Pridam sem aj ja nazor na "preferenciu": V starsom prispevku http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3088 ma zaujali 2 vety ohladom krizovatky Saratovska - Drobneho - Repasskeho, a to: "V každej fáze riadiaceho cyklu po prihlásení el. dostáva radiè pokyn zaradiť hlavnú fázu, kde je zaistený plynulý prejazd elektrièky križovatkou. V tejto križovatke nie je zavedený žiadny parameter max. únosnej doby èakania vozidiel na ved¾ajších smeroch alebo chodcov vzh¾adom na ich nízke zaťaženie." Je to na smiech 
Moj nazor ako cestujuceho elektricky: preferencia nie je doteraz, iba sa o nej hovori...
Nazor ako chodca: Skoda hovorit... Tejto krizovatke sa oblukom vyhybam, cim nepriamo podporujem vetu "odbornikov" o nizkom zatazeni chodcov cez krizovatku. Ved kto by cez tu krizovatku aj prechadzal, ked prejst cez 2 smery trva niekedy aj 5-6 minut. Dakujem neprosim.
Nazor ako vodica auta: Priamy smer - o.k., odbocovanie z hlavnej dolava na vedlajsiu - kto pozna - pocka, kto nepozna - nepocka, spravi mysicku a odboci az na krizovatke Pri Krizi (neznesie dlhe cakanie, mysliac si, ze ide o poruchu). Smer z vedlajsej dolava na hlavnu, resp. z vedlajsej priamo. Skoda hovorit... Tu by som potvdil nazor na slabe vytazenie prejazdu aut z vedlajsieho smeru - z jedinou vyhradou. Toto slabe vytazenie nastalo az po zavedeni svetelne riadenej krizovatky, nakolko kazdy, kto sa moze, tak sa jej vyhne a obide ju radsej cez sidlisko.
Takze moj zaver: Krizovatka nepomohla nikomu, ani MHD ( L83 evidentne zdrzuje), ani autam a chodcom uz vobec.
Ja by som tuto svetelnu krizovatku vypol a boli by spokojni urcite vsetci.

Moj nazor ako cestujuceho elektricky: preferencia nie je doteraz, iba sa o nej hovori...
Nazor ako chodca: Skoda hovorit... Tejto krizovatke sa oblukom vyhybam, cim nepriamo podporujem vetu "odbornikov" o nizkom zatazeni chodcov cez krizovatku. Ved kto by cez tu krizovatku aj prechadzal, ked prejst cez 2 smery trva niekedy aj 5-6 minut. Dakujem neprosim.
Nazor ako vodica auta: Priamy smer - o.k., odbocovanie z hlavnej dolava na vedlajsiu - kto pozna - pocka, kto nepozna - nepocka, spravi mysicku a odboci az na krizovatke Pri Krizi (neznesie dlhe cakanie, mysliac si, ze ide o poruchu). Smer z vedlajsej dolava na hlavnu, resp. z vedlajsej priamo. Skoda hovorit... Tu by som potvdil nazor na slabe vytazenie prejazdu aut z vedlajsieho smeru - z jedinou vyhradou. Toto slabe vytazenie nastalo az po zavedeni svetelne riadenej krizovatky, nakolko kazdy, kto sa moze, tak sa jej vyhne a obide ju radsej cez sidlisko.
Takze moj zaver: Krizovatka nepomohla nikomu, ani MHD ( L83 evidentne zdrzuje), ani autam a chodcom uz vobec.
Ja by som tuto svetelnu krizovatku vypol a boli by spokojni urcite vsetci.
fobust
Čo sa fotiek týka, tak vôbec nie je pravda, že dobrá fotka bude len a len vtedy, keď je vozidlo nasvietené ideálne. Dobrá fotka môže vzniknúť aj keď je časť v tieni a časť na slnku. samozrejme nie vždy to platí. Ako príklad dávam:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=5511&gi=380&gn=20&gs=e&gsd=&gha=Erik+%8Eiak
Prvá fotka je príkladom toho, kedy to vôbec nevadí. Čelo je v tieni. Je tá fotka zlá? No neviem, podľa mňa je úplne OK. Čelo je síce trošku tmavšie, ale vôbec to neznižuje kvalitu fotky.
http://imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=4554&gi=280&gn=20&gs=e&gsd=&gha=Erik+%8Eiak
Toto je ďalší príklad. Na rozidel od prvej fotky je tunak v tieni bok vozidla a je, ako vidno, značne tmavší ako čelo. Toto je už na hranici tolerancie, niekto by tú fotku možno ešte zaradil, niekto nie. Osobne sa prikláňam k nezaradeniu, nakoľko sa ale jedná o nevšedné vozidlo v protismere pri výpravni na Juráku, tak sa tá fotka do galérie dala.
http://imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=3885&gi=20&gn=20&gs=e&gsd=&gha=Erik+%8Eiak
Na tejto fotke je bok už značne tmavý, ale aspoň je v ňom vidno ako sa leskne, takže v tomto prípade to berem skôr ako prínos pre ceľkovú fotografiu. Bez ohľadu na to, že sa jedná o fotku historickej tramvaje. Ani na tejto fotke, tak isto ako na prvej, nevidím jediný dôvod nezaradiť ju do galérie (opakujem môže ísť aj o bežné prevádzkové vozdilo, nie T2)
http://imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=3886&gi=20&gn=20&gs=e&gsd=&gha=Erik+%8Eiak
Posledná fotka ukazuje zasa tmavé čelo vozidla. Čo dodať... Hádam len to, že som vtedy nemal polarizačný filter, ktorý by veľmi fotke pomohol.
-
Tiež si myslím že fotka z opačnej strany, pri ktorej by bolo vidno ostrovček, by podala väčšiu výpovednú hodnotu. A že by bol bok trošku tmavší? Tak by bol. Istotne by to nebola taká tragédia. Aj keď dynamický rozsah digitálu nie je taký ako u filmu, myslím si že by to bolo v pohode.
Prosím neber tento príspevok ako rýpnutie si, ale skôr poukázanie na to, že nie vždy musí mať vozidlo krásne nasvietené čelo aj bok a ešte k tomu modrú oblohu. To je ako s fotením v daždi. Je mýtus že dobré fotky sa robia iba za krásneho slniečka a to tiež ideálne nasvietených objektov (vozidiel). Heh, práve kukám že mi z galérie zmizla fotka 3604 (tuším) na Šafku, taká jesenná sychravá fotka, zo statívu. Je to záber s pekne zafarbenými listami stromov vo večernom šere, svietiaci transparent na nej vynikol. škoda, podľa mňa bola pekná, mala autentickú atmosféru.
Btw. tiež ma táto diskusia čo tu prebieha nebaví, ale o tom potom.