Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
A tento clanok z vcerajsieho Vecernika je perla, uvadzam ho komplet, lebo z webu Vecernika clanky miznu ...

"Metro versus električky

Koľajový systém hromadnej dopravy získava podporu

Občianske združenie Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy vyšlo s pozoruhodnou iniciatívou. Jeho zanietenci sa rozhodli predstaviť verejnosti alternatívny projekt metra - električkovú rýchlodráhu.

Koľajový systém hromadnej dopravy si, pravdaže, vyžaduje obnovu vozového parku, ktorý čoskoro dosiahne až 44-percentnú opotrebovanosť a na prepravu električkami, hlavne v špičkách, zatiaľ skôr nadávame, ako vyjadrujeme spokojnosť. Pritom nové, moderné nízkopodlažné vozidlá majú prepravnú kapacitu 100 až 300 osôb, v čase trojhodinovej rannej a popoludňajšej dopravnej špičky prevezú až 400 cestujúcich. Odborníci kritizujú súčasnú cestnú sieť v Petržalke, kde autobusy MHD najazdia veľa kilometrov a zbytočne. V projekte, ktorý vypracoval Dopravoprojekt a Mesa 10, sa uvažuje aj nad novou traťou do Petržalky. Vychádzala by zo Šafárikovho námestia. prechádzala po Starom moste a po Farského ulici, Vlasteneckom námestí, Markovej ulici, okolo Technopolu, Strečnianskej, Lúčanky a Vyšehradskej by trasa končila vo vozovni v Janíkovom dvore. Električky by jazdili v 90-sekundových intervaloch a spomínanú trasu by prešli za 12 minút. Celkové náklady na realizáciu tohto projektu by si vyžiadali 8 miliard korún. O osem rokov bude mať Bratislava 529 tisíc obyvateľov. Ak by prevádzka MHD zostala v terajšej štruktúre, skolabuje. Držať krok s každoročným nárastom cestujúcich si žiada investovať 39 miliónov korún do obnovy a rozšírenia vozového parku Dopravného podniku Bratislavy, rozšíriť komunikácie, vybudovať jazdné pruhy pre autobusy a trate pre električky za 1,2 miliardy korún, postaviť Most Košická za 4 miliardy, prestavať niektoré križovatky a nakoniec postaviť nové cesty za 6,5 miliárd korún. Výstavba metra ponúka riešenie za 60 až 80 miliónov korún. Financie sú však v nedohľadne, vláda zatiaľ nerozhodla o 15 miliardovej investícii, ktorá by mala stačiť na výstavbu I. etapy metra z Petržalky po Pribinovu ulicu. Ak sa ozývajú hlasy za i proti metru, koľajový systém hromadnej dopravy získava medzi nimi silnejšiu podporu. Škoda, že len v diskusii.


DODO JANOŠKO"

Cize prva etapa z 60-80 milionov je 15 miliard a projekt elektriciek vypracoval Dopravoprojekt a Mesa 10? Aspon mne to tak z textu vyplyva, alebo sa mylim?

Original clanku je na http://www.bavecernik.sk/1063a10b.html (aspon teraz) alebo vo Vecerniku z 2.aprila.
majkl> a uplne najlepsejsie STOJEDNOTKUUUUUUUUUUUUU :))
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

hee no dlho som tu nebol ale cital som poctivo.

No neviem ti co byvaju v ovsisti (teda aj ja) by najradsej videli stary most prejazdny uz vo stvrtok 😃.

Fakt je problem sa rychlo dostat do mesta v okoli safka. A hlavne chybajuca 88 je dost drasticka vec.

No uvidime, ako sa dnes veci vyvinu
Majkl: Ja som Petrzalcan a byvam na Furdekovej - teda mna sa Stary most dost tyka :-))
tr3mp: neviem, či aj Petržalčania zdieľajú Tvoj názor (čo najdlhšie neprejazdný SM), lebo rozhodne im to väčší komfort do MHD neprinieslo 🙂

Ale, keď už sme pri tom, mne sa zasa páčili X1 do Dúbravky. Zrušme električky a zaveďme autobusy! 🙂
He, ale vyzerá to super: 95 Nový most atď. 🙂
Nech Starý most čo najskôr otvoria, ale najprv si to chcem pofotiť 🙂
13sk: ako vravi si, ludia, co su online cez den, musia vacsinou pracovat 😞
Ale nemyslim, ze nie je s kym komunikovat. len nie je nacata nejaka zaujimava tema.

Ja som zvedavy, ako dopadne stanovisko k prejazdnosti Stareho mosta. Dokonca by som bol aj trochu rad, keby bol most nejaku dobu uplne uzavrety - to by si vyziadalo znacne zmeny MHD a bola by aspon nejaka zmena a zaujimavost :-))

Podla mna je najvacsim problemom pri vypadku Stareho mosta to, ze nie je funkcne odbocenie dolava z Jantarovej cesty na Einsteinovu popri Auparku a na Novy most (napr. cez rampy, tam kde je teraz zvodidlo). Opacny smer je celkom v pohode. Pamatam sa este na poslednu dlhsiu uzavierku Stareho mosta (je to asi 15 rokov?) a to busy chodili veselo po Starohajskej, Krasovskeho (teda poza sucasny Aupark) a hore na Novy most. Keby existovalo prepojenie v podobnom smere aj dnes, tak doprava nema az take vazne problemy - zachadzky by neboli take velke a Ovsiste a Stary haj spojene s centrom kratsou trasou. A na Einsteinovej by som zriadil aj zastavku Aupark, mozno aj v oboch smeroch.
som velmi rad,ze mam docinenia so samymi pracovitymi ludmi.Esteze nevymreli,lebo dost takmer vsade naokolo mna su ...
13sk: to vies, mnohi "slusni" ludia ako napriklad ja cez den pracuju a nemaju prilis vela casu na pridavanie prispevkov, pripadne v praci nemaju net a chodia iba vecer z dial-upu (tych ale lutujem, este ze mam aj doma pevnu lajnu:-))... A ak mi uz konecne dojdu pamatky tak niekedy dnes alebo zajtra imhd xvilu aj nepojde, lebo ho budem stahovat do SIXu :-))
oprava:"slusni"
skoda zenechapem,preco nikto nepise cez den,ale okolo polnoci,kedy uz slusny ludia davno spia:-) Takze vlastne pocas dna tu ani nie je s kym comunicate
nech ho otvoria...inac aspon som bol prvykrat na holandskej stranke,obrazky su fakt pekne.A holandcina ... velka neznama
juuuj, deti, dnes je vzrusujuci den! otvoria stary most? neotvoria? a ak ho otvoria, ako dlho bude trvat, kym padne? a ak ho neotvoria, ako dlho bude trvat, kym zacnu busy premavat nejako normalnejsie? a vobec, ako to cele dopadne? vzruuuuuso, normalne mam z toho krce v zaludku... hihi 🙂 🙂
🙂
d3k0> sak si uz isiel hajat, co este obrazky pozeras? 🙂 🙂
Yo, ale obrazok je pekny 🙂
mz: no ako idea to ma svoje +/-. Akurat najhorsie ze ja vobec neviem po holandsky.... a tak co i len trochu pochopit z toho textu je neuskutocnitelne....
Zaujimavy je aj clanok Vyjadrite sa k budúcej tvári nábrežia Dunaja - http://www.pravda.sk/dennik/2002/04/03/bratislava/50/article.37914.html
Aha, co zase Gandl trepol do Pravdy: "Bez Starého mosta nie je most Košická riešením dopravy" - no vyborne, ale na to ste chlapci mali mysliet skor, ako zacnete robit pripravne prace na moste Kosicka. Co tak mysliet aj trochu dopredu - myslite si, ze nas Stary most o niekolko rokov spasi, ked tu bude 2x tolko aut?
pre tych, ktori sa zaujimaju o alternativne riesenia MHD odporucam pozriet si stranku http://www.zuidtangent.nl - ide o holandsky projekt prepojenia lokalit v okoli amsterdamskeho letiska, ktory bol uvedeny do prevadzky v januari. Je to takmer bezkolizny (tam, kde nie je mozne zabezpecit bezkoliznost ma Zuidtangent (Juzna tangenta - vo vztahu k Amsterdamu)prednost pred inou dopravou) dopravny system s vyhradenou trasou (na zaciatku 25 km), na ktorej premava 33 nizkopodlaznych klbovych autobusov v typicky 7,5 az 10-minutovych intervaloch, do ktorych sa nastupuje zo zvysenych nastupist (v rovine podlahy). Trasa je planovana tak, aby ju bolo mozne v pripade nutnosti zvysenia prepravnej kapacity osadit kolajovou dopravou. Nieco podobne by mohlo pomoct vyriesit problem dopravy v Petrzalke aj bez metra, ci dokonca aj bez elektricky - za predpokladu dobudovania Jantarovej cesty v useku medzi Technopolom a Vlasteneckym namestim a jej vyhradenia len pre tento typ prepravy, s vyuzitim stareho mosta resp. mosta Kosicka. V kazdom pripade to ako alternativa stoji za zvazenie.
Aspon budete "opaleni", ani slnko svietit nemusi 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.