Reply on: fobust #27949:
Ale aj tak za prehru Kukana mozu najma ti lenivci, ktori kazdemu hovorili, ze "Ano, samozrejme budeme volit Kukana, ale az v 2. kole, vsak teraz aj tak postupi, tak naco by sme sa namahali ist volit v 1. kole..."
Vnutorne dopytove tlacitka funguju tak, ze po stlaceni sa len vodicovi rozsvieti tlacitko prislusnych dveri, a pipne mu to, ale ziadne tlacitko otvorenia na dopyt tam nema, musi sa pozriet ktore svietia a tie stlacit
A ked uz stoji v zastavke, je to o tom istom - pipne, a otvori Samo vodic
Takze vacsina vodicov na to kasle a otvara centralne, je s tym daleko menej roboty
Vonkajsie tlacitka pri dverach su este dementnejsie - prepinacom "active"/"disabled" (moje nazvoslovie) na palubovke. "Disabled" vieme co znamena, a v polohe "active" sa tlacitka aktivuju vzdy ked tachograf oznami nulu (voz spomali na nemeratelnu rychlost) - vtedy sa tlacitka rozsvietia, a po stlaceni sa dvere same otvoria, bez zasahu vodica. Tym sa potom aktivuje aj blok rozjazdu - samocinna brzda. Cize napr. aj uprostred krizovatky a pod. Ked sa voz pohne (co moze az po zavreti dveri), dopyt sa sam deaktivuje. Cize zas dost sproste zapojenie na to, aby sa vodici namahali s dalsim prepinacom navyse na kazdej zastavke, takze znova na to kaslu a mavaju to vypnute (nechat to zapnute je nebezpecne - krizovatky a tak) ?
Spectre