Heh, veď jasné že by to taký problém nebol, otázna je však rentabilnosť takej úpravy, keďže náklady by neboli malé
A linky - to potom už radšej preferujem označenia Q, Y, W, X, Ľ, a prípadne špičková linka Š ? ?
To je neriešiteľný problém uprviť kachny na 2xK2S? Obávam sa že áno. ? A linky môžeme značiť A, B, C... Alebo R ako Rača, P ako Petržalka, D ako Dúbravka, K ako Karlova Ves, N ako Nová doba (ŽST Nové mesto). Absolut šotoušovina. ?
3xT by sa ešte dalo, ale 2xK elektricky nespriahneš, veď vieš A navyše, potom by bolo príliš málo súprav do výpravy
A to číslo 7 je nie len kvôli môjmu šotoušstvu, ale aj kvôli orientácii cestujúcich (preto som navrhoval to prehádzanie čísel o pár príspevkov nižšie) a mám pocit, že aj kvôli drážnemu zákonu - zdá sa mi totiž, že nedovoľuje mať v jeden deň linku 1 z A do B cez C, a ďalší deň linku s tým istým čislom z D do E cez F, že tam musí byť nejaké obdobie, ktoré linka s tým číslom nesmie jazdiť, aby mohlo mať to číslo úplne inú trasu...ale týmto si nie som istý...
Veď aj keď sa robilo nové linkovanie Petržalky, tak sa najprv vymysleli trasy, a až potom sa na ne nasadili čísla tak, aby sa linky a čísla čo najviac podobali tým pôvodným
V zásade nemám nič proti tomu, aby v špičke niektoré spoje linky 2 končili a začínali na Vinohradoch. Aj to je možné riešenie. A v Petržale by mohlo byť za Jiráskovou tiež takéto "špičkové" obratisko.
Potom by bola na Obchodnej moc veľká inzenzita, radšej ju mať na Špitálskej... A že by bola v súbehu vôbec nevadí. Bola by v tretinovom preklade. Takže napr. zo zastávky americké námestie by v špičke išli smerom na kamenné:
linka 2:
7 00 04 08 12 16 etc
linka 6 (neviem prečo 7):
7 03 07 11 15 etc Proste minútu pred linkou 2 (aby ju odľahčila čo najviac, zároveň to umožní preklad v KV s linkami 3 a 4)
Tiež som nad kapacitou na Vinohrady a do KV uvažoval, a prišiel som k podobnému záveru, takže celkom súhlasím - fakt by sa hodila ešte 1 špičková(! nie celodenná) linka (z historických dôvodov asi s číslom 7), z Vinohradov po KV, len trasovaná by mohla byť cez Obchodnú a potom fakt neviem či tunel alebo nábrežie, a to kvôli tomu, aby nešla v centre rovnakou trasou ako celodenná linka z Rače, a poskytovala tak väčšiu diverzifikáciu
Vsetci si to dobre pamatame tu diskusiu a vsetko okolo a nezostava nic len suhlasit, fakt je to dogma a mali by sa jej drzat aj ludia z DPB ? ?
Re #73339 fobust: Ono mozno by sa ranne posilove linky dali robit vkladanim special spojov do existujucich liniek, aby sa vlka neplietli, ale to je v zasade jedno uz.
Hlavne malo liniek a husty interval a dobre prestupne terminaly.
Ešte doplním môj pohľad: za zváženie by možno stála výmena trás liniek "3" a "4" na úseku PKO-Trnavské mýto, čím by sa odstránil mnou spomínaný nedostatok... priniesol by presun prestupu Dúbravka-Petržalka na Obchodnú, čím by sa však nijako nestratil čas oproti pôvodnému prestupu na Kamennom, keďže po nábreží to trvá dlhšie... problém by mohla byť relácia Petržalka-Ružinov, kde by sa muselo prestupovať trošku "odveci" pri Blumentáli, čo je však v pôvodnom návrhu rovnaké v relácii Petržalka-Zlaté piesky. Umožnilo by to ale zároveň lepší prestup Ružinov-Rača pri Blumentáli, oproti Americkému, čo je zachádzka. Zároveň by sa touto výmenou rovnomernejšie rozdelil prepravný prúd od Polusu - hore na stanicu, a dolu do centra Ak to má nejaký fundamentálny háčik, opravte ma.
A ešte by som upravil číslovanie nasledovne (aby čo najviac korešpondovalo so súčasnými linkami):
1: Hl.stanica - Petržalka
2: Hl.stanica - ŽSt Nové Mesto
3: Rača - Špitálska - Petržalka
4: Zlaté piesky - Špitálska - Karlova Ves
5: Dúbravka - Obchodná - Ružinov
Tr3mp (ak sleduješ) - čo povieš na tieto malé úpravy?
Ja mám iba obavy či by z celej račišradiály stačila jedna linka. V špičke by sa hodila posilová zo ŽST Vinohrady do Karlovky, tam je interval 120 sekúnd nedostatočný. Už dnes je niečo okolo 100 až 110 sekúnd a chodí to tam narvaté. Kľudne by to v špičke uživilo ešte jednu linku = 90s interval. A mohla by ísť cez Tunel, Špitálsku a Americké na Vinohrady, dosť podobné linke 17. Špičková linka, nie celodenná. A stým prestupným terminálom pred Hydroconsultom absolútne súhlasím.
? ? Na tuto dogmu skutocne nema nic. Niekolko dni bola preberana zo vsetkych stran a jedine co ostalo bolo ci L3 a L4 nevymenit trasy alebo aspon konecne na jednej strane...
Ved nic nebrani aby zastavka Vazovova bola pred ex. Hydroconsultom..
ja nehovorim o kapacite prepravnej ale o kapacite obratiska.Ak by si jazdil tak ze vodici si vozy medzi sebou striedaju tak na tej konecnej bude stat tych vozov menej a tym padom tam bude viac miesta...
Dal som si tú námahu, že som to prezrel dozadu, a našiel, takže dávam do pozornosti tzv. Tr3mpovu dogmu: http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf
A prípadne príspevok #29724, a celú následnú diskusiu, rozoberalo sa to tam do dosť veľkých podrobností. Všimnite si v nákrese tiež zriedené zastávky tak, aby sa nestálo pri každej vŕbe, a pritom bola zachovaná obslužnosť územia.
Ja osobne by som síce prestupný uzol Vazovova presunul pred daňový úrad a linku z Rače poslal dolu Americkým námestím a nie Vazovovou, a tiež mi tam trošku absentuje rýchle spojenie Rače s Dúbravkou cez tunel, ale to sú len detaily, ktoré sa ešte dotiahnuť dajú, ide však o to, že toto je viac než životaschopný základ, na ktorom sa dá stavať skutočne solídny nosný systém.
fobust
Ja mám iba obavy či by z celej račišradiály stačila jedna linka. V špičke by sa hodila posilová zo ŽST Vinohrady do Karlovky, tam je interval 120 sekúnd nedostatočný. Už dnes je niečo okolo 100 až 110 sekúnd a chodí to tam narvaté. Kľudne by to v špičke uživilo ešte jednu linku = 90s interval. A mohla by ísť cez Tunel, Špitálsku a Americké na Vinohrady, dosť podobné linke 17. Špičková linka, nie celodenná. A stým prestupným terminálom pred Hydroconsultom absolútne súhlasím.