Reply on: Emil #40590:
A co T6A5? Tie maju kotuce, ktore sa daju odbrzdit presne tou istou packou. Takze nie je kotuc ako kotuc (viem ze stred kachny treba odbrzdovat takou tycou). A aj keby mechanicke parkovacie brzdy nefungovali, stale ostava elektromagneticka kolajova brzda na zastavenie. Aj ked komfortne to asi nebude. ? A sem tam vidim v premavke voz, ktory ma jednu celust, pripadne kotuc odbrzdeny. Vsak nemusime ist ihned kvoli takejto smiesnej zavade na poruchu, ci ano? A pokial sa pamatam, tak povodne kotucove brzdy na T6A5kach boli az velmi ucinne, tak sa jazdilo permanentne s dvoma odbrzdenymi brzdami. Na obratisku sa odbrzdene zakopli a funkcne povolili, aby sa rovnomerne opotrebovavalo oblozenie.
Vševedko
T6A2 - užšia skriňa áno, menší rozchod nie.
T6A5 a KT8D5 majú rovnako šioké skrine, rozdiel je v prejazdnom profile v oblúkoch - vozidlá s označením B a D majú väčšiu vzdialenosť otočných čapov a menej skosené konce vozidla, takže v oblúkoch viac vybočujú.