Drobná pripomienka k linkovému vedeniu. Neviem, či sa to tu už spomínalo, ale predsa to navrhnem.
Chcem sa vyjadriť k L95 a L68. Sú to veľmi dobré linky, ale predsa len vidím nedostatky v špičkách, v čase medzi 06-08h. a 15-17h. Nemôžem sa vyjadriť k L95, pretože tú v špičke nevyužívam. Rád by som bol, keby sa k tomu vyjadrili tí, čo ju využívajú. Ale 3 minútový interval L95 v rannej špičke sa mi zdá byť luxus, to je 20 spojov za hodinu! Sú vôbec využité? Keď L95 vidím bežne cez deň, nezdá sa mi byť až taká plná. Navrhoval by som 4 minútový interval, čo je 15 spojov. Tu by DPB ušetril 5 kĺbových busov. L68 má v rannej špičke 6 minútový interval. Evidentne ale nestačí! Autobus je plný už na Markovej!!! Navrhujem skrátiť interval na 5 minútový, čo by prinieslo ďalšie 2 nové spoje. DPB ich môže poskytnúť z ušetrených 5 busov z L95.
V poobedňajšej špičke má L95 4 minútový interval, čo je 15 busov za hodinu (30 busov za 2 h.) Navrhujem predĺžiť interval na 5 minút, čo je 12 busov za hodinu (24 busov za 2 h). DPB by ušetril 6 busov. L95 by bola viac využitá. Ale rád si prečítam príspevky od cestujúcich na L95.
L68 má v poobedňajšej špičke 8 minútový interval, čo je 15 busov za 2 hodiny (7,5 / 1h). To je tiež žalostne málo! Navrhujem skrátiť interval na 6 minút, čo je 10 busov za hodinu (20 busov za 2 h). DPB môže 5 busov poskytnúť z ušetrených 6 busov z L95.
Sumár: ráno by DPB ušetril 3 kĺbové busy, poobede 1.
Výsledok: L95 - nemôžem sa vyjadriť, L68 - ľudia by cestovali lepšie.
Teraz trošku o inom:
Je dĺžka cestovania L68 dobre odhadnutá???? Cestu, ktorú by mala prejsť za 12 minút prechádza pravidelne za 17 min.!!! Aspoň v špičke. A to nie sú žiadne zápchy, len tie nešťastné semafóry v smere z Lachovej na Bosákovú (stojíme tam aj 3x) a na križovatke Košická - Prievozská (detto 3x).
Pri zastávke Košická (pri škole v smere na Bajkalskú) by mali pravidelne ráno úradovať policajti, lebo tie autá stoja aj v priestoroch zastávky, proste všade. Autobus ani nemôže vojsť na zastávku. Z predu má auto strčený zadok na zastávke, zozadu zase druhé auto tam má čumák. Chcelo by to papuče a hotovo!!! ?
Mimochodom, sú už nejaké poznatky o tom, či a o koľko percent sa znížila nehodovosť na Prístavnom moste, odkedy je v prevádzke Most Apollo? Možno je to len môj súkromný názor, možno aj názor iných, ale Apollo je využitý asi len na 10 - 20%. To sa po ňom autá boja jazdiť, alebo čo? Prístavný Most dnes ráno vyzeral tak, ako keby to bol jediný most v BA! ☺ Auto na aute...... Ďakujem za priestor a možnosť prezentovať sa. ?
Chcem sa vyjadriť k L95 a L68. Sú to veľmi dobré linky, ale predsa len vidím nedostatky v špičkách, v čase medzi 06-08h. a 15-17h. Nemôžem sa vyjadriť k L95, pretože tú v špičke nevyužívam. Rád by som bol, keby sa k tomu vyjadrili tí, čo ju využívajú. Ale 3 minútový interval L95 v rannej špičke sa mi zdá byť luxus, to je 20 spojov za hodinu! Sú vôbec využité? Keď L95 vidím bežne cez deň, nezdá sa mi byť až taká plná. Navrhoval by som 4 minútový interval, čo je 15 spojov. Tu by DPB ušetril 5 kĺbových busov. L68 má v rannej špičke 6 minútový interval. Evidentne ale nestačí! Autobus je plný už na Markovej!!! Navrhujem skrátiť interval na 5 minútový, čo by prinieslo ďalšie 2 nové spoje. DPB ich môže poskytnúť z ušetrených 5 busov z L95.
V poobedňajšej špičke má L95 4 minútový interval, čo je 15 busov za hodinu (30 busov za 2 h.) Navrhujem predĺžiť interval na 5 minút, čo je 12 busov za hodinu (24 busov za 2 h). DPB by ušetril 6 busov. L95 by bola viac využitá. Ale rád si prečítam príspevky od cestujúcich na L95.
L68 má v poobedňajšej špičke 8 minútový interval, čo je 15 busov za 2 hodiny (7,5 / 1h). To je tiež žalostne málo! Navrhujem skrátiť interval na 6 minút, čo je 10 busov za hodinu (20 busov za 2 h). DPB môže 5 busov poskytnúť z ušetrených 6 busov z L95.
Sumár: ráno by DPB ušetril 3 kĺbové busy, poobede 1.
Výsledok: L95 - nemôžem sa vyjadriť, L68 - ľudia by cestovali lepšie.
Teraz trošku o inom:
Je dĺžka cestovania L68 dobre odhadnutá???? Cestu, ktorú by mala prejsť za 12 minút prechádza pravidelne za 17 min.!!! Aspoň v špičke. A to nie sú žiadne zápchy, len tie nešťastné semafóry v smere z Lachovej na Bosákovú (stojíme tam aj 3x) a na križovatke Košická - Prievozská (detto 3x).
Pri zastávke Košická (pri škole v smere na Bajkalskú) by mali pravidelne ráno úradovať policajti, lebo tie autá stoja aj v priestoroch zastávky, proste všade. Autobus ani nemôže vojsť na zastávku. Z predu má auto strčený zadok na zastávke, zozadu zase druhé auto tam má čumák. Chcelo by to papuče a hotovo!!! ?
Mimochodom, sú už nejaké poznatky o tom, či a o koľko percent sa znížila nehodovosť na Prístavnom moste, odkedy je v prevádzke Most Apollo? Možno je to len môj súkromný názor, možno aj názor iných, ale Apollo je využitý asi len na 10 - 20%. To sa po ňom autá boja jazdiť, alebo čo? Prístavný Most dnes ráno vyzeral tak, ako keby to bol jediný most v BA! ☺ Auto na aute...... Ďakujem za priestor a možnosť prezentovať sa. ?
NN
Rýchlodráha pôjde aj do Rače a Karlovej Vsi
(12.09.2005; Pravda; príloha Bratislava, s. II; sita)
BRATISLAVA (SITA) - Rýchlodráhová električka, ktorú bratislavský magistrát plánuje začať stavať na budúci rok, zrejme nebude premávať z Petržalky iba po Šafárikovo námestie, ale aj na Hlavnú stanicu, do Rače a Karlovej Vsi.
Podľa námestníka primátora Karola Koladu nebude problém prispôsobiť väčšinu električkových tratí v meste rýchlodráhe. Úpravy vraj možno urobiť rýchlo a bez väčších nákladov. Aby však mohol dopravný podnik zabezpečiť rýchlu a pravidelnú premávku aj na týchto trasách, musí mesto kúpiť minimálne 30 vozidiel rýchloelektričky, ktoré by mali byť odhlučnené, klimatizované a nízkopodlažné. Rýchloelektrička by mala dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu a každé vozidlo odvezie naraz do 300 cestujúcich.
Mesto chce rýchlodráhovú električku čiastočne financovať z 3,2-miliardového úveru, ktorý si vzalo v minulom roku a chce sa uchádzať aj o štátne dotácie. V tomto roku na ňu vedenie mesta vyčlení 150 miliónov, ďalší rok 1,7 miliardy korún. Celá stavba by mala stáť do 5 miliárd korún a stavať by ju mali vyše dvoch rokov. Výškové vedenie trasy počíta s troma variantmi - povrchové, nadúrovňové a polozapustené v povrchu. Zatiaľ však nie je známe, ktorý z variantov uprednostnia, keďže projektovú dokumentáciu rýchlodráhy ešte stále posudzuje ministerstvo životného prostredia.