Reply on: Technopol #55582:
Áno domy sú skutočne ďaleko ale nikde nie je napísané, že to tak bude navždy. Rovnako na mestskej strane sa asi púšť ktorá je východne od ústia starého mosta zmení. A dnes to môže rušiť pár budov : FF UK, učilište, SNM, MV SR. Ten počet sa však rozrastie.Podľa mňa ste otázku postavili nezmyselne. A síce porovnávať či je lepšie preklenúť Dunaj tunelom alebo mostom v hraniciach od brehu po breh pri neznámych podmienkach prevádzky na danej komunikácii. Treba si povedať, čo je priorita, ak je priorita mať most tak podľa nej sa musia zvoliť ostatné riešenia systému (stanica na Šafku vozidlá intervaly križovanie ...) ak je priorita tunel tak analogicky treba ostatné veci prispôsobiť tomuto riešeniu.
Podľa mňa sú priority inde, chceme NDS v nejakých etapách, chceme ho vedieť finančne zatiahnť a kopec iného, z čoho má vyplynúť či je lepší most alebo tunel. Ale v našich podmienkach konkrétnych.

aquila
dalsie peniaze co mozu z EU do BA prijist je filialka. nic ine
Re #55568 Ámos:
1. sam vies, ze je to blbost, ci uz vratenie a vobec aj skore splatenie. banke vyhovuje skorej, ked si zoberes uver a splacas ho podla planu ako ked ho naraz ides splatit. skus ist do banky a splatit skorej hypoteku ake penale ti naparia
2. mesto sa vzdalo samo penazi od statu, takto si musi financovat samo. keby spolupracovalo, tak by peniaze boli.
3. toto je chore zmyslanie. v banke to ma na 1-2% uroku (a aj to pochybujem) uver je zatazeny uplne inym urokom. je to cista strata niekolko stoviek milionov korun. takuto debilnu (s prepacenim) argumentaciu som uz davno nepocul
ok chces fakty.
v com je tunel lepsi ako most ? okrem ceny vo vsetkom, t.j. povrch zostava volny pre dalsiu vystavbu a rozvoj, mimourovnove krizovanie, v zime neporovnatelne lahsia udrzba, mensie poskodenie voznov, pohodlnejsie pre pasazierov (nejsu vystaveny poveternostnym podmienkam), nevystavuje okolie hluku a dalo by sa menovat dalej
to je aj odpoved na otazku cislo dva, v com je konecnejsie.
peniaze v principe su, len mesto musi zmenit pristup.