Sorry prvýkrát mi nabehlo že nevie stránku nájsť a text mi zmizol tak som to písal znovu. Ale ako už teraz vidím pridané to bolo, tak ešte raz sorry.
Ma sice dvere, podobajuce sa na 283, ale nie su to tie iste. 280-tky '94 a novsie mali sice taketo dvere, ale su uzsie ako maju 283
a ked si vsimnes, cela karoseria je cista 280 - usporiadanie okien, rozmery, atd...


a tie vonkajsie ani to, tie ked nie su aktivne, tak nic neurobia, a ked su, tak rovno otvoria
a aktivuju sa (ak to ma vodic zapnute) v momente ked tachograf oznami nulovu rychlost (cize napr. pri stati na krizovatke, alebo pri urvatom tachografovom kabli pocas celej jazdy) 
Ale pravdupovediac, funkcnost a zapojenie tychto vonkajsich tlacitok mi vobec nie su jasne 

Tiez som nevedel, ze take realne existovalo
ale bol by IMHO krajsi, keby vychadzal z Ik283, nie z Ik280
Ja mam (na papieri) tiez Ik295 a 298 (moje znacenie, vtedy som nevedel ze take aj bolo), ale aj SM22, B751, 706RTO-2K, 10.5Tr, 16Tr, ... (vsetko duplacsuklos)
Ámos Keynes
Jediný dôvod, ktorý by som uznal je bezpečnosť cestujúcich.
Ale pripomienkové konanie bolo, mohol si tam poslať pripomienku s tým, že vodič električiek nebude vidieť cestujúcich a že môže cestujúceho privrieť vo dverách.
Mám pocit, že všetky naše električky majú blokovanie rozjazdu. A tiež by mali mať, že keď dvere niekoho privrú tak sa znovu otvoria a zatvoria. Ale to neviem či majú všeky. Videl som to len na K2S.
Okrem iného obratisko je podľa toho výkresu rovnaké ak nie väčšie ako to súčasné.