Si: Ved iste, aj Ty mas kus pravdy. Ako napriklad aj s tym stavom ciest u vas. Ked som v BA cestoval a videl vase cesty, mal som dojem, ze som 400 km na vychod a nie na zapad od rodneho mesta...
Problemom pri prerozdelovani HDP vsak nadalej zostava, ze ak by sme zaviedli system "kazdy zo svojho" povedme od 1. marca 2002, nemali by vsetky regiony rovnaku startovaciu poziciu. Predsa len nemozno porovnavat zamestsnanost v BA a v PO alebo niekde inde. Ja ale som ZA takyto sposob prerozdelovania, len to treba zodpovedne pripravit.
Majkl: Ja nie som Kosican. Ale z tych elektriciek je mi na nic, pretoze najlepsia elektricka aka premava v tejto republike je podla mna prave KT8D5.
Juro: V Prahe sa mozno aut nezbavili preto, lebo metro nestaci pokryt dopyt. V spicke je preplnene.
Problemom pri prerozdelovani HDP vsak nadalej zostava, ze ak by sme zaviedli system "kazdy zo svojho" povedme od 1. marca 2002, nemali by vsetky regiony rovnaku startovaciu poziciu. Predsa len nemozno porovnavat zamestsnanost v BA a v PO alebo niekde inde. Ja ale som ZA takyto sposob prerozdelovania, len to treba zodpovedne pripravit.
Majkl: Ja nie som Kosican. Ale z tych elektriciek je mi na nic, pretoze najlepsia elektricka aka premava v tejto republike je podla mna prave KT8D5.
Juro: V Prahe sa mozno aut nezbavili preto, lebo metro nestaci pokryt dopyt. V spicke je preplnene.
tr3mp
osobne preferujem MHD (a vobec verejnu dopravu) z viacerych dovodov:
- elektricka trakcia v MHD je ekologickejsia ako auta (a ja sam sebe zivotne prostredie nicit nebudem ako mi ho nicia ini - casto zbytocne len pre ich vlastnu pohodlnost)
- z mojho hladiska je MHD pohodlnejsie - sedim aj 8 hod. v robote a nemam chut sediet este po ceste. A v aute inu moznost nemam
- cesta do roboty mi trva: (vsetky casy od odchodu z domu do prichodu do roboty)
--peso: 20 min
--bus: 9min
--auto: 8minauto plati v pripade, ze by som vecer zaparkoval skoro - lebo inak nenajdem volne miesto a cas sa zvysi asi o 4 min. samozrejme v mojom individualnom pripade. pomer casovej vyhodnosti jednotlivych dopravnych prostriedkov zavisi dost od prepravnej vzdialenosti ...
- ked idem MHD nemusim sa starat kde zaparkujem; ked idem niekde autom, zaparkujem, idem peso a nemusim sa zbytocne vracat tam, kde som zaparkoval;
-podla vysledkov nejakej studie sa so zvysujucou rychlostou dopravy neskracuje doba cestovania, ako by sa dalo cakat, ale zvacsuje sa prepravna vzdialenost. Ludia su zvyknuty urcity kvazikonstantny cas cestovat a doba sa velmi nemeni.
Auto ma samozrejme pre niekoho vyhody- da sa nim odviezt priamo na miesto (ale auto treba odviezt aj spat - vodic by si napr. nemal vypit ani poharik); doba cestovania je kratsia (lenze ako sofer si pocas cesty nemozem napr. citat - cim by som vlastne cestovanie bral ako cas na citanie a cesta by mala nulovu dlzku ;-)); pohodlnejsia (pre modernych ludi dnesnej doby, ktorym robi problem sa obcas prejst peso par metrov); rychlejsia (ponahlame sa, aby sme setrili cas a mohli viac robit a zarobili viac a mohli zaplatit auto a benzin a rocnu poistku a servis - kolko % mojej pracovnej doby by vlastne predstavovalo robenie "na auto" keby som ho mal? kolko % je to z priemerneho slovenskeho / bratislavskeho platu? kolko vychadza MHD? ked sa to prirata k casu cestovania, co je vyhodnejsie (casovo?))
fiha, to je nejaky dlhy prispevok a tych zatvoriek ;-)) prosim vas, neberte ho uplne doslova, mozno len ako tezy na dalsie rozvinutie. to co tu pisem je moj nazor a nie objektivna pravda, ktoru by som niekomu vnucoval, takze pripadne reakcie piste podla toho ...