Reply on: si #37302:
Na trati samozrejme nie je problém. Na Šafku sa však budú zlievať dve najsilnejšie radiály plus ďalšia prípojná doprava. To znamená v špičkovej hodine na Šafko prídu tak dve 400-miestne súpravy za minútu, z ktorých značná časť cestujúcich bude vystupovať resp. prestupovať (teda pobyt v zastávke dlhší), a ktoré budú pokračovať ďaleko pomalšími trasami cez centrum. Pri 30-sekundovom zastavení už máš na námestí naraz štyri 42-metrové súpravy, plus ďalšie prípoje?
):
yale
Realistický odhad je taký, že "prvá etapa výstavby nosného systému" bude na pár desaťročí aj poslednou etapou, čo v zásade povedie k preferencii IAD a odlivu infraštruktúry z centra (čo sa deje už teraz). To však takisto nebude znamenať prospech pre električkovú dopravu, pretože v prípade zmien dopravných tokov najrýchlejšia reakcia je autobusová doprava.