Reply on: 81-71 #66450:
Na botanickej ale musi byt volno aj ked elektricka nejde - lebo elektricka a auta iduce po hlavnej maju zelenu sucasne. Pri dynamickom riadeni krizovatky, su velmi potrebne limity, ktory smer ma mat kolko volno (aj so zohladnenim ze rozbiehanie pri zmene signalu znizuje priepustnost - teda cim dlhsi signal, tym viac aut prejde za jednotku casu) - mozno pri Botanickej ani tak velmi nie, ale krizovatky ako Riviera nemozu fungovat, ak nebude jasny limit, ze ako dlho ma mat smer z a do Devina zelenu - nemoze to byt nechane na nahodu. Nemozme sa bavit o preferencii elektriciek - to nie je lahke spravit krizovatku, ktora da vzdy zelenu, ked pride elektricka a vsetko stoji. Treba sa bavit o dynamicky riadenej krizovatke - ktora da zelenu elektrickam, vzdy ked pridu a zaroven dodrzi pomer signalov volno pre vsetky, najma tie najzatazenejsie smery - inak sa budu tvorit zapchy. A dat zelenu elektrickam vzdy (uplna preferencia) a zaroven dodrzat pomer (aby sa netvorili zapchy v niektorych smeroch) ide, pokial elektriciek samozrejme nechodi tak vela, ze blokuju krizovatku dlhsie nez je pozadovany pomer pre krizujuce smery, ale je to velmi zlozite a vyzaduje to stanovenie tych limitov, a dobre programovatelnu riadiacu jednotku s vsetkymi pamatovymi funkciami na zaznam a vyhodnocovanie pomerov signalov volno - nie na to aby to stoplo elektricku ked je zly pomer, ale aby ked je zly pomer a elektricka nejde, pustila ten znevyhodneny smer - inak povedane - uz nebude mat elekticka zelenu, ak nejde a krizujuci smer mal v poslednej dobe kratko zelenu.
eripmav