re:Papyr-mal som na mysli prvú myšlienku na vybudovanie podzemky od L. Rotta z roku 1898 a do roku 1966, kedy sa začalo s realizáciou podzemnej električky, ktorej koncept sa zmenil na metro je 68 rokov. K skutočnej relizácii dalo by sa povedať číslo jedna došlo v období tridsiatich rokov, no tá bola zastavená.
re:Ámos Keynes-Čo sa týka tých prírastkov obyvateľstva, aj pri tomto som mal na zreteli skôr toto časové obdobie, aj keď samozrejme že v súčastnej dobe je ten prírastok veľmi slabý, ak vôbec nejaký je.
re:Ámos Keynes-Čo sa týka tých prírastkov obyvateľstva, aj pri tomto som mal na zreteli skôr toto časové obdobie, aj keď samozrejme že v súčastnej dobe je ten prírastok veľmi slabý, ak vôbec nejaký je.
Ámos Keynes
Ale dobre. Áčko má tuším 2,5 minúty, čiže je to za hodinu 24 vozov a pri kapacite vozu 1500 osôb je to 36.000 a pri kapacite 1000 osôb je to 24.000 ľudí. Pri 24.000 by to znamenalo aby metro bolo čo najviac rentabilné zrušenie akejkoľvek prepravy cestujúcich ponad Dunaj v autobusoch. Pre ľudí z Ovsišťa či z ulíc Rontgenova, Kapicova, Lenardova, Bohrova, Záporožská, Kremnická,... úplne skvelé riešenie voziť ich cez celú Petržalku na metro.
Samozrejme, že som predpokladal aj s klímou. A ku stanici by mohli byť pridružené rôzne služby(stánok), reklamné panely,... aby z nájomného prevádzku stanice zaplatili. Aspoň čiastočne. Kamerový systém, napojenie na PZ by problém s vandalizmom dosť vyriešila. Hádam nechceš kvôli vandalizmu znižovať komfort cestujúcich?! A stanice metra by vandali nerozbili?
A posledná vec, netrpíš nejakou tou dyslexiou? Dosť pochybujem, že dokážeš písané slovo v hlave spájať do ucelených faktov. Ako som napísal, pri intervale 12 minút sa do L93 cez víkend ľudia mali na posledných zastávkach (ŽST Petržalka až Dvory) dostať. DPB skrátil interval na 10 minút. Vozy ostali prázdnejšie a koľko ľudí sedelo toľko aj stálo. Vydržalo to tak cca pol roka a dnes je voz L93 naplnený tak akurát. Žiadne sardinky ale ani žiaden vzduch. Myslím si, že to úspech je, lebo o 150 ľudí za hodinu viac použilo MHD a nie svoj osobný gumokol.