Reply on: Beus #47993:
No, ono využitie hmnotnosti bude viac ako 66% u K2 a viac ako 33% u Štádlerov (už aj preto, že trakčný povozok je výrazne ťažší (K2) a stredný článok Štádlera vezie kompletnú výzbroj vozidla, ale inak máš v princípe pravdu.Inak ale vlečniaky sa vyrábali k T3, k T4, ako ja k T6 (ale len v šírke 2,2 - B6A2, jazdí dodnes v Drážďanoch ako historická súprava). Trakčné B vozy sa NIKDY nevyrábali, akurát nemci si pár takých narekonštruovali. Čistokrvné vlečniaky stáli samozrejme výŕazne menej ako A-vozy, lenže niečo iné je drážďanská či viedenská placka ako bratislavský horský terén. Dovolím si ale upozorniť na stuttgartské GT 6 s DVOMA hnacími nápravami (u kĺbového vozidla!), premávajúce minimálne do takých kopcov, aké máme v BA.
hroch