Moj nazor na MHD vs. IAD:
osobne preferujem MHD (a vobec verejnu dopravu) z viacerych dovodov:
- elektricka trakcia v MHD je ekologickejsia ako auta (a ja sam sebe zivotne prostredie nicit nebudem ako mi ho nicia ini - casto zbytocne len pre ich vlastnu pohodlnost)
- z mojho hladiska je MHD pohodlnejsie - sedim aj 8 hod. v robote a nemam chut sediet este po ceste. A v aute inu moznost nemam
(pri tomto argumente si niektori z vas urcite povedia ze som divny 
- cesta do roboty mi trva: (vsetky casy od odchodu z domu do prichodu do roboty)
--peso: 20 min
--bus: 9min
--auto: 8minauto plati v pripade, ze by som vecer zaparkoval skoro - lebo inak nenajdem volne miesto a cas sa zvysi asi o 4 min. samozrejme v mojom individualnom pripade. pomer casovej vyhodnosti jednotlivych dopravnych prostriedkov zavisi dost od prepravnej vzdialenosti ...
- ked idem MHD nemusim sa starat kde zaparkujem; ked idem niekde autom, zaparkujem, idem peso a nemusim sa zbytocne vracat tam, kde som zaparkoval;
-podla vysledkov nejakej studie sa so zvysujucou rychlostou dopravy neskracuje doba cestovania, ako by sa dalo cakat, ale zvacsuje sa prepravna vzdialenost. Ludia su zvyknuty urcity kvazikonstantny cas cestovat a doba sa velmi nemeni.
Auto ma samozrejme pre niekoho vyhody- da sa nim odviezt priamo na miesto (ale auto treba odviezt aj spat - vodic by si napr. nemal vypit ani poharik); doba cestovania je kratsia (lenze ako sofer si pocas cesty nemozem napr. citat - cim by som vlastne cestovanie bral ako cas na citanie a cesta by mala nulovu dlzku ;-)); pohodlnejsia (pre modernych ludi dnesnej doby, ktorym robi problem sa obcas prejst peso par metrov); rychlejsia (ponahlame sa, aby sme setrili cas a mohli viac robit a zarobili viac a mohli zaplatit auto a benzin a rocnu poistku a servis - kolko % mojej pracovnej doby by vlastne predstavovalo robenie "na auto" keby som ho mal? kolko % je to z priemerneho slovenskeho / bratislavskeho platu? kolko vychadza MHD? ked sa to prirata k casu cestovania, co je vyhodnejsie (casovo?))
fiha, to je nejaky dlhy prispevok a tych zatvoriek ;-)) prosim vas, neberte ho uplne doslova, mozno len ako tezy na dalsie rozvinutie. to co tu pisem je moj nazor a nie objektivna pravda, ktoru by som niekomu vnucoval, takze pripadne reakcie piste podla toho ...
osobne preferujem MHD (a vobec verejnu dopravu) z viacerych dovodov:
- elektricka trakcia v MHD je ekologickejsia ako auta (a ja sam sebe zivotne prostredie nicit nebudem ako mi ho nicia ini - casto zbytocne len pre ich vlastnu pohodlnost)
- z mojho hladiska je MHD pohodlnejsie - sedim aj 8 hod. v robote a nemam chut sediet este po ceste. A v aute inu moznost nemam


- cesta do roboty mi trva: (vsetky casy od odchodu z domu do prichodu do roboty)
--peso: 20 min
--bus: 9min
--auto: 8minauto plati v pripade, ze by som vecer zaparkoval skoro - lebo inak nenajdem volne miesto a cas sa zvysi asi o 4 min. samozrejme v mojom individualnom pripade. pomer casovej vyhodnosti jednotlivych dopravnych prostriedkov zavisi dost od prepravnej vzdialenosti ...
- ked idem MHD nemusim sa starat kde zaparkujem; ked idem niekde autom, zaparkujem, idem peso a nemusim sa zbytocne vracat tam, kde som zaparkoval;
-podla vysledkov nejakej studie sa so zvysujucou rychlostou dopravy neskracuje doba cestovania, ako by sa dalo cakat, ale zvacsuje sa prepravna vzdialenost. Ludia su zvyknuty urcity kvazikonstantny cas cestovat a doba sa velmi nemeni.
Auto ma samozrejme pre niekoho vyhody- da sa nim odviezt priamo na miesto (ale auto treba odviezt aj spat - vodic by si napr. nemal vypit ani poharik); doba cestovania je kratsia (lenze ako sofer si pocas cesty nemozem napr. citat - cim by som vlastne cestovanie bral ako cas na citanie a cesta by mala nulovu dlzku ;-)); pohodlnejsia (pre modernych ludi dnesnej doby, ktorym robi problem sa obcas prejst peso par metrov); rychlejsia (ponahlame sa, aby sme setrili cas a mohli viac robit a zarobili viac a mohli zaplatit auto a benzin a rocnu poistku a servis - kolko % mojej pracovnej doby by vlastne predstavovalo robenie "na auto" keby som ho mal? kolko % je to z priemerneho slovenskeho / bratislavskeho platu? kolko vychadza MHD? ked sa to prirata k casu cestovania, co je vyhodnejsie (casovo?))
fiha, to je nejaky dlhy prispevok a tych zatvoriek ;-)) prosim vas, neberte ho uplne doslova, mozno len ako tezy na dalsie rozvinutie. to co tu pisem je moj nazor a nie objektivna pravda, ktoru by som niekomu vnucoval, takze pripadne reakcie piste podla toho ...
d3k0
... a v zime musis najskor auto 5 minut zohrievat, aby sa v nom dalo existovat... Napr. ak by som mal chodit do skoly autom, vyslo by mi to rovnako rychlo ako busom (najskor vytiahnut auto zo sukromneho parkoviska, potom obehnut ulicu kvoli zakazu odbocenie a nakoniec parkovanie). Len raz som skusil vymenit bus za auto a do skoly som prisiel o pol hodiny neskor, lebo som si vybral kratsiu trasu, po ktorej vsak prechadzala nejaka delegacia, takze zatial co busik si pomaly isiel oklukou, ja som stal v zapche...
Vladimir: Len pre informaciu, vchod do dialnicneho tunela v Mlynskej doline bude v miestach dnesneho vchodu do ZOO...
Tetrimod: Sorry, cestovne poriadky z KE nebudu. Zrejme iba jeden kamos skusil vylepovat bratislavske nalepky v Kosiciach
Bon-Cu: Chap to tak, ze niektori tvrdia, ze tie fotky nie su o nic horsie ako farebne... Konieckoncov, aj ostatni mozte napisat svoj nazor - zvazime ho pri dalsom rozhodovani o tom, ktore fotky pojdu na net. (Pokial samozrejme nepojdu fotky na net za mojim chrbtom