Reply on: fobust #42830:
Odhadujem, že variant s light rail shuttle, ktorý by prekonával Dunaj po Starom moste a bol zakončený na Šafárikovom námestí (prípadne až pod Kamenným námestím) by nebol výrazne drahší ako v súčasnosti navrhované riešenie za 8,5 miliardy - a mohlo by sa hneď plynule pokračovať výstavbou druhej etapy tunelom na Hlavnú stanicu.
V prípade prechodu tunelom popod Dunaj, ak od súčasnej sumy 8,5 miliardy odpočítame 1,5 miliardy na Starý most a pripočítame 5 miliárd na tunel, prvá etapa by stála napr. o 3,5 miliardy viac.
yale
A naopak, od začiatku kričať "električka, električka" mi pripadá dosť krátkozraké, vhodnejšie je od začiatku voliť taký typ trate a vozidla, ktorý je pre daný účel najvhodnejší. Ak z toho vyjde električka, môže byť, ale politicky by som ju bez zodpovedajúcej analýzy nepretláčal (čo samozrejme nie je názor súčasného magistrátu).