Reply on: aquila #55444:
S Novým Mestom je to ťažké, to máš pravdu. U4: Ak som dobre rátal, z 20 staníc je 7 podzemných, zvyšné sú vystavené poveternostným vplyvom. Na km presne to neviem, ale pod zemou je určite menej ako 50%. O U6 vravíš Ty, že je pod zemou 25%. Obávam sa, že mi uniká, v čom mám mylné info o U4 a U6 (nemyslím to ironicky, fakt neviem).
Moja predstava budovania rýchlodrážnej električky (ak by sa budovala) je nasledovná:
- mimoúrovňová trať v Petržalke, definitívny prechod Dunaja Starým mostom, dočasné napojenie na Šafárikovom námestí
- hneď po predchádzajúcej etape vybudovanie podzemného úseku Šafárikovo nám. - Hlavná stanica. Vjazd do tunela v priestore súčasného výstupišťa busov na šafku. Zároveň prestavba križovatky, na mimoúrovňovú pre električky
- vybudovanie podzemného úseku Hlavná stanica - Miletičova, + prestavba, či úprava úseku Miletičova - Ružinov
- dostavba úseku Ružinov - Letisko
- dostavba podzemného úseku Podhradie - Mlynské nivy - Trnavské mýto - Kukučínova s napojením na Račiansku.
- ďaleký výhľad trať Lamač/Dúbravka - Patrónka - Hlavná stanica - Mlynské nivy - Slovnaft - Dolné hony
Zdôrazňujem, že je to moja predstava, ktorá nie je v súlade s územným plánom...
Pred troma rokmi som sa aj ja zaoberal využitím železničných tratí v Bratislave na mestskú dopravu, vo výhľade bol aj tunel popod Dunaj

Prvý obrázok je navrhovaný stav k 1.1.2003 (s nutnou postupnou dostavbou neexistujúcich zastávok), aj s linkovaním

http://hrady.sk/imhd/sbahn2003.png
Druhý návrh je výhľad na rok 2015, obsahuje aj tunel popod Dunaj, aj trať Petržalkou. Reming sa teda celkom stotožnil s mojim návrhom ? Chýba mi tam odbočka na letisko (predsa len je to nedokončené), naviac je tam trať popod centrum, čo je to, čo mi na súčasnom návrhu ŽSR chýba najviac. Riešenie na obrázku (s doplnením odbočenia Kamenné nám. - Mlynské nivy) + trať na letisko + kvalitnú sieť rekonštruovaných a nových električkových tratí by som bral všetkými desiatimi. V návrhu nie sú zvýraznené podzemné úseky, to si ale dokáže miestaznalý podľa pomerov doplniť sám ?
http://hrady.sk/imhd/sbahn2015.png
aquila
naklady sa odhaduju na cca 14 miliard korun, s tym ze by sa urobilo dvojkolajove tunelove prepojenie popod dunaj, podzemna stanica Filialka, zdvojkolajenie trate od petrzalky a schopnost prijimat vysokrychlsotne vlaky ICE.
dalej je sucastou projektu napojenie na stanicu nove mesto, hlavnu stanicu (tunelmi) ako aj napojenie na letisko.
EU by financovala 90% nakladov.
problem je na strane mesta, ktore sa nechce dohodnut na ziadnej moznosti.
poukazujem na to, ze by sa mohol hned budovat NDS vo svojej finalnej podobe, ze by skratka mesto ZSR a stat spojili a mohol by sa (priklad) robit jeden dvojkolajovy tunel pre zeleznicu pod dunaj a jeden dvojkolajovy tunel pre metro/rychloelektricku, s tym ze jeden pre druhy by bol zachranny.
mesto by to zrejme vyslo drahsie ako terajsi plany, ale vysledok by stal za to...
preto narazam na malost MsU ...
inak MC nove mesto samozrejme chce pozemky vo fililake