Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david11 #254293:
Tak ale zas BANM je v prdeli sveta bez použiteľnej nádväznej dopravy, to chápem viac 🙂
Reply on: 810zssk #254292:
Tak aj pri vlakoch máš hneď neprekonateľný problém ak niečo skončí na N. Meste napr.
Mňa stále zaujíma ten objektívny dôvod (nie vždysatotakrobilo) prečo je nevyhnutné alebo žiaduce aby všetky autobusy z regiónu jazdili práve na Nivy.

Väčšina samotnej Bratislavy funguje v pohode bez priameho spojenia na Nivy, prečo zrazu za hranicou mesta je takéto spojenie aboslútnou nevyhnutnosťou bez ktorej sa zrúti vesmír?
Reply on: Solider #254283:
Podľa toho aké kvantum sa ráno vozí v relácii Zochova - Chatam Sofér a poobede späť by to využitie malo. Keď tade jazdili L6,7 tam nebol River park a ani Zuckermandel, kde je množstvo kancelárii. Predtým tam boli tri vežiaky a jeden pavilón z výstaviska PKO.. No a mali sme aj zastávku Tunel pre linky jazdiace cez Tunel ďalej do Karlovky. Čiže vtedy tam bola ďaleko lepšia obsluha oproti súčasnosti.
Reply on: gejza #254289:
Ty si ako R. Augustín, aj ten trpel nezdravou fixáciou na túto autobusovú stanicu. Ja, ako majiteľ nehnuteľnosti v Bratislave, vnímam zvýšenie daní ako jednostranné rozhodnutie magistrátu.

Nikde som sa však nedozvedel, či tá znížená kapacita nedostačuje, keď je okolo také haló. Ty tú odpoveď vieš? Je kapacita zmenšenej AS nedostatočná? Ak áno, máš k tomu nejaké čísla/informácie ako a kedy sa to prejavuje?
Reply on: Solider #254287:
Aha, tým som si nebol istý.
Reply on: samkoh #254285:
Nielen nafty, ale takisto aj vody, piesku, atď.
Reply on: MatejBA #254282:
Čo som tam napísal? Že kombinácia automaty a appka a online obchod a kto je tak lenivý, že nič z toho nespraví, tak nech si tie 3€ priplatí u šoféra. Mal 3 iné možnosti, nevyužil ich, tak nech platí. Žijeme v roku 2025

Dávaš rovnaké argumenty ako ľudia, čo tvrdia, že aj v roku 2025 tu má Slovenská pošta roznášať žlté lístky a nemajú sa rušiť do budúcna.

Toto argumentovanie dôchodcami je úplne mimo. Žijeme vo svete, čo sa vyvíja. Majú sa vzdelávať postupne, počítače, mobily, je to všeobecná vec. Počítače tu máme 25 rokov, smartphony 18 rokov. Automaty na lístky tu máme cez 50 rokov.
Reply on: Peon #254251:
zbrojenie v železničnom žargóne=dopĺňanie paliva do vozidiel, ktoré majú motor, ale nejazdia na elektrinu(t.j. dieslové a parné).
Reply on: MatejBA #254282:
Cestujúceho, ktorého odradí nutnosť kúpiť si lístok v apke, s najväčšou pravdepodobnosťou odradí aj nutnosť kúpiť si lístok v automate.

U väčšiny týchto cestujúcich podľa mňa nie je problém, že si samoobslužne lístok kúpiť nevedia alebo nemôžu, ale že si ho samoobslužne kúpiť nechcú. Skrátka chcú dať niekomu mincu do ruky a nad ničím ďalším nerozmýšľať.
Reply on: david11 #254279:
Najideálnejšie by bolo 7 otočiť za Blumentálom, ale chýba tam obratisko. Obrat na stanici bolo najmenšie zlo a stačil na to rovnaký počet vozov. Navyše tam aspoň v špičke na Blumentáli existovala možnosť prestúpiť smerom na stanicu. Existovala obava, či to po zrušení linky 2 bude problém alebo nie. Či by radič vymenili alebo nevymenili nebolo v možnostiach DP. Ten okruh nič nerieši, a to vozenie vzduchu od Obchodnej cez tunel na nábrežie by už neprekážalo? Mali sme to tu viackrát a nikdy to využitím neoslňovalo.
Reply on: bobitwo #254280:
Skus rozmyslat na sekundu - takouto zvysenou cenou NEZISKAS novych cestujucich, ale vyzenies tych obcasnych do aut. To chceme?

Aj moji rodicia odkedy zaviedla ZSSK priplatok za osobny nakup, zacali jazdit castejsie autom za rodinou. Jednoducho ich to odradilo. A to sa ti stane aj v regione. Vela ludi, hlavne dochodcov, zije na dedinach v okoli miest (Malacky, Pezinok, Senec, Galanta, atd.) a potrebuju maximalne 60 min/3 zonovy listok ked tam idu. A tym neumerne viac zvysis cenu.

Ak chces urychlit nastup, tak zrus nakup u vodica a zaved do autobusov automaty aj na mince tak, ako to maju napriklad v Polsku v niektorych miestach, kde si listok budes moct rovno kupit "oznaceny".
https://bratislava.sme.sk/c/23548260/pristresky-na-trati-elektricky-v-petrzalke-dokonci-iny-subdodavatel.html

Zosobnit kazdemu jednemu zodpovednemu zamestnancovi a politikovi, co za tuto frasku moze.
Reply on: MatejBA #254276:
Chceš zrýchliť nastupovanie? Teda potrebuješ aby čo najviac ľudí malo predplatenú kartu. V momente keď tam ľudia šaškujú s mincami, tak strácaš veľa času.

Lístky si vieš už teraz kúpiť dopredu mimo autobusu a viac ako 1 spôsobom. Tak kde je problém teda?

Toto je rovnaké argumenty, ako keď niekto prerátava ako je drahá MHD v Bratislave, lebo on chodí len na lístky a pritom chodí do 5x do týždňa do práce, ale električenku si nekúpi, lebo niekde v priebehu roka má 25 dní dovolenky a nejak 10 dní pracovného pokoja a nebude predsa vtedy dotovať DPB.
Reply on: Solider #254278:
Tak by sa tam ten radič vymenil skôr. Nevozilo by to vzduch ako v prípade stanice od Blumentálu.
Kľudne to mohlo mať do výmeny križovatky obojsmerne okruh po Obchodnej cez Chatama a Jesenského späť. V špičkách spoľahlivejšie ako 31,39 od Zuckermandla.
Reply on: david11 #254277:
A nie je tam už preferencia, čiže vymenený starý radič za nový? Ináč si si to asi zle vysvetlil, linka 7 tam po zavedení 1LV nejazdila kvôli tomu, že tam je Mariánska a Centrum len pre jeden voz a navyše by sa ešte tlačila na Obchodnej s 1 a 9. A nie je tam priestor na vyvatovanie obratu ako v prípade linky 1 na NĽŠ. Čiže by potom nevychádzali preklady od Blumentálu smer Rača a vláčikovalo by sa.
Úprava signálneho plánu na Americkom námestí. Dnes prešli dve L3 za sebou smer Rača a stihla by aj tretia. To tu bolo rečí ako nemôže chodiť L7 cez centrum lebo je nemožné upraviť signálny plán ..
Reply on: bobitwo #254273:
Jak ze ne? 120 minut 4 zony/150 minut 5 zon je malo?

To mas Kuty - Stupava, Trnava - Pezinok, Kvetoslavov - Cifer, Galanta - Bratislava, Bratislava - Malacky/Bratislava - Senec, atd.

Napriklad Kuty - Stupava. 45km, pri spotrebe 6l / 100km to mas povedzme 3 litre (zaokruhlenie pre lahsi vypocet) cize cca 4,5 eura na palive (a to viem cerpat benzin okolo €1,45 a diesel pod €1,4 v Bratislave, pre moj vypocet pouzivam €1,5 eura).

Cize auto: €4,5 palivo a cca 40 minut
Autobus: €3,5 + tvoj priplatok €3 = €6,5 a cca 80 minut

Za €6,5 sa na rezijne naklady na tu jednu jazdu dostanes. A aj kebyze to je €10 eur na jazdu, stale usetris 40 minut casu.
Reply on: bobitwo #254274:
Ad 3. Limit pre autobusy a električky je 5.25 GBP, pre železničné módy dopravy sa líši podľa zóny.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.