Trasovanie liniek sa asi nezmení
http://www.vecernikba.sk/1182a00a.php
VYTRHNUTÉ Z INTERNETU (21.09.2005; Slovo; č. 38/2005, s. 9; Greguš Peter)
http://www.noveslovo.sk/clanok.asp?id=13404&cislo=38/2005
Ďalšie zmeny v MHD navrhnú do konca októbra (23.09.2005; Pravda; príloha Bratislava, s. I, II; KOPŘIVOVÁ Alena)
BRATISLAVA - Viac ako 1 200 občanov písalo a telefonovalo do Dopravného podniku po septembrových zmenách v MHD. Najčastejšie si pýtali radu. Ďalší sa ponosovali na vynútené prestupovanie. Domáhali sa tiež obnovy pôvodných spojov.
S konkrétnou sťažnosťou prišli cestujúci z linky č. 96. Ide z Holíčskej ul. v Petržalke cez Prístavný most na Železničnú stanicu Nové Mesto a späť. Kritizovali nedostatočnú kapacitu malých vozidiel. Dožadovali sa kĺbových autobusov.
Podľa riaditeľa divízie autobusov Karola Kállaya je v tomto smere Dopravný podnik bezmocný. "Autobusy nie sú. Všetky Ikarusy 280 sú po lehote životnosti. Z celkového počtu 470 vozidiel, ktoré máme k dispozícii, je 30 až 32 na vyradenie. Akútne potrebujeme 50 nových kĺbových autobusov, na ktoré sa dá absolútne spoľahnúť. Ľudí najviac hnevajú výpadky, ktoré zapríčiňujú nepravidelnosť spojov," mieni.
Ako ďalej uviedol, v tomto roku Dopravný podnik kúpil iba sedem 9,5-metra dlhých midi autobusov. V novembri by mali ešte prísť dva 7,5-metrové mini autobusy. "Tie plánujeme nasadiť v kopcovitom teréne Horského parku," doplnil Kállay.
Občania ešte stále poukazujú na nedostatočné informácie. "Na letáku, ktorý som získal v Bratislavskom kultúrnom a informačnom stredisku na Klobučníckej, sa uvádza, že linka č. 80 ide cez Nový most. To je síce pravda, ale na ňom nestojí. Z letáka, ale ani z internetovej stránky dopravného podniku to nie je jasné. Zmiatlo ma to, a nebol som sám!" pohoršoval sa 62-ročný Karlovešťan Juraj Cevej. Dožaduje sa presných, nezavádzajúcich informácií. Dopravný podnik sa včera zaviazal zopakovať informačnú kampaň.
Zrušenie linky č. 71 skomplikovalo život obyvateľom Podunajských Biskupíc a Vrakune. Situáciu chce DPB vyriešiť posilnením trolejbusovej dopravy v rannej špičke a zvýšením kapacity na linke č. 67 v najzaťaženejšom úseku medzi Biskupicami a Ružinovom.
Problémom je aj doprava detí z okolia Slovnaftu do základných škôl. Východiskom by mohol byť školský autobus, na ktorom sa dopravári mienia dohodnúť s mestskou časťou Ružinov.
Ďalšie zmeny v MHD vyplynú z práve prebiehajúceho dopravného prieskumu. "Do konca októbra situáciu zhodnotíme a navrhneme opatrenia," prisľúbil na včerajšom rokovaní mestských poslancov generálny riaditeľ Dopravného podniku Ján Zachar.
http://www.vecernikba.sk/1182a00a.php
VYTRHNUTÉ Z INTERNETU (21.09.2005; Slovo; č. 38/2005, s. 9; Greguš Peter)
http://www.noveslovo.sk/clanok.asp?id=13404&cislo=38/2005
Ďalšie zmeny v MHD navrhnú do konca októbra (23.09.2005; Pravda; príloha Bratislava, s. I, II; KOPŘIVOVÁ Alena)
BRATISLAVA - Viac ako 1 200 občanov písalo a telefonovalo do Dopravného podniku po septembrových zmenách v MHD. Najčastejšie si pýtali radu. Ďalší sa ponosovali na vynútené prestupovanie. Domáhali sa tiež obnovy pôvodných spojov.
S konkrétnou sťažnosťou prišli cestujúci z linky č. 96. Ide z Holíčskej ul. v Petržalke cez Prístavný most na Železničnú stanicu Nové Mesto a späť. Kritizovali nedostatočnú kapacitu malých vozidiel. Dožadovali sa kĺbových autobusov.
Podľa riaditeľa divízie autobusov Karola Kállaya je v tomto smere Dopravný podnik bezmocný. "Autobusy nie sú. Všetky Ikarusy 280 sú po lehote životnosti. Z celkového počtu 470 vozidiel, ktoré máme k dispozícii, je 30 až 32 na vyradenie. Akútne potrebujeme 50 nových kĺbových autobusov, na ktoré sa dá absolútne spoľahnúť. Ľudí najviac hnevajú výpadky, ktoré zapríčiňujú nepravidelnosť spojov," mieni.
Ako ďalej uviedol, v tomto roku Dopravný podnik kúpil iba sedem 9,5-metra dlhých midi autobusov. V novembri by mali ešte prísť dva 7,5-metrové mini autobusy. "Tie plánujeme nasadiť v kopcovitom teréne Horského parku," doplnil Kállay.
Občania ešte stále poukazujú na nedostatočné informácie. "Na letáku, ktorý som získal v Bratislavskom kultúrnom a informačnom stredisku na Klobučníckej, sa uvádza, že linka č. 80 ide cez Nový most. To je síce pravda, ale na ňom nestojí. Z letáka, ale ani z internetovej stránky dopravného podniku to nie je jasné. Zmiatlo ma to, a nebol som sám!" pohoršoval sa 62-ročný Karlovešťan Juraj Cevej. Dožaduje sa presných, nezavádzajúcich informácií. Dopravný podnik sa včera zaviazal zopakovať informačnú kampaň.
Zrušenie linky č. 71 skomplikovalo život obyvateľom Podunajských Biskupíc a Vrakune. Situáciu chce DPB vyriešiť posilnením trolejbusovej dopravy v rannej špičke a zvýšením kapacity na linke č. 67 v najzaťaženejšom úseku medzi Biskupicami a Ružinovom.
Problémom je aj doprava detí z okolia Slovnaftu do základných škôl. Východiskom by mohol byť školský autobus, na ktorom sa dopravári mienia dohodnúť s mestskou časťou Ružinov.
Ďalšie zmeny v MHD vyplynú z práve prebiehajúceho dopravného prieskumu. "Do konca októbra situáciu zhodnotíme a navrhneme opatrenia," prisľúbil na včerajšom rokovaní mestských poslancov generálny riaditeľ Dopravného podniku Ján Zachar.
TeBeCe
Účelom stavby cestnej svetelnej signalizácie je zvýšiť priepustnosť uvedenej križovatky, zvýšiť bezpečnosť odbočovania do Devína a zvýšiť bezpečnosť pohybu chodcov pri električkových nástupištiach na Karloveskej ul. a cez Devínsku cestu. Stavbou sa zrealizujú 2 samostatné pruhy pre priamy smer na Karloveskej ul. smerom od Molecovej a jeden vyhradený pruh pre autobusy. V smere z Devína budú samostatné pruhy na odbočenie vľavo do Karloveskej, vpravo do centra a samostatný pruh pre autobusy MHD, smer do centra s otočkou pre duobus, jazdiaci na Dlhé diely. Celá križovatka bude riadená cestnou svetelnou signalizáciou a riadené pešie priechody budú vybavené vibračnými tlačidlami. Projektantom stavby je PROJ-SIG, s.r.o., CESTPROJEKT, s.r.o. Bratislava, zhotoviteľom NOPE, a.s. Bratislava. Náklady – 36 mil. korún.
Preferencia MHD Karloveská radiála , CSS Križovatka Botanická ul. – Družba, MČ Bratislava Karlova Ves
Cieľom stavby je zvýšiť bezpečnosť dopravy, jej priepustnosť a prejazdnosť mestskej hromadnej dopravy. Stavba rieši zriadenie cestnej svetelnej signalizácie, stavebné úpravy križovatky – rozšírenie plochy električkového telesa v smere do Karlovej Vsi pre osadenie stĺpika CSS (na úkor
jazdných pruhov), na vjazde do Družby sa mení vnútorný polomer smerového oblúka. Rieši aj zriadenie elektrickej prípojky NN pre CSS. Náklady na stavbu sú 7,5 mil. korún.
Preferencia MHD Karloveská radiála, križovatka Rázusovo nábr. – Rigeleho ul., CSS, MČ Bratislava Staré mesto
Zámerom stavby je umožniť ľavé odbočenie do Rigeleho ulice z Rázusovho nábrežia, priblížiť zastávku MHD k pešiemu priechodu a riadenie vytvorenej križovatky cestnou svetelnou signalizáciou.
Stavebné úpravy spočívajú vo vytvorení pravého jazdného pruhu v šírke 3,00 m a predĺžení pruhu na
zastávky pre MHD a autobusy obhliadky mesta v šírke 3,00 m. S úpravou súvisia preklady dotknutých
podzemných sietí, úprava peších komunikácií a cestná svetelná signalizácia. Rozpočtované náklady na stavbu sú 15 mil. korún.