Reply on: d3k0 #39167:
bohužiaľ ja tiež nie, ale počul som, že vodičom sa nadčasy za státie na plničke na výplatnej páske neobjavili. Ale čo je na tom pravda?! To už neviem.Re #39168 Bigmac: Nie ja si stále myslím, že tá plynofikácia nie je zlá vec, ale nie pri týchto podmienkach. Keby sa postavila plnička vo vozovni a mesto by povedalo: "No nemáme 350 miliónov na nové busy, ale dáme vám 200 miliónov a DPB kúpi 15 nových sól a 5 kĺbových či 15metrových a 10 kĺbakov pošle do plynu tak toto je riešenie. Ale nie takto ako sa to robí tu. Ak chceme prevádzkovať voz 15 rokov, tak po desiatich musí ísť na GO, prečo ju nespojiť s plynofikáciou.
Neverím, že plynofikácia (v Zlíneri, nie v Starku) zvýšila poruchovosť. Keby nešli na GO sú viac poruchové ako teraz, aspoň si to myslím, len jednoducho sú to 13 až 11 ročné vozy a taký po žiadnej GO nebude ako nový.
Re #39175 m@rtin: To znamená, že Praha ako jediné mesto na svete nemá problém s narastajúcou IAD? Ta Praha je skutočne zlatá. Veď si mi vravel, že NP vozy sa budú vyraďovať po 15 rokoch (to som zvedavý ako to ten Neoplan, v ktorom som sa viezol vydrží, lebo mal viac vyplieskaný motor ako hociktorý náš TAMbus) a Karosy 900 od 12 do 13 rokov.
Som si istý, že takmer nikto DPB nechce prevádzkovať 15 rokov staré autobusy(okrem Ikarusofilov), ono proti prevádzkovaniu nových autobusov je zatiaľ iba mesto.
Keby mala Praha údržbu ako DPB tak som si istý, že by ich nevyraďovala po piatich rokoch. Nemala by na to, keďže ako sám vravíš nemá ani na nákup len NP vozov a kupuje Karosy 900.
A len tak na margo: vyrobcom udavana zivotnost autobusu je 8-10 rokov.
Ámos Keynes
No to je v tejto chvíly jedno. 260miliónov z úveru je v reálnych číslach 26 autobusov za dva roky. Teda z toho úveru nikde nie je napísané, že by to nemohli finanovať z iných zdrojov, ale osobne neverím, že by to financovali z iných zdrojov. DPB spravil veľkú chybu keď pristúpil na plynofikáciu starých vrakov. V podstate magistrátu povedali nepotrebujeme 10miliónov na nový bus, veď stačí keď spravíme 30 plynfikácií za rok a tá jedna stojí 3,5 milióna.
Živostnosť nových vozidiel si myslím, že stačí 15 rokov. Menej vo východoeurópskych podmienkach je luxus. DPB sa musí údržbou prispôsobiť tomuto číslu a nie doba životnosti prispôsobiť údržbe DPB.
Ale ak by sme rátali.
520 autobusov. Každý voz vymeniť raz za 15 rokov, tak to vychádza ročne nakúpiť cca 35 vozidiel čiže 350miliónov.
130 trolejbusov
kĺbových 37 vozov, čiže pri 15 rokoch ročne 2 až 3 vozy ročne čiže cca 40 - 60 miliónov.
sólo 93 vozov, čiže cca 6 vozov ročne čiže cca 90 miliónov.
Celkovo by bolo treba dať do obnovy vozidlového parku takmer 500 miliónov Sk a to nerátam električky. Oni chcú dať 260 za dva roky a mali by dať 1mld.
Keby magistrát dával od 1999 tých 300 - 350 miliónov na nákup aspoň autobusov tak dnes tu nemáme žiaden problém. Od 1999 by prišlo dohromady 210 vozidiel a a už dávno sa nevozíme v Ik283 či krásaviciach ako K732 1065. Jazdilo by tu 140 Ik400, 210 busov nejakého typu, 26 SORov, 41 TAMov a 100 najlepších Karos. Nestávalo by sa, že ráno príde miesto kĺbaku kraťas a to môžme byť radi, že došiel, keďže výpadky sú stále častejšie.
Myslím, že je načase zorganizovať nejaký ten štrajk. Keď bol ten v 1997 tak potom sa kúpili aj nové busy. Asi by bolo treba pripomenúť pánom na Primaciálnom námestí ak to vyzerá keď MHD nejazdí a nehanbiť sa zobrať Bratislavčana ako rukojemníka a zatiahnuť ho do tohto sporu, lebo sa jedná v prvomrade o neho.