Reply on: Jenki #28919:
Pockaj, ja som si myslel ze T5B6t to tak mala, T6 sa mi nezda. Lebo ono tam nieco fuci aj ked voz zastane a ma to nejaku vybehovu dobu, kym to vypne. Zapne sa to okamzite po zadani jazdy - sprava sa to presne ako ventilatory v tyristorovych vozoch so statickymi menicmi. Ja som si myslel ze na T6A5 ma kazdy trakcacik svoj ventilator, ktory mu fuka vzduch. Ak to tak nie je, tak co tam potom huci?
Inac co sa toho "vyti" u T6, etc. tyka, nebude to skor prevodovkou s predlohovym hraidelom? Najma prototypy KT8D5 v Brne maju hotove RABY, huci to ako 15TrM. ?
fobust
CKD TATRA T5B6t, ta ma trakcaky s vlastnym chladenim. Nechcem teraz tesnut blbost, ale Bigmac vravel ze vrtula je priamo na trakcaku a cim rychlejsie voz ide, tym lepsie sa trakcak chaldi. T6A5 maju uz nuteny ventilator, ktory tiez dost huci, na niektorych vozoch to ako MG.
Ozaj, nevies aky podiel chladiaceho vzduchu od MGcka ide do zrychlovaca a kolko do zvysku voza (motory, vetranie stykacovych skrin)? Podla mna sa zrychlovac zohrieva najviac.