potenciál zeme 🙂 Rozumieme? 😉
:: dnes mi dali do rúk noviny Bratislavské echo a na predposlednej strane je scifi foto (videl som ho tu na webe) električky do Petržalky, cez tú drevenú lávku... ?
Reply on: SDX #74053:


:: asi si myslel v jednej koľajnici + a v druhej - potom o.k., pretože teraz je jeden pól v troleji a druhý v koľajnici a tento pól je tiež uzemený...

:: zdá sa, že výhodnejšie by bolo vybudovať samostatnú trať pre vlaky a samostanú trať pre vlaky, pretože skombinovať rôzne rozchody a ešte aj rôzne napájacie sústavy bude technicky náročné... ?
Reply on: Nick #74052:
Myslel som to tak ze nebude vyuzivany na pohon vozidla.. aspon sa to (zatial) neplanuje.
Reply on: SDX #74050:


:: nerozumiem, prečo by nemal v koľajniciach byť elektrický prúd, keď on aj teraz v tých koľajniciach je??? ?
Reply on: girafet #74049:
To bol 6704 na 202/4. Má vraj nejakú dlhodobú poruchu toho dieselagregátu, a tak nemôže jazdiť na Dlhých Dieloch. A tak ho vypravujú na trolejbusové linky. Aj keď potom by som rád vedel, prečo ho nedajú radšej na nejakú celodennú službu, nech sa čo najviac využije. Predpokladám, že to má nejaký dôvod.

P.S. Pre prehľadnosť odporúčam pri písaní vypnúť CAPS LOCK. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.