Reply on: fobust #42830:
Odhadujem, že variant s light rail shuttle, ktorý by prekonával Dunaj po Starom moste a bol zakončený na Šafárikovom námestí (prípadne až pod Kamenným námestím) by nebol výrazne drahší ako v súčasnosti navrhované riešenie za 8,5 miliardy - a mohlo by sa hneď plynule pokračovať výstavbou druhej etapy tunelom na Hlavnú stanicu.
V prípade prechodu tunelom popod Dunaj, ak od súčasnej sumy 8,5 miliardy odpočítame 1,5 miliardy na Starý most a pripočítame 5 miliárd na tunel, prvá etapa by stála napr. o 3,5 miliardy viac.
fobust
Ta Vieden a linka 18 je velmi pekny priklad. Dalsi by sa dal najst v podobe linky metra U6, co sa vlastne nazyva "U-Bahn" iba z politickych dovodov, totiz je t obycajna rychlodrazna elektricka. Taka, aku si predstavujem v Bratislave za 30 rokov, dovtedy moze sucasna elektricka uplne zaniknut, pripadne zredukovat sa na maly mestsky okruh ZST - starohorska - Radlinskeho - Obchodna - Nam. SNP a otocka okolo Safka, alebo SNP - Spitlaska - Vazovova - Radlinskeho a spat na HLST. Tam by sa mohli prevadzkovat aj historicaky. Nie ze by nemohli jazdit inde, ale prednostne tu.