Ohľadom petržalskej električky, ako by sa mala napojiť na Šafárikovom nám.? Myslím ako by to bolo s parkom, obratiskom busov a zdvojkoľajnením Štúrovej. Sú nejaké zverejnené projekty? ? ? ?
Na druhú stranu, nadpolovičná dĺžka viedenských U4 a U6 nie je podzemná, takže tunelovanie nie je jediná možnosť spoľahlivej dopravy. Dokonca aj povrchová úrovňová doprava ako električky môže mať o dosť vyššiu spoľahlivosť pri vylepšených technických opatreniach na jej zabezpečenie (vyhrievanie výhybiek, zníženie počtu kolíznych miest, ...)
videl si ake su najnovsie opatrenia a ako metro zrekontruovali ?

Určitá časť ochranárov nemala dôvod pred výrubom protestovať - stromy stáli a na pohľad im nič nebolo ... tak čo riešiť?
A ako vieš, že sa ochranári o nič nesnažili? Problémom skôr je, že činnosť ochranárov je prakticky nehonorovaná a tak sa do toho okrem pár nadšencov nikto nehrnie a vzhľadom na kopu problémov tiež nemôžu riešiť všetky (mimochodom v ochrane zelene prebehlo posledných 15 rokov dosť veľa akcií), čiže napr. taký brihády v celkom zachovalom parčíku (z hľadiska stavu stromov) nebol až tak veľmi aktuálny. Mimochodom, v takom HP majú tiež problémy s vilkami, niektorí "susedia" si už posunuli plot o nejaký kúsok na úkor parku ... inak proti výrubu parčíka pred tunelom boli zrejme aj nadšenci z HP
aquila
ako zrejme sam dobre vies, az ministerstvo prinutilo si sadnut spolu ZSR a mesto, ked povedali, ze stat neprispeje BA na metro.
ohladne U4 a U6 mas trosku mylne informacie.
konkretne U4 je v drtvej casti pod urovnou resp pod zemou.
U6 je pod zemou len asi z 25% potom je na viaduktoch/estakadach.
ale pointa je v tom, ze v centre to ide pod zemou resp tam kde treba
sam vies, ze v petrzalke som aj ja za urovnovy variant, bolo by zbytocne mrhanie penazi tam stavat podpovrchovy ...
ale co som zasadne proti, je nezmyselne napojenie na safku.
ked tak som za konecne riesenie jedenj radialy, a nie docasne riesenie, ktore tu bude strasit nasledujucih 20 rokov ...