Reply on: Sommelier #62849:
kolajovu trat z cintorina ruzinov nemas uz dnes bohuzial kadial rozumne trasovat (tlacit ju na nove mesto ako je smerovana zeleznicna trat je na ...)tie linky co tam aktualne su su dostacujuce tak akurat na to aby v spicke zabezpcili prepravu obyvatelov dotknutych oblasti; si zober zeby si na tu trat musel miesto kazdej karosy co tade chodi nasadit 14 TRku, o kolko spojov by sa ti zvysila hustota premavky na trati ? mas cca predstavu ako by si zabezpecil aby si tie vozidla na tej trati napriklad uz aj navzajom nezavadzali (pri 3minutovom radialovom intervale 201 + 202 v spicke a k tomu dokombinovanej 208 teraz pocas vyluky je uz vcelku bezne ze sa na trati dobehnu aj 3 vozidla a potom sa zdrzuju, trolejbusy sa predbiehat jednoducho nedokazu)
re 1.:budu musiet prestupovat nie na prievozskej alebo na nivach ale uz na cintorine ruzinov - no ti co prestupuju budu musiet z velkej miery prestupovat aj na cintorine ruzinov a aj na nivach, to si im teda pomohol...
re 3.:technicky je to garantovatelne - to ti uverim ked prestane byt taky zufaly problem zaviest na dolne hony miesto 512ky nocnu trolejbusovu linku (a obdobne aj na niektorych elektrickovych radialach); a to pri nocnej doprave je ten odber z troleja maly takze v pripade udrzby tej - ktorej meniarne by sa pri ich rozumnejsom rozlozeni po meste dal potreny vykon preniest z inej, v spicke si to naozaj neviem predstavit...
re 2.: takych 10 klbovych trolejbusov bude stacit ? no budem idealista, do jedneho klbaku nech narvem 2 kratke karosy ludi a nech to tie vozy dokazu otocit (cele kolo) za hodinu, chces mi nahovorit ze v case medzi 6 a 7 a medzi 7 a 8 prejde po gagarinke len 20 sadistickych autobusov (uz nielen karos, je dost vidno aj sorky) za hodinu ?
Sommelier
CR by nebola prvá - začal by som na ZP. CR je extrém, ale napriek tomu si ho obhájim.
1. budú musieť prestupovať - nie na Prievozskej alebo na Nivách, ale už na CR - tie linky čo tam momentálne sú - postačujúce - ešte zatrolejovať Nivy - šafko a nová linka
2. Za penízky, ktoré sa nevyhodia do modrých karos sa kúpia trolejbusy - takých 10 kĺbových bude stačiť + nová meniareň a obratisko
3. technicky to je garantovateľné - nová meniareň, ktorá je aj tak potrebná musí zabezpečiť, že pokiaľ nedojde k celobratislavskému výpadku, tak trolejbusy budú mať šťavu
A ten prínos pre cestujúceho spočíva v tom, že tam je nádej, že sa časom CR a následne celé DH napoja na koľajovú trať. A to je veľké pozitívum, o ŽP nehovoriac.
Najvýdatnejšie sú pozitíva dlhodobé a nie med na ústach.