Ak som teda uviedol myslienku, ci moj nazor o renovacii kolajovej trate a moznej zmene ku skvalitneniu preprave, myslel som tym, len s dobrým myslienkovym úmyslom, ako prepojit tieto trate na vzdialenejsie miesta, pretože Bratislava sa len rozlohovo bude rozrastat C a prestupovanie na rôzne spoje nedava doprave dobrý imidz. Nic proti iným nazorom aj ked sa podla inych moje plány vidia mozno viac nakladné ci absurdné. Vsetko raz stare by vsak malo skoncit A, aby to nove sluzilo ekonomickejsie a spolahlivo, ako sice dobre sluziaci no uz zastarali system. Nic proti vasim nazorom ci elinam a ich tratiam. Len ked chces zjednodusit, hladas moznosti ako prikl. nedavat prostriedky zvlast na zeleznicnu novu vlakovu supravu a ich udrzbu a zvlast na elekktrickovu a zase ich udrzbu. Ked tejto trati mozes dat jednotný spolahlivy system. Metro vlaky mozu byt predsaj obojzivelné. Skusme to s tou zlatou strednou cestou a to som už vysvetlil. Kolko tu vlastne bojujeme o metro?... Osobak BA – Trnava nahradia len richliky, ktore v Trnave aj tak stoja. Metro vozen dotiahnem do Pezinka kde sa napoji na iny už vlakovy osobak, ktory od tadial pokracuje cez trnavu príp.s odbockou aj do Kutov. 1 zo 6-stich tychto BA metro voznov by takto vzdy odbocil na inu trat, v okolí BA , kde vsak v centre by mali len 1 ci 2 spolocné trasy. Co si uvedomujem, by mohol byt mensi problem v tratovych casovych usekov , teda presne zaradenie a ich napojenie sa do poradía v Ba. To by však v 7 min. intervalov nebolo nejako citelne, pre technologiu dodrziavania a regulacia rychlosti. Po väcsinou by sa ostatne metro vozne mohli najviac vypravovat z konecnych zastavok v BA.Vajnory ,Dubravka, Ruzinov (pri letisku) a pod. Takyto vozen by mohol v buducnu smerovat z BA cez Devinske jazero na Stupavu, kde je po tejto trati uz dosť pozemkovo zastavana oblast. Z devinskej Novej Vsi kde nastupuje viac cestujucich moze byt vypravený osobák na Kúty V minulosti cez devinske Jazero do Stupavy prechadzal osobak ktory mal omnoho väcsiu spotrebu poh hmôt. Dalsi metro vozen by mohol koncit V BA poddunajské byskupice, prip. az v Novych Zamkov. Nakolko sa aj Rusovce rozostavaju , od tial by bola 4 trat metro vozna ktora sa moze odkloniť na konecnu pri vodnom diele v Čunove. Uvedomujem si problem financii a zrealizovania stavieb pre tento usek trate. Ale treba nejako zacat, treba mysliet na buducu hustotu cestnej premavky a naucit ludí ako sa pohodlne a rychlo da ekonomicky prepravit do centra, ci iných oblastí. Elektrickova doprava je pomala a nemotorna pre blizku buducnost zahustovani BA. Ved hustota premavok narasta a treba hladat kombinovany teda nadzemny a podzemny system prepravy. Inac bude DPB v tejto dop. hustote o chvilu pomalejsí a zbytocne o narastajuce naklady pohonnych hmôt viac stratovejsi ako mozno do teraz. Toto je ciste moj nazor, neziadam k tomuto vyjadrenie nakolko je tu vela inych nazorov pre a proti a plany o doprave su aj tak iné.Dakujem za pochopenie.
yale
Podklady pod mapou MHD vsak su rovnake pre vsetky roky, zrejme ako podklad zobrali vyhladovy stav, cize toto by som za chybu nepokladal.
Takisto je v poriadku, ak sa dlhodobo pocita s dvoma prepojeniami popod Karpaty - realna realizacia asi nehrozi v blizkej dobe, ale v uzemnom plane to ma miesto, aby sa uzemie nezastavalo alebo nepouzilo pre nieco ine. Fakticky by mali byt tri prepojenia, ak priratame Severnu tangentu (ak sa ta bude realizovat, mala by sa robit sucasne s vystavbou trasy B, inak si to prilis neviem predstavit). Inak tie ciary pokreslene cez Karpaty su vacsinou VN vedenia, takze nie vsetko su tunely
Zaujimava je mapka 1035459_V3.jpg , tam je zakreslena aj trasa rychlodrahy s umiestnenim stanic.
Linky ako 81 a 90 asi zostanu, z tejto casti Petrzalky sa bude zvoz robit skor pod Novy most.
Teorie o tom, ako nejake hypoteticke metro vycicia rovnako hypoteticky rozvoj inej MHD samozrejme mozes viest, ja si skor myslim, ze ak si napr. DPB mysli, ze moze vyrazne skvalitnit a zrychlit MHD v Bratislave inym projektom, nech ho predlozi a bije sa o investiciu. Ak sa maju cestujuci vratit od individualnej dopravy k MHD, musi existovat na to dovod, a tym nebude preferencia na par krizovatkach, ani T3 reko. Som zvedavy, kedy sa dockame prezentacie projektov ako
http://www.tramvaj-barrandov.cz
http://www.novespojeni.cz/
alebo kedy niekoho napadne, ze MHD potrebuje aj jednotny informacny system s unifikovanym grafickym vzhladom, v ktorom cestujuci bude jasne vedeny a lahko sa zorientuje, ci uz je domaci, navstevnik alebo cudzinec... toto predsa nestoji miliardy, takisto optimalizacia tras, komunikacia s verejnostou atd atd. - systematicky sa na to roky kasle, preco by to zrazu malo byt ine po zakupeni par nizkopodlaznych elektriciek. Neverim tomu.