Reply on: aquila #55570:
1. Nie, mesto Bratislava ked bralo uver od Dexia banky, tak tam bol velmi vyhodny urok. Lepsi ako ked si poziciava stat. A takisto moznost bez penale vyplatit cely uver. Skus si to dat vyhladat na bratislava.sk ak t tam este bude.
2. Ja nevravim, ze je dobe nestavat. Ja hovorim, ze je dobre ze uver bol zobrany skor (o tri roky) ako bude minuty. Preco? Ak by bol prijaty tesne pred vystavbou, tak peniaze hned minies a platis istinu+urok. Ked je zobrany skor platis sice aj istinu+urok ale zaroven mas aj prachy z ulozky. A nie su to male prachy ako si ty myslis. Minuly rok spravilo 65 mld. na ulozke z predaja SPP cca 2,5 mld. Sk na urokoch.
Ok. teraz most vs. tunel.
1. cena + pre most.
Aky uvolneny povrch. Ty chces nieco stavat na vode?
Ziadna vyhoda pre tunel.
Most nedokaze zabepecit mimourovnove krizovanie? To som blazon. V Bratislave mame zatial jedn tunel a nema mimourovnove krizovanie a mame x. acsich si mensich mostov ktore maju mimourovnove krizovanie.
Ziadna vyhoda pre tunel obidve zabezpecia to iste.
Aka lahsia zimna udrzba. Myslis to ze na kolajach bude n centimetrov snehu, ktore neskor padnu do vody? Chod sa pozriet ako je rieseny Stary most a ze cez kolajisko vidis vodu.
Ziadna vyhoda pre tunel.
Ake mensie poskodenie voznov. Co to tu splietas. To ze ide elektricka po moste ju nejako poskodzuje?
Ziadna vyhoda pre tunel, dristas nezmysly.
Pohodlie pre cestujucich. Myslis tym to, ze cestujuci je vo vozni a je pre neho uplne pohodlnejsie ist pod zemou ako nad zemou. Zase vymyslal blbosti. Dokonca by som povedal, ze jazda po moste je pohodlnejsia v tom, ze nie si v tme ale mas moznost vyhladu. To je uz subjektivna zalezistost. A poveternostne podiemnky?! Tu uz nehovoris o alternative most - tunel. Tu uz hovoris o celkovom vedeni trate. V Petrzalke maju byt stanice kryte. (Je to samozrejme pri planovanom interval 90 s az 3 min. blbost, a vyhodene prachy, to vydrzi kazdy) Ale dobre ak su pre teba podzemne stanice vyhodne v tom, ze su chranene povetersnostnym podmienkam, tak ja len dodam, ze musis ich osvetlovat, napajat pohyblive schody,...
Nevystavuje okolie hluku? A ake okolie? Zase myslis tu vodu? Hej ryby by boli z toho nestastne. Vies co, chod do Karlovky, postav sa na zastavku a vsimni si kedy budes pocut prichadzajucu T6tku. Styk koleso kolajnica je totizto velmi tichy. Nove vozidla budu samozrejme tiez malo hlucne. A na Starom moste nie je zakruta, takze ani to piskat nebude.
Dalo by sa menovat dalej? Tak jeden odomna. Pripadny poziar v tuneli ma fatalnejsie nasledky ako na moste. Ono ten dym sa strasne rychlo hromadi. Rychle odvetravanie podporuje horenie, tak bud sa ti ludia zadusia alebo zhoria. O dezorietacii v tme ani nehovorim.
aquila
dalsie peniaze co mozu z EU do BA prijist je filialka. nic ine
Re #55568 Ámos:
1. sam vies, ze je to blbost, ci uz vratenie a vobec aj skore splatenie. banke vyhovuje skorej, ked si zoberes uver a splacas ho podla planu ako ked ho naraz ides splatit. skus ist do banky a splatit skorej hypoteku ake penale ti naparia
2. mesto sa vzdalo samo penazi od statu, takto si musi financovat samo. keby spolupracovalo, tak by peniaze boli.
3. toto je chore zmyslanie. v banke to ma na 1-2% uroku (a aj to pochybujem) uver je zatazeny uplne inym urokom. je to cista strata niekolko stoviek milionov korun. takuto debilnu (s prepacenim) argumentaciu som uz davno nepocul
ok chces fakty.
v com je tunel lepsi ako most ? okrem ceny vo vsetkom, t.j. povrch zostava volny pre dalsiu vystavbu a rozvoj, mimourovnove krizovanie, v zime neporovnatelne lahsia udrzba, mensie poskodenie voznov, pohodlnejsie pre pasazierov (nejsu vystaveny poveternostnym podmienkam), nevystavuje okolie hluku a dalo by sa menovat dalej
to je aj odpoved na otazku cislo dva, v com je konecnejsie.
peniaze v principe su, len mesto musi zmenit pristup.