Chod sa niekedy pozriet do Ostravy na dáku dopravácku akciu (zopár krát do roka bývajú). Viac info na webe Dopravného podniku Ostrava www.dpo.cz (sekcia klubu priatelov MHD) ? ´
Tam by si si došiel na chut, staré busy a aj trolejbusy, dokonca aj s vlečkami ? Kopa starých električiek, osobných aj nákladných a za povšimnutie stojí aj súčasná MHD ako taká, perfektný stav, moderný vozový park ? ? ?
Už niekoľko krát som sa viezol v histor. električkách. Ale ešte ani raz v žiadnom historickom autobuse (ked nepočítam tie Ikarusy, čo ešte premávajú napriek svojmu veku). Vžy som sa chcel ešte aspoň raz zviest autobusom Karosa ŠM 11 na ktorý mám fajn spomienky z detstva. Neuvažujete zreparovať aspoň jeden kus a sem tam s ním spraviť nejakú spomienkovú jazdu? Myslím, že by bolo veľa ľudí (možno aj príjemne) prekvapenýck, keby sa zrazu objavil napr. aj tento bus na zástavke a oni sa mohli ním zviesť?! ?
Ťažká otázka. VKÚ má pokrytých veľmi veľa miest, mapy ktorých snáď ani nikto iný neponúka. A keď už, môže byť ešte horší. Ak ale porovnáš starú mapu Bratislavy 1:20000 zo Slovenskej kartografie s harmaneckou 1:15000, zistíš, že tá SK má väčšiu mieru podrobností (napr. nezlievajú sa jej jednotlivé domy do celkov s garážami hodný kus od nich). V mape Bratislavy z VKÚ nájdeš ulice, ktoré ani neexistujú, a iné lahôdky. Ich turistické mapy tiež nie sú bez chýb, ale ujdú, a oproti mapám z čias socializmu sú výrazne lepšie.
Kvalitou ma z máp miest v poslednom čase uspokojil špirálový atlas Bratislavy z Mapy Slovakia, i keď určite zohrala úlohu hovadská mierka.
Samozrejme, ze hej Len skoda, ze magistrat chce najskor rusit linky a nestara sa o prestupne uzly. Podla logiky by to malo byt presne naopak. A aj preto som dost skepticky v tom, ze by sa nieco v dohladnej dobe v tomto smere zmenilo k lepsiemu ?
Máme veľa liniek, ale nie sú vedené nahusto (až na výnimky typu trolejbusových tratí na Gagarinovej a Mierovej) a nemajú zastávky príliš nahusto (až na výnimky typu Molecova + Jurigovo nám., Pri vinohradoch + Komisárky). Inak plne súhlasím s d3k0 v #40424 - k tomu niet čo dodať.
Ak magistrát chce zvýšiť podiel MHD voči IAD, zrieďovanie siete tratí a rušenie zastávok je podľa mňa najlepšia cesta, ako dosiahnuť pravý opak.
Investícia mesta do vybudovania a skvalitnenia prestupových uzlov sa mi zdá efektívna - ide o rozvoj mesta, v mnohých prípadoch sa vytvoria aj priestory pre komerčné využitie, prípadne uzly môžu vzniknúť ako súčasť inej výstavby (Hlavná stanica) atď - a sú to náklady kapitálové, zatiaľčo udržiavanie prehustenej siete PtP liniek je prevádzkový výdavok, ktorý sa musí stále opakovať.
Šafárikovo nám. sa musí tak či tak riešiť pri výstavbe električky do Petržalky, Štúrova tak či tak nebude v budúcnosti pre inú dopravu prejazdná. Trnavské mýto - rekonštrukcia podchodu. Vazovovu (Radlinského) a Floriánske by som za prestupové uzly nepovažoval, prestupové uzly by mali byť čo najviac v súlade so stanicami plánovaného nosného systému, S-bahnu a prímestskej autobusovej dopravy, takže ich poloha sa dá vyčítať napríklad aj z výbornej mapky, ktorú nižšie zverejnil tr3mp ( http://hrady.sk/imhd/sbahn-lrt2.png ).
Ja ti tvoj názor neberiem, v Žiline som bol, mám na to názor a beriem aj to, že máš iný. Apropo, čo sa týka článku o Žiline na iMHD, tak sa mi skôr zdá, že Žilina je tam popisovaná ako jeden z najlepších dopravných podnikov na Slovensku... ? ? ?
A nemáš pocit, že všetky Tebou uvádzané výhrady sú detaily, pri troche dobrej vôle do roka riešiteľné a vyriešiteľné? Budeme radšej ešte desiatky rokov strkať peniaze do redundantnej siete liniek, lebo nemáme "kvalitné prestupné uzly"?
Tak sa láskavo presť ahuj do Žiliny, maj linky odvšadiaľ všade raz za hodinu a plať za každú jazdu zvlášť, nemaj prestupné cestovné a maj "predplatný lístok" na stanovený počet jázd, ktoré keď si vyčerpáš, budeš veselo cvakať lístky ďalej.
Vôbec sa mi zdá, že si tu mal nejaké poznámky na moju adresu, že som premúdrelý a že Ty nikde svoje názory nepresadzuješ. Tak buď taký láskavý a najprv si niečo o tej Žiline preštuduj (napr. aj tu na iMHD) a potom múdrosti prednášaj.
vzhladom k predpoladanej zmene organizácie dopravy na Štúrovej ulici kôli zdvojkolajneniu električkovej trate po vybudovaní električkovej trate do Petržalky by mohol vzniknut na Šafarikovom nám. 1. kvalitný prestupný uzol ?
Velmi rad by som privital minimum liniek a prestupne uzly. Ale je vobec v Bratislave nejaky normalny prestupny uzol? Tvrdim, ze nie:
- prestup Safarikovo nam. a Jesenskeho (z 12 na 11/14 a naopak): cestujuci vystupuje a nastupuje z cesty, na Safku ho castokrat este aj moze zrazit auto
- prestup Technicka univerzita/Florianske nam.: velka vzdialenost medzi zastavkami, barierove prechody pre chodcov, nefunkcna svetelna signalizacia na krizovatke I. Karvasa - Radlinskeho
- prestup Trnavske myto: eskalatory na elektrickove nastupistia chodia iba pocas spicky, smerom nadol chybaju uplne
- prestup Vazovova: nastup v smere do/z Race rovno z cesty, navyse ta tam moze zrazit auto, ktore elektricku este aj predbieha v protismere...
Takze ja osobne nepodporim ziadny ziadny takyto system, kym sa nevybuduju prestupne uzly na urovni a nie ze chudaci dochodcovia budu napr. na Trnavskom myte radsej pobehovat za zakrutou medzi autami, ako by mali ist hore/dole po schodoch. A ani sa im nedivim... Zatial s privretymi ocami podporujem len prestup na Safku/Jesenskeho, lebo ked uz nic ine, aspon je to na hrane.
Sieť DPB je naozaj neefektívna a prehustená - treba ju prebudovať z modelu bod-bod na model s jasnými prestupovými uzlami, dopravnými zbernicami a menším počtom liniek, premávajúcim s krátkymi intervalmi.
Keď si zoberiem situáciu v dvoch nástupných bodoch mimo centra, kde MHD využívam:
Bod 1: 5 liniek, z ktorých jedna je okružná (prepája radiály) a zvyšné 4 dopravujú cestujúcich do 2 lokalít v centre. Teda 2 linky sú nadbytočné.
Bod 2: 8 liniek, z nich jedna okružná, ostatných 7 opäť vozí cestujúcich iba na 2 body. Takže opäť by stačili tri spoje, ktoré budú dopravovať cestujúcich na kvalitné prestupové body s ponukou spojenia na dôležité smery v krátkom intervale.
Pritom uvažujem len linky stojace na konkrétnej zástavke, ak by som bral všetky linky, ktoré prechádzajú neďaleko, t.j. majú zástavky v pešej dostupnosti, to by som sa asi nedopočítal. Takisto hustota zástavok je vysoká - sú miesta, kde ten istý spoj zastavuje po 80 metroch...
Na FD CVUT niekto publikoval diplomovku, ktora uvazuje s modelom prevedenia casti prazskej MHD na bud a) CNG busy, alebo b) trolejbusy. V ekonomike i ekologii vedu trolejbusy na celej ciare pred CNG busmi.
Jonny
Tam by si si došiel na chut, staré busy a aj trolejbusy, dokonca aj s vlečkami ? Kopa starých električiek, osobných aj nákladných a za povšimnutie stojí aj súčasná MHD ako taká, perfektný stav, moderný vozový park ? ? ?