Si:
doplnenie:
Pokial si dobre pamatam, tak tatranske elektricky maju sirku 2.8 metra. My mame v BA profil pre 2.5 metra. A vzdialenost otocnych capov je na tych TEZkarskych elinach 9.5 metra! To je podstatne viac ako u najvacsich vozoch u nas, T6A5 (6.7 m). Aj keby sa KT8D5 vyrobila ma 1000 mm rozchod, tak pochybujem, ze by sa v oblukoch nepozrazala nie iba s protiiducimi elektrickami, ale aj ostatnymi vecami ako plotmi, budovami, znackami, parkujucimi autami a pod. Dovodom nie je iba profil cela (zuzenie na krajoch), ale aj vacsia vzdialenost otocnych capov. Takze asi jedine, co by sa mohlo "vyrobit" j eKT8A5, resp. KT8C5. Ale tieto elektricky boli iba na papieri, ale videl som to - CKD vsak uz neexistuje, resp. existuje daco, z coho sa Siemens pokusa rozbehnut vyrobu dacoho, co je tiez realizovane iba na paprieri. Takze nechajme sa prekvapit co nakoniec v CKD vymyslia, ale s najvascou pravdepodobnostou nic.
Posledne spoje odchadzajuce naprazdno z konecnej: Pokial nebude zavedeny system ze vsetky zastavky su po uzrcitej hodine na znamenie, tak by som napriklad aj uplne poslednu 201ku poslal do vozovne naprazdno. Ono je to sice pekne ze zoberie ludi, ale otazne je kolko ich naozaj tym spojom cestuje a ak by vodic siel tak ako mu predpisy kazu a na kazdej zastavke zastavil, otvoril dvere, zavrel dvere a pohol sa dakej, tak 1. pride zbytocne do vozovne vyrazne neskor a nemusi stihnut sluzobny spoj, 2. opotrebuva zbytocne dverove mechanizmy, brzdy, ....
KLF: tatranske eliny v BA nebudu, keby si bol na poslednej schodzi aj by si vedel preco, debatilo sa tam o tom a dovod preco nebudu je sirka vozovej skrine (nezmestili by sa nam v oblukoch na trat)
Bon-Cu "#6937": vies co je na tom celom najsrandovnejsie? ZS skrachovat NEMOZU! je to akciovka s vacsinovou majetkovou ucastou statu a zo zakona im vyplyva POVINNOST zabezpecovat zeleznicnu dopravu na uzemi slovenska. cize aj keby sa zadlzili a v dlhoch sa utopili, vlaky premavat neprestanu. ale aspon sa tymto modelom uvolnili trate aj pre inych dopravcov - napriklad romanov vytuzeny integrovany kolajovy system dopravy .
dnes cestou do malaciek som si predstavoval, ake by to asi bolo... a napadlo mi, ze na ucel regionalnej dopravy predsa nebude mozne dobre pouzit vlaky metra. ze by aj v regione bratislava premavali vlaky TEZ (tatranske elektricky)?
Dnes som išiel po nábreží a nevizerá to tak, že im to bude trvať do 30 júna.Ide im to dosť rýchlo.Na tom úseku,ktorý robili ako prvý už pokladajú prefabrikované panely typu VUIS. A v tej druhej časti už majú vybagrované štrkové lôžko.
S tými poslednými je to stupidita. Veľa ľuďom by stačilo zviesť sa aspoň do centra, ďalej by som išiel do Petr. peši.
Snad by bolo riesenim zaviest do CP vysvetlivku napr. "V - ide do vozovne XY" a elektricka by potom isla najkratsou cestou k vozovni XY, s tym, ze by zastavovala na zastavkach a brala ludi.... ako to funguje napr. v Prahe (a myslim, ze aj v Kosiciach, ked uz nie, tak ma opravte).
Aby som upresnil predosly prispevok: Predposledna 1 z mesta pride do Dubravky 23.10 a hned ide naprazdno do vozovne. Posledna o 23.30 a tiez neberie ludi spat. Posledna 12ka z Dubravky ide o 23.12. Nechapem, preco to nemoze fungovat ako pri 201ke, ked vsetky konciace vozy idu az po SAV, takze napr. z Trnka odchadza posledny trolejbus o 00.03 (aj ked vcera isiel uz o 23.56...).
Ta posledna 1ka ide z Dubravky okolo 40. Smola je len v tom, ze neberie ludi a ide cez cele mesto do vozovne. To je inteligencia, ze? Pre neznalych ludi su posledne spoje nezname - co je to za system, ked napr. od HP Tesco ide posledna 93 o 23.08, ale kusok vedla z Nakupnej zony Luky posledna 91 od 23.22...
Ad ZS a ZSR: Ze by chceli nabehnut na britsky model? Ten vyzera krasne, ale... z urcitych pricin... sa im to nejak nepodarilo a komfort cestovania nie je na ocakavanej vyske (to mam zo Zel. mag. cislo neviemake). Ale ked skrachuje ZS, mozeme sa dohodnut s inymi prepravcami... ;-))
Ad odchody z Dubravky: Pokial viem, posledna 37 ma odchod 23:45 zo zast. Zaluhy (pri ZST Lamac). Ak sa Ti chce sa trosku prebehnut, mozno stihnes. Je to lepsie ako nic.
tulenique: Pokial mi je zname, mesto objednava prevadzku spojov MHD len do 23:00 a vsetko co odchadza po 23:00 je uz akosi navyse a je to iba dobra vola DP, takze vies kam sa treba ist stazovat (ak nahodou nie, tak to miesto sa vola magistrat:-))
A opat som nasraty. To ze nechodia eliny po nabrezi z dovodu rekonstrukcie chapem a dokazem sa s tym zmierit. Ale preco DPB vo vylukovych cestakoch vynechal posledny odchod elektricky c. 1 smerom z Dubravky uz nechapem. Potom sa stane ze ked o 23.30 skonci festival Hory & Mesto, tak uz nejde ziadna elina. Podla vylukovych cestakov ide posledna jednotka totiz uz o 23.29. Kym podla povodnych chodila az okolo 23.45. Doriti aj s nimi. Viem ze mi teraz vsetci poviete ze som si mal kuknut cestaky, ale doriti ked uz znizia komfort cestovania, tak aspon nemusia rusit posledny odchod. Dufam ze po skonceni vyluky sa vsetko vrati s5 do normalnych kolaji.
d3k0