Reply on: si #39165:
Ked posles ludi z Petrzalky na elektricky, je logicke, ze aj dalej budu pokracovat elektrickou - na existujucich radialach. A ak neposilnis tie (uz dnes sa neda dostat do vozov, a posilnit linky tiez uz nie je s akymi elektrickami), tak potom bude este vacsia tlacenica ako teraz... Realne z tych 25 elektriciek bude jazdit 20 (zvysok bude na udrzbe) a neviem si predstavit, ako vyriesit Petrzalku s 20 vozidlami + adekvatne posilnit ostatne radialy... Mas 16 vozov v Petrzalke + treba zaratat vyrovnavacie casy, casy na obrat + vozy v meste a hned si nad poctom 20...Re #39166 Ámos Keynes: Ale ja neobhajujem Meciara. Len vravim, ako si dost ludi naivne myslelo, ze ked pride ina vlada, tak ze sa nejako Bratislave pomoze. Dopadlo to skor naopak...
Ked uz si pri plynofikacii... Vycislil uz niekto, kolko sa strati na
- presunoch vozidiel na plnicku a z nej
- nadcacoch vodicov, ktori neraz tankuju po sluzbe az do tretej rana (na obed uz maju dalsiu sluzbu)
- premavke zaloznych vozidiel, ktore musia hradit plynaky
- na imidzi, ked nie su niektore vypadky plynakov hradene
- na zvysenych nakladoch na udrzbu plynakov (vyssia spotreba oleja, drahy olej, ...)
Ak by sa toto spocitalo a porovnalo s tym, kolko by vysli nove vozidla aj s prevadzkou, tak by ma velmi zaujimalo, na ktoru stranu by sa otocil jazycek vah... Zial, ja osobne nemam k dispozicii take udaje, aby som to mohol spocitat

Ámos Keynes
Primátor Andrej Ďurkovský predložil na posledné rokovanie zastupiteľstva návrh, ktoré rozvojové priority sa budú financovať z 3,2-miliardového úveru, ktorý si Bratislava vzala od Dexia banky Slovensko. Ide o priority do roku 2006, medzi ktorými dominujú dopravné projekty.
"Program rozvoja Bratislavy na roky 2004 - 2006 sa sústreďuje na štyri oblasti: dopravu, bezpečnosť a poriadok, bývanie a rozvoj mesta," píše sa v materiáli.
Návrh v rozprave kritizoval poslanec za SDA Milan Ftáčnik. Nepáčilo sa mu, že mnohé projekty sú rozpracované s predpokladom na prechod do ďalšieho volebného obdobia a sumy na ich financovanie sú orientačné. "V takejto forme sa mi materiál zdá nadbytočný," povedal Ftáčnik. Za návrh napokon hlasovalo 62 z prítomných 65 poslancov vrátane Ftáčnika, dvaja sa zdržali a jeden nehlasoval. Niektorí kritici čerpania mamutieho úveru, napríklad Milan Cílek z SDKÚ, sa na hlasovaní nezúčastnili, naopak, obhajcovia úveru, ako napríklad Andrej Petrek z DS, hlasovali za.
Financovanie priorít z úveru sa stalo v uplynulých mesiacoch zdrojom diskusie medzi poslancami. Úver totiž zvýši zadlženosť mesta približne na 6 mld korún. Poslanci nesúhlasili ani s faktom, že v čase medializovania úveru ešte neboli špecifikované priority, ktoré by sa z neho mali financovať. Negatívne reakcie vyvolalo aj samotné zverejnenie zámeru mesta vziať si úver námestníkom primátora Branislavom Hochelom.
Na pokračovanie stavby piateho mosta by sa nemali použiť úverové prostriedky. Stavba by sa mala financovať zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ.
Na čo pôjde z úveru najviac peňazí
Podľa primátora sú sumy len orientačné:
príprava nosného dopravného systému a pripojenie Petržalky 1,7 miliardy
modernizácia strojového parku DPB 260 miliónov
rekonštrukcia električkových tratí 250 miliónov
dokončenie prestavby Galvaniho ulice 100 miliónov
výstavba bytov 100 miliónov
rekonštrukcia Starej radnice 75 miliónov
stavby pre dopravný podnik 50 miliónov
rozšírenie Nábrežia L. Svobodu 41 miliónov
250 miliónov na rekonštrukcie električkových tratí je dosť, nie? Aj keď 100miliónov by ževraj mal pohltiť tunel.
Len tá položka modernizácia strojového parku DPB za 260 miliónov je smiešna. To je akurát tak na plynofikáciu tých zvyšných K741.
http://www.imhd.sk/ke/#Novinka-2261