Reply on: Spectre #32296:
mcs 51 mi nemusis predstavovat 8)).. akurat kde u nas vtedy boli 51cky? unas boli tak 49.. aj tie sa nedali programovat v normalnom programatore, lebo potrebovali vyssie napatie aby si napalil tu hnusnu EPROMku a ked si ich 10x vymazal-naprogramoval tak mohli ist do kosa nehovoriac o tom, ze stali ale 6 kil alebo kolko. Ak by si aj zohnal vtej dobe nejaku 8751 tak mi povedz kde by si zobral obvody ako 74573,74574,74245 aby si z toho nieco poskladal? To v RVHP nebolo..
Spectre
O čom som s fobustom vyprával bola elektrická (nie výzbroje, všeobecne) stránka vozidla T6A5. Vozy relatívne nové a moderné vyrobené technológiou Tranzistor-Relátko ... skutočne to nechápem. Však v originálnej T6ke predstavuje najvyšší stupeň integrácie súčiastka like MAA741.
Pointa bola v tom, že elektrická výbava je na úrovni roku +/- 1975 a celá napríklad T6ka už mohla byť riadená mikropočítačovo (a pri technickej úrovni T3 ktoré sa vyrábali vo veľkom ešte v 80tych rokoch - grc!). Zjednodušilo by sa zapojenie, zlacnila cena súčiastok (v porovnaní s cenou tramvaje asi zanedbateľná ale aj tak), logicky by sa zvýšila spoľahlivosť a hlavne by sa zjednodušila diagnostika a kazivosť.
Ty asi nemáš prehľad o takomto druhu automatizácie, ale ja som sa tým istú dobu zaoberal, takže si to viem bez problému predstaviť, nakoľko viem, že všetky potrebné veci na to v tej dobe už boli bežne používané a rozšírené. Ono prehľad o computerizovanom riadení asi nemali ani súdruhovia z ČKD, nakoľko vyrábali to čo vyrábali.