majkl "#6612": ja osobne som tiez petrzalcan, dokonca z ovsista a napriek tomu zdielam nazor t3mp. nech ten most fakt konecne odstavia a poriadne zrekonstruuju. fsaq uz roky v jednom kuse niekto brble, ze stary most je zly, nizky, uzky a cojaviemcoeste...
teraz je jedinecna sanca ho opravit. iba kde vziat na to prachy?
mam taky pocit, ze ovsistanom az tak nevadi, ze je uzavrety stary most, ani to, ze fsetko jazdi po obchadzkach. problemom je skor to, ze vdaka rychlemu zasahu dpb sme odrezani od mesta a vsetky obchadzky nas zdaleka obchadzaju...
mimochodom, tusi uz niekto, ako to s tym mostom dopadlo? dnes predsa mal byt vysloveny ortiel... nie?

mam taky pocit, ze ovsistanom az tak nevadi, ze je uzavrety stary most, ani to, ze fsetko jazdi po obchadzkach. problemom je skor to, ze vdaka rychlemu zasahu dpb sme odrezani od mesta a vsetky obchadzky nas zdaleka obchadzaju...

mimochodom, tusi uz niekto, ako to s tym mostom dopadlo? dnes predsa mal byt vysloveny ortiel... nie?

tr3mp
"Metro versus električky
Koľajový systém hromadnej dopravy získava podporu
Občianske združenie Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy vyšlo s pozoruhodnou iniciatívou. Jeho zanietenci sa rozhodli predstaviť verejnosti alternatívny projekt metra - električkovú rýchlodráhu.
Koľajový systém hromadnej dopravy si, pravdaže, vyžaduje obnovu vozového parku, ktorý čoskoro dosiahne až 44-percentnú opotrebovanosť a na prepravu električkami, hlavne v špičkách, zatiaľ skôr nadávame, ako vyjadrujeme spokojnosť. Pritom nové, moderné nízkopodlažné vozidlá majú prepravnú kapacitu 100 až 300 osôb, v čase trojhodinovej rannej a popoludňajšej dopravnej špičky prevezú až 400 cestujúcich. Odborníci kritizujú súčasnú cestnú sieť v Petržalke, kde autobusy MHD najazdia veľa kilometrov a zbytočne. V projekte, ktorý vypracoval Dopravoprojekt a Mesa 10, sa uvažuje aj nad novou traťou do Petržalky. Vychádzala by zo Šafárikovho námestia. prechádzala po Starom moste a po Farského ulici, Vlasteneckom námestí, Markovej ulici, okolo Technopolu, Strečnianskej, Lúčanky a Vyšehradskej by trasa končila vo vozovni v Janíkovom dvore. Električky by jazdili v 90-sekundových intervaloch a spomínanú trasu by prešli za 12 minút. Celkové náklady na realizáciu tohto projektu by si vyžiadali 8 miliard korún. O osem rokov bude mať Bratislava 529 tisíc obyvateľov. Ak by prevádzka MHD zostala v terajšej štruktúre, skolabuje. Držať krok s každoročným nárastom cestujúcich si žiada investovať 39 miliónov korún do obnovy a rozšírenia vozového parku Dopravného podniku Bratislavy, rozšíriť komunikácie, vybudovať jazdné pruhy pre autobusy a trate pre električky za 1,2 miliardy korún, postaviť Most Košická za 4 miliardy, prestavať niektoré križovatky a nakoniec postaviť nové cesty za 6,5 miliárd korún. Výstavba metra ponúka riešenie za 60 až 80 miliónov korún. Financie sú však v nedohľadne, vláda zatiaľ nerozhodla o 15 miliardovej investícii, ktorá by mala stačiť na výstavbu I. etapy metra z Petržalky po Pribinovu ulicu. Ak sa ozývajú hlasy za i proti metru, koľajový systém hromadnej dopravy získava medzi nimi silnejšiu podporu. Škoda, že len v diskusii.
DODO JANOŠKO"
Cize prva etapa z 60-80 milionov je 15 miliard a projekt elektriciek vypracoval Dopravoprojekt a Mesa 10? Aspon mne to tak z textu vyplyva, alebo sa mylim?
Original clanku je na http://www.bavecernik.sk/1063a10b.html (aspon teraz) alebo vo Vecerniku z 2.aprila.