Reply on: tr3mp #37481:
myslím že je to realistický projekt. A navyše je potom možné jednoducho dokončiť aj trasu A (ak vynecháme odbočky na Mlyny a Dlhé Diely a zachádzku na Kamenné námestie v meste):Dúbravka-Karlova Ves-Vajanské nábrežie (vo vhodnom mieste zostup do hĺbeného tunela) -Šafárikovo námestie (prestup B)-Dostojevského rad (vedenie prevažne hĺbenou trasou vo vyhradenom koridore zrušenej žel. trate paralelne s Karadžičovou)-Trnavské Mýto/Filiálka (prestup B)-Rača (zvážiť či po trase železničnej trate alebo s pripojením na radiálu Račianska)..
Z Karadžičovej by sa dalo vyústiť popod Trnavské Mýto aj k vajnorskej radiále (a na nej mimoúrovňové križovanie s Bajkalskou - tá má ísť tuším časom na estakádu - a Tomášikovou).
Teoreticky by sa to dalo, ale nevieme, aké prekážky sú pod cestami - kanalizačné zberače a pod. - v prípade rozširovania Galvaniho bola polovica práce prekládky potrubí a podobne.
No a samozrejme, rozširovanie - z Ružinova na letisko, z Dúbravky na DNV, Zlaté Piesky - zóna Tuhovská resp. Vajnory
a S-bahn - obsluha Patrónky, Lamača, DNV (atď)...
To by sa mi páčilo... mestskí by sa mohli zamyslieť aj nad týmto...
tr3mp
To, že sa aj naďalej uvažuje s výstabou tunela popod Dunaj, a zároveň sa pred tým má upraviť aj Starý most sa mi na celom uznesení páči najmenej. Odklad budovania tunela chápem - peniaze, ale prečo v takom prípade neopustiť pôvodnú koncepciu prechodu Dunaja tunelom a nevyužiť Starý most definitívne a do podzemia vojsť na Šafárikovom nám. alebo Štúrovej. "Ideové" riešenie zjazdu z mosta je niekde v oklolí príspevku #29586 (40 príspevkov +-), nemôžem ho presne nájsť
Podľa mojej predstavy etapizácia výstavby nosného systému by mohla byť nasledovná:
1. etapa
a. výstavba úseku Janíkov dvor - Šafárikovo nám. cez Starý most
b. prestavba Šafárikovho nám., vybudovanie cestného podjazdu pre smer Dostojevského rad - Vajanského nábr.
c. zaústenie trate do podzemia zhruba pri dnešnom parčíku
d. výstavba hĺbeného úseku popod Šturovu
e. slepé ukončenie tunela pod Nám. SNP, dočasný výjazd z tunela zo Štúrovej na Špitálsku
Počas výstavby by bola vylúčená premávka električiek po Štúrovej, po jej ukončení by bol prejazd v dotknutej oblasti možný v smeroch Petržalka - Štúrova - Špitálska (podzemne), Nový most - Jesenského - Špitálska/Nám. SNP (povrchovo), Nám. SNP - Špitálska (povrchovo)
2. etapa
a. výstavba podzemného, prevažne hĺbeného úseku Nám. SNP - Hlavná stanica buď v trase Nám. SNP - Poštová - Hodžovo nám. - Štefánikova - Pražská - Hlavná stanica alebo Nám. SNP - Hurbanovo nám. - Hodžovo nám. - Štefánikova - Pražská - Hlavná stanica
b. možná krátka výluka Obchodnej
c. Povrchová trať po nám. SNP zatiaľ ostáva
Po ukončení 2. etapy linkové vedenie:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Hlavná stanica (plne segregovaná trať)
2. Janíkov dvor - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Dúbravka - Nový most - Špitálska - Ružinov
4. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky
5. Hlavná stanica - Štefanovičova - Vazovova - ŽST Nové Mesto
3. etapa
a. výstavba prevažne hĺbeného podzemného úseku Hlavná stanica - Záhradnícka v trase Palárikova - Šancová - Miletičova
b. dlhodobá výluka ružinovskej radiály, počas nej výstavba mimoúrovňového križovania s Tomášikovou a pripadne ešte po jednom v úrovni Chlumeckého a ružinovskej nemocnice.
Po ukončení 3. etapy linkové vedenie:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Hlavná stanica - Trnavské mýto - Ružinov (plne segregovaná trať)
2. Dúbravka - Nový most - Špitálska - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky
A máme prvú trasu NS postavenú na tri etapy (a teda ľahšie financovateľnú), podobne postavíme aj druhú
Dobré nie? Normálne to môžem dať do rubriky sci-fi ? ?
Som si vedomý, že toto riešenie má plno múch, takže vylepšujte a posielajte konštruktívne pripomienky a vymyslíme ideálny a postaviteľný systém ? ?