Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #47870:
Niečo o SAD a jej privatizácii tu:
http://www.kamim.sk/doprava/index.php
Ad 1.: Myslím, že SAD BA je na tom najlepšie, ale nad vodou ju drží hlavne medzinárodná doprava.
Ad 3. + 9.: pár čísel tu:
http://www.eurolines.sk/page/profil_sad.asp
Ad 7.: Revízori existujú, ja som však ešte ani jedného nevidel. wow#
Ad 12.: To patrí odjakživa k SAD, myslím, že to tak ľahko nezmeníš. ?
Ad 13.: Určite kompletný CP. Predstav si, že si v Žiline a chceš ísť do Trnavy. Priamy spoj ZA-TT nechodí a ty máš v CP len konečnú Bratislava. Lenže z tých spojov stojí v Trave polovica a ty nevieš presne, ktorý spoj to je. ?
Ad 14.: Podľa mňa všetky alebo takmer všetky.
Peon:

K niektorym bodom sa vyjadrim:

6. EM-TEST pouzivaju vsetky SAD, ale niektore pouzivaju aj ine systemy zaroven, napr. BUSE transparenty, co je komplikovanejsie na ovladanie, lebo tam musia byt dva palubaky (napr. tie trnavske Novoplany)
SAD Nitra v MHD pouziva system R&G Mielec - transparenty aj odbavovaci system CL

7. Isteze palubaky EM-TEST zaznamenavaju pocet predanych CL, za aku sumu, a aj ciel cesty (okrem MHD samozrejme)
Revizori existuju aj v SAD, prave kvoli spomenutemu dovodu - kontrola vodicov, SAD povacsinou ale nemaju vlastnych revizorov, ale im kontrolu robia ceski revizori (CSAD Ingsped, alebo tak nejak sa ta firma vola)

8. Ako kde - ale vo vseobecnosti sa obnovuje nakupom novych vozidiel + GO autobusov Karosa 700. SAD Bratislava teraz uz len nakup novych (tento rok ale zatial nic) - starsie Karosy 700 uz sa v poslednom case na modernizacie neposielaju (GO vozidiel SAD Bratislava robili v ROSERO-P, Spisska Nova Ves)
SAD Bratislava ma cca. 30 ks Karosa C734 s pohonom CNG

9. SAD Bratislava - cca. 280 - 300 autobusov
DP Bratislava - cca. 475 - 500 autobusov (+ E, T)

11. Ano, zlavy poskytovane jednotlivymi SAD na primestskej a MHD pre diochodcov, studentov, ZTP su rozne ...
V dialkovej doprave plati volna tvorba cien - kazdy dopravca ma ine ceny ...

12. Tazko - spoje su prisposobovane konkretnym potrebam, vacsinu poznamok primestskych liniek vsak tvoria len udaje o obmedzeni daneho spoja (prac dni - x, skolske vyuc. - c, prazdniny - w, nepremava cez sviatky - napr. r, a pod.) + cakanie na pripoje, co su uzitocne informacie, tak v tom nevidim problem ...

13. ja preferujem sposob a) - z neho totiz ziskam viac informacii ... SAD Bratislava na ASMN ale pouziva system b) ...

14. na dialkovych linkach, tam je toho vela - takmer vsetky podniky SAD a ich zavody (nema zmysel to rozpisovat + plno sukromnikov (Slivtour, L&J MORE, MUČINA, KA&LO, V-trans, TURANCAR, ...)

primestske linky - okrem SAD BA:
SAD Dunajska Streda (+ DZ Galanta) - linky smer DS, GA, Velky Meder ...

SAD Trnava - linka do TT cez Budmerice, Modru a linka do Senice cez Rohoznik (SAD Trnava - prevadzka Senica)
+ nejake spoje aj prev. Hlohovec a Piestany - primestske linky do Hlohovca a Piestan (po dedinach len v useku TT - HC / TT - PN, medzi BA a TT idu expresne ...)

SAD Nitra - linka do NR (cez Sered), aj dlhsia trasa az do Zlatych Moraviec (prev. Zlate Moravce)

SAD Trencin - OZ Nove Mesto nad Vahom - prev. Myjava
- linka Myjava - Brezova pod Bradlom - Smolenice - BA



Nakupovat vozidla z CR nie je az take jednoduche, vdaka roznym legislativnym zabranam - neviem presne, ale stoji to dost namahy - vela papierovaciek, kolkov, homologizacii, kym sa podari tie vozidla uviest do premavky - podobne problemy mali aj v SAD Trnava s tymi prazskymi Karosami (iste, da sa to robit aj \"inak\", ale - nie v pripade nahrady Ikarusov Karosami) a trvalo im cca. 1 rok, kym ich uviedli po nakupe do premavky (v podstate sa na ne museli vybavovat komplet nove TP).

Inak, je pravda, ze su to autobusy este vo velmi dobrom stave, len napr. automaticka prevodovka sposobuje vyssiu spotrebu oproti Ikarusom, casto v lete sa prehrievaju ...
Novoplany su pouzivane uz len ako zaloha, ale vzhladom na staly nedostatok autobusov jazdia skoro stale ... Podobne Ikarusy stale sluzia namiesto poruchovych B741 ...
Reply on: Peon #47870:

PMÚ odsúhlasil vstup firmy Bus Transport do SAD Bratislava
http://mesto.sk/prispevky_velke/bratislava/pmuodsuhlasilvstup1124112660.phtml

Connex získal SAD Nitra
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=53358
Reply on: Peon #47870:
o SAD BA asi tolko, ze z imhd ukradla na svoju uvodnu stranku (eurolines.sk) foto zhnitej karosy dpb 1632.... ?
Reply on: Peon #47870:
K bodu 13 - SAD Bratislava práveže väčšinou používa možnosť b 🙂 Aspoň čo som si ja všimol...
Reply on: Peon #47870:
SAD Dunajska Streda, SAD Nitra... No a ten Bardejovsky neviem ci je SAD Bardejov, alebo co.
Reply on: Peon #47870:
vedel by som nieco povedat iba k bodu 14 a sice SAD Zvolen
ZOPÁR OTÁZOK OHĽADNE SAD BRATISLAVA, a.s.

Dnes som cestoval jedným zo spojov SAD Bratislava a využitý teda bol až príliš (mnohí ľudia stáli). Tak mám zopár otázok:

1; Ohľadne SAD je akosi ticho, ako sa darí napr. SAD Bratislava? Je v strate?

2; Kto ho vlastne vlastní - patrí časť SAD BA aj štátu alebo napr. Bratislavskému samosprávnemu kraju? Zvyšok patrí komu?

3; Aká je situácia ohľadne počtu liniek a spojov? Plánuje sa pridanie či skôr ubranie? Skôr to druhé, že? ?
- Oproti minulosti je aj tam iste dosť veľký pokles výkonov (do niektorých oblastí už dokonca nepremáva - Slnečné údolie za Limbachom, rekreačná oblasť Košarisko za Borinkou)...

4; Ako prebieha spôsob platenia za prepravu v zahraničí? Aj tam si každý kupuje u vodiča v hotovosti lístok na určené miesto (v hotovosti alebo odpočítaním obnosu z karty)?
- Nepripadá mi to vhodné pre 21. storočie, ale lepší spôsob som nevymyslel. Cestujúcich načierno je tam takto iste minimum na rozdiel od našej MHD.

5; Už sú všetky podniky SAD sprivatizované? Ak áno, prečo majú rovnaký názov?
- Napr. v Česku majú rôzne dopravné spoločnosti rôzne názvy...

6; Používajú všetky SAD na slovensku pri vydávaní lístkov aj na transparentoch informačný systém Emtest?

7; Dá sa podľa palubáka spätne overiť počet cestujúcich, odkiaľ kam cestovali a tak? Existujú aj v SAD revízory?
- Raz v správach na TV Markíza hovorili, že áno, aby vodiči nevozili svojich známych zadarmo...

8; Ako je to u SAD s nákupom nových vozidiel?
- Plynofikácia "vrakov" ich tuším nezasiahla tak ako DPB...

9; Koľko vozidiel asi má SAD Bratislava? A koľko DPB? Pre porovnanie...

10; Koľko kilometrov denne približne najazdia v porovnaní s DPB? Určite málo oproti DPB, že?

11; Rôzne SAD vraj majú rôzne sadzby cestovného, takí dôchodcovia nad 70 rokov v SAD BA platia evidenčné cestovné 5,-Sk za každých započatých 50 (alebo len 25???) kilometrov? Ako je to inde? Za diaľkové spoje platia dôchodcovia nad 70 polovicu?

12; Nemohli by mať SAD aspoň na niektorých prímestských linkách jednoduchšie cestovné poriadky bez toľkých vysvetliviek podobné tým v mestskej doprave? Čo vy na to?

13; Čo je podľa vás lepšie?
a; vylepenie kompletného cestovného poriadku celej linky na každej zastávke ako napr. v SAD Bratislava

b; vylepenie len cieľovej zastávky, pri ktorej sú uvedené spoje tam idúce ako napr. v SAD Žilina

14; Ktoré slovenské podniky SAD jazdia do Bratislavy (nielen na diaľkových linkách) okrem SAD BA?
- Ja viem o SAD Trnava, ktorá robí napr. linku z Trnavy cez Ružindol, Modru a Pezinok do BA.
Reply on: d3k0 #47858:
farby netreba, bold by mohol byť, ale spätnú editáciu NIKDY!
Reply on: tomas1 #47855:
neviem, čo máte proti tomuto fóru? Jeho jednoduchosť a prehľadnosť je geniálna! Jediné, čo by tu ozaj asi bodlo, je možnosť vložiť nejaký ten ilustračný obrázok...
Reply on: tomas1 #47864:
Otazka podla mna neznie ci nove, alebo ziadne, ale ci VOBEC nejake... ?
Reply on: tomas1 #47864:
Ja som pisal o vsetkych trnavskych Karosach B 741 - t. j. aj o prazskych, ze maju obrovsku spotrebu. A prehrievaju sa prave tie z Prahy. Ikarusy jazdili minimalne dva roky v podstate bez udrzby (ak neratam natieranie narazniku vodicom) ? , tak sa niet comu cudovat, ze su v takom stave. A ten najhorsi (jedna naprava Trilex, jedna nie) je uz odstaveny. A trnavska SAD-ka riadne zhikla, ked zistila, aku maju prazske Karosy spotrebu.
Reply on: Papyr #47861:
Aha, sorry, necital som si to, na co si reagoval, lebo to bolo daleko... Najvacsiu chybu aj tak vidim vo vedeni DPB. Ale inak celkom suhlasim s 81-71.
Reply on: Nodes #47856:
Trnavské novoplany sú zrejme prvé kusy (manuál).
Vymenujem niektoré závady:
-nepdoliehajúci plastový diel prednej masky
-odlupujúca sa farba
-dvere - otvárajú sa len dopolovice, v špičke keď je nátresk a zatlačíš na ne zvnútra už ich vodič neotvorí
-control panel ako v ruskom tanku (na jednom prasknutý
-zatekajúce okná, plast okolo neho spálený od slnka
-odlepujúci sa poťah motorovej skrine pod zadným oknom
-neskutočne otrasne znejúci a hlučný motor
-čo je najhoršie pri voľnobehu celá zadná časť neskutočne vibruje (!)

Re #47860 Majo: Karosy v TT - tie staršie to sú črepy, automat preraďuje tak, že keď sa nedržíš tak pri tom "trhnutí" spadneš. (okrem toho trpí vybráciami zadnej časti pod. ako spom. novoplany) Technické detaily - spotreba atď. nepoznám, ale snáď tie pražské už toľko nežerú (inak by ich snáď nekupovali a GOvali by Ikarusy), aj prevodovka je jemnučká.
Mal som to šťastie cestovať 2x TT Ikarusmi, keď im praskol rám alebo čo. Prvý z nich točili s naklonenou zadnou časťou dlhé mesiace na L2. V zatáčkach som mal pocit, že sa kasňa oddelí od podvozku?.

Re #47862 KLF: Lenže ot. v súčastnej finančnej situácii nestojí tak, že či nové abo secondhandové, ale či nové abo žiadne.

FÓRUM: keď sa väčšina dohodla, že takto je to OK tak prosím.
Reply on: Papyr #47861:
Pokiaľ chceš hovorit o velkých hráčoch v EU tak to rozhodne SR ani ČR neni, na to su tam ine ryby. I ked právo veta ma aj SR, čo ho môže postavit do velmi podstatnej a významnej pozície.
Reply on: Papyr #47845:
Nevravim o hrdosti. Len si myslim, ze by sa mali niekde najst peniaze na nove vozidla (a to nielen autobusy). A tie peniaze by mali v 1. rade prist z magistratu. Dalsia vec uz je hospodarenie DP....................................

(P.S.: nemyslim si, ze by Slovensko bolo nejak menej podstatne ako Cesko. EU nas berie spolu s celou V4 v jednom vreci.)
Reply on: Majo #47860:
A ty si si aj precital, na co reagujem, ci si si cital len to, co pisem ja?
Papyr: Ja som v živote nepočul Bratislavčana nariekať, že za niečo môže zvyšok Slovenska. Za to východniari stále nadávajú, že za niečo môžu Bratislavčania. Problém DPB je vo vedení (nie elektrickom).

tomas1: Novoplany v Trnave sú už odstavené do zálohy. Inak Ikarusy tam jazdia ešte dva, z toho jeden tzv. Trilexák. S Karosami B 741 sú tam stále problémy, pretože majú obrovskú spotrebu (automatická prevodovka) a prehrievajú sa. Možno SAD Trnava vyvynie autobus Karosa B 742. ? Ikarusy jazdili tak pomaly práve preto, aby veľa nezožrali. Inak kĺbové Ikarusy majú v Trnave menšiu spotrebu ako sólo Karosy B 732 ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ ❗ Inak phpBB diskusiu máš na www.mestskadoprava.sk , ale nejak extra to tam "nežije". Nevýhodou takej diskusie je to, že ju treba moderovať.
Reply on: d3k0 #47858:
...Inak ja radsej pouzivam veci, o ktorych aj viem, ako funguju a nielen si ich stiahnem z netu a naistalujem za 30 minut. Nie ze by som phpBB nepovazoval za vyborny board, ale vsetko ma aj svoje vyhody aj nevyhody. Ostatne, vzdy je lepsie, ak je na jednom dopravnom webe phpBB a na druhom ine forum, ako keby uzivatelia nemali na vyber a museli by pouzivat iba jeden typ fora.
Reply on: tomas1 #47855:
Jaaaj, lenze to by tu uz len potom vyzeralo, keby si kazdy ony menil to, co napisal 🙂 Mozno niektorym chybaju farby, bold pismo, atd., ale to tu tiez bolo, kym to uzivatelia nezacali zneuzivat... Takze co dodat - je tu aj konkurencia, ktora phpBB ma (o com bolo mozne sa rychlo presvedcit, ked niekto prave vdaka chybe v phpBB hackol cely server, na ktorom bezia oni i my 🙂 )

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.