Ani to nie je celkom pravda. Praha má silnú históriu, metropolou bola už v stredoveku. Tie stáročia rozvoja by sa dali ťažko dobehnúť za posledných 160 rokov, aj keby nám dejiny priali a my sme boli nejako extra snaživí
Brno má v skoro 2x taký rozpočet na obyvateľa ako Bratislava. Praha je extrém, čo sa týka VHD, kde dávajú pravidelne niečo medzi 1/4 -1/3 celkového rozpočtu mesta. Ale Praha má aj skoro 4x toľko na hlavu ako Bratislava peňazí od štátu.
Ak by boli historické udalosti počas Rakúsko-Uhorska (hypotetická decentralizácia Uhorska) alebo Československa (rovnocenné postavenie Česka a Slovenska v krajine) pre územie Slovenska priaznivejšie, tak Bratislava by mohla byť na rovnakej/podobnej úrovni ako Praha.
Možno to ani nebude viac vzkm ako teraz, keď na 42 a 32 jazdia záložky. Ale platiť by to samozrejme malo mesto, ak chce mať spoľahlivú MHD. Súčasný stav je neúnosný.
V prípade neprejazdnosti Kramárov (teda cez pracovné dni) navrhujem:
1. 32 cez Pražskú
2. 42 ukončiť na Prokopa Veľkého
3. Náhradná doprava z HlSt cez Kramáre na Červený most.
Blumentál sám o sebe nie je myšlienkou zlý lebo to čo tam bolo predtým pri zastávkach Floriánske námestie a Vazovova bolo otras...
Problém sú blízke križovatky a hlavne veľmi zlá možnosť zastavenia druheho električkového vlaku...
Áno smer Rača by sa to dalo riešiť tak ze by sa auta odklonili cez Fazuľovú a Vazovovu
Prípadne mňa by zaujímalo to že ako by to fungovalo keby IAD jazdí po elektrickvom páse .. hlavne v smere do Race by to vedelo fungovať keďže tam stojí iba 3,9,39 ... Ale opačný smer má 3,9,31,94 a to je už príliš vysoká frekvencia.
Ale popravde vodiči IAD sú dosť obozretný na tomto mieste
A škoda že takto nie je spravená aspoň zastávka Centrum
Ja som to pochopil v zmysle, že namiesto chodník - viedenská zastávka - kolaj - kolaj - viedenská zastávka - chodník chcel spraviť chodník - koľaj - koľaj - ostrovček - cesta - chodník.
To mi aj napadlo, ale predstava že na už beztak komplikovanom uzle si ešte budú električky križovať cestu a teda spôsobovať ďalšie zdržanie mi neprišla úplne ako riešenie
Šľapacia rikša v New Yorku. Aj policajtom došla trpezlivosť. A tak to je tam, kde autobusový pruh môžu používať bicykle - MHD je v zadku a cyklisti majú smrť v očiach. V tom New Yorskom prípade ide ale o plnohodnotný cyklopruh, ktorú chcú policajti a nejakí VIP využiť - tým to vcelku prajem. Len mi to pripomína, keď sa v Bratislave preferujú cyklisti aj na úkor MHD.
On má zjavne jednu vlastnosť spoločnú s mojou manželkou - používa vlastnú terminológiu. Tak ako moja manželka hovorí skrutkovaču kliešte, tak on hovorí nástupnému ostrovčeku ostrovné nástupište .
Neviem či má o chránenej dielni právo hovoriť človek čo vymyslel ostrovné nástupište na zastávke kde jazdí plno jednosmerných električiek (s dverami len na pravej strane). Ako by to v praxi fungovalo? Celá výprava L3 a L9 s 30T? Výjazdy/dojazdy na ostatné linky bez zastavenia? Či ako si to predstavuješ?
V smere do BA by v BA mal byť nástup hociktorými dverami, ale v praxi to funguje náhodne, čo v kombinácií s tým že niektorí vodiči sa rozhodli neotvárať predné (hoci možnosť zakúpiť si lístok u vodiča stále platí) dokonale zapadá do dezintegrovaného systému v Bratislavskom kraji kde si doslova každý robí čo chce.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ma178rek
Problém sú blízke križovatky a hlavne veľmi zlá možnosť zastavenia druheho električkového vlaku...
Áno smer Rača by sa to dalo riešiť tak ze by sa auta odklonili cez Fazuľovú a Vazovovu
Prípadne mňa by zaujímalo to že ako by to fungovalo keby IAD jazdí po elektrickvom páse .. hlavne v smere do Race by to vedelo fungovať keďže tam stojí iba 3,9,39 ... Ale opačný smer má 3,9,31,94 a to je už príliš vysoká frekvencia.
Ale popravde vodiči IAD sú dosť obozretný na tomto mieste
A škoda že takto nie je spravená aspoň zastávka Centrum