Reply on: Jonny #40591:
Hej, je to taký vzdialený predchodca T6A5 -lenže obojsmerný (stanovište vodiča je ale len jedno, preto tieto tramvaje v Bp. nikdy nejazdia sólo, zásadne vo dvojicich alebo trojiciach) a ešte to má takú zaujímavosť, že je to jediná sériovo vyrábaná predpolovodičová tramvaj ČKD od čias T1, ktorá nemá zrýchľovač ale klasickú poloautomatickú stykačovú výzbroj.Niekedy Ti môžem vysvetliť, čo sa dá vyčítať z označenia tramvají ale teraz nemám čas ani sa mi nechce, bo je to chaotické a nesystematické:-P.
fobust
A co T6A5? Tie maju kotuce, ktore sa daju odbrzdit presne tou istou packou. Takze nie je kotuc ako kotuc (viem ze stred kachny treba odbrzdovat takou tycou). A aj keby mechanicke parkovacie brzdy nefungovali, stale ostava elektromagneticka kolajova brzda na zastavenie. Aj ked komfortne to asi nebude. ? A sem tam vidim v premavke voz, ktory ma jednu celust, pripadne kotuc odbrzdeny. Vsak nemusime ist ihned kvoli takejto smiesnej zavade na poruchu, ci ano? A pokial sa pamatam, tak povodne kotucove brzdy na T6A5kach boli az velmi ucinne, tak sa jazdilo permanentne s dvoma odbrzdenymi brzdami. Na obratisku sa odbrzdene zakopli a funkcne povolili, aby sa rovnomerne opotrebovavalo oblozenie.