Navyse ked zrusia trolejbusy, tak co bude chodit na Kramare, na Kolibu a na Mudronovu? Kupia autobusy s nejakym ultra silnym a odolnym motorom alebo tam postavia elektrickovu trat, na ktoru je tolko domacich vyrobcov ze az?
Niekto by mu mal vysvetlit situaciu, ked je neinformovany. Vsak CR bude stale mat 2 vyrobcov trolejbusov, tak hadam nechce povedat, ze uz nemame "domaceho" vyrobcu.
Takto: Domaci = Ceskoslovensky. ☺ Ale Skoda Otrov sociliznu skrachoval, tak Janko Hrasko vyhlasil, ze nie je domaci vyrobca trolejbusov. Ako keby neexistovala 24Tr, co je podla mna uplne zvratene vozidlo, ale je. Navyse v Polsku sa vyraba Trollino. A vobec, sme teraz v EU a akykolvek stat v EU by sa dal povazovat za "domaci", pod pojmom cudzi trolejbus by som chapal cinsky, australsky a pod.
Info ohladom vyhlaseni Janka Hraska mam od PePa, a on si nezvykne vymyslat. Ale nespravne si to pochopil. Praveze asi nastane rozvoj smradobusov na ukor trolejbusov. A toho sa najviac obavam. Aj keby tie smradobusy boli na plyn, furt su to smradobusy a taky trolejbus je stale ovela ekologickejsi ako hocijaky smradobus splnajuci aj Euro 4.
V ziadnom pripade nechcem DPB obhajovat, ale zeby za to mohli podstatne vyssie dotacie magistratu v Prahe? DPP je ale tiez riadny tunel -- vid metro, Barrandov a ine...
Re #29474 fobust: To vazne povedal? Ale ved to su dobre spravy, to sa potom mozeme tesit aj na utlm smradobusovej dopravy. ?
All: Ake su v zahranici skusenosti s jednojazykovymi vyhybkami? Je nejaky dovod, preco sa nepouzivaju aj u nas?
Co dodat? Nemyslim si vsak, ze vsetci DPB tuneluju, je tam aj par normalnych ludi. Co mi ale prekaza je fakt, ze nic s tym nerobia, lebo nevedia, nemozu alebo sa nechcu dostavat do konflikov, to za co su plateni sa snazia robit dobre a maju zarucenu dlhodobejsiu pracu... Ono je to velmi komplexny problem. Myslim ze treba zacat od vrchnu, pekne od Generalneho riaditela, ktory nedavno vyhlasil, ze v Bratislave bude utlm trolejbusovej dopravy, lebo nie je domaci vyrobca... To nepotrebuje komentar.
re fobust: asi to maju velmi dobre spocitane. mimochodom preco stoji rocna tramvajenka v prahe 3800,-czk a rovnaka elektricenka v bratislave 7200,-skk? ako pocitam, tak pocitam 3800*1,3=4940. fyyyyyha, matematika bolsaja. ono vobec staci jedine: klikni si sucasne na
www.dp-praha.cz a
www.dpb.sk, otvor si prislusne okna s tarifami a porovnavaj. potom si opat otvor nejake 2 okna, napr. s mapami mesta a linkovym vedenim a opat porovnaj. za co je tych 7200,-skk? na (nie)koho vilu? kto tuneluje tento podnik? kto to umozni(-nuje)? co robi hlavny kontrolor mesta? necham na zamyslenie a posudenie nielen tebe, ale aj vsetkym navstevnikom tohto fora. a rad privitam reakcie.
re sarko, potrubna posta: a nechcel by si aj internet cez potrubnu postu? bol by sice off-line, ale to mnozstvo 5a1/4" floppy diskiet za sekundu, to by bola informacna dialnica. a ked bude treba vyssiu kapacitu, tak obrovskym kolieskom otvorime obrovsky ventil a zvysime tlak vzduchu aspon na 30MPa...
re p-listky, praha:
to, ze mimo mesta a hlavne mimo metra automaty najdes len tazko je sice pravda, ale ten traktat o jazdni na cierno je dost chaby a vobec nevidim dovod kupovat si 60(90)min. listok za 15,-czk u vodica, ked si mozes kupit 24hod. za 70,-czk, atd az po 15 denny za 350,-czk. a 24h mas v kazdom automate a automat mas v kazdej zel.stanici, na uan florenc, na letisti ruzyn, na kazdom p+r parkingu a tym sme vycerpali vsetky sposoby prepravy do prahy, takze problem je relevantny "jen pro militantni duchodkyni v jedenact hodin vecer, ktere chybi pomer a manzel je tezce impotentni..."
J:Ano,rozkopana krizovatka Jesenskeho x Sturova by iste sposobila zosuv na Mostovej.To si moze dat SDKU na web ale ja to nezozeriem. Ad splietkova vyhybka:Prejaydna rychlost cez VYMENU sa nezmeni ale presunie sa miesto znizenej rychlosti mimo krizovatku.
Re #29462 J: To si ešte nevidel kombinácie firemných náterov košických električiek. Červeno-krémové, modro-bielo-červené, zeleno-bielo-modré, zeleno-biele a modro-žlté...
galiyosha
Re #29474 fobust: To vazne povedal? Ale ved to su dobre spravy, to sa potom mozeme tesit aj na utlm smradobusovej dopravy. ?
All: Ake su v zahranici skusenosti s jednojazykovymi vyhybkami? Je nejaky dovod, preco sa nepouzivaju aj u nas?