Nezastavovaním vlaku na jednej stanici sa skráti cestovný čas o 10 minút? Ty s tou kvantifikáciou zaobchádzaš veľmi voľne, keď potrebuješ obhájiť svoju JSP, však?
Pamätám si pár rokov dozadu, ako sa riešilo, že IC vlaky nebudú stáť v Novom meste, či Trenčíne? Nepamätám si už presne. Ako sa spisovali petície, volali sa televízie, ako sa vyjadrovali starosta a neviem kto všetko, že tam musí stáť. ZSSK dala štatistiku, že im nastúpi/vystúpi na 1 vlak nejak 2 a niečo človeka v priemere. Takže logicky dospeli k tomu, že keď tam IC nebude stáť, tak sa skráti cesta medzi BA-KE o 10 minút, či tak nejak. Alebo obyvatelia nejakej rekreačnej dedinky na východe myslím sa sťažovali, že SAD autobus im už nebude zachádzať automaticky do obce, ale ak ideš s obce, treba volať minimálne 60 minút predtým na číslo uvedené na zastávke. Ak ideš do obce, len si jednoducho kúpiš lístok a bus tam automaticky zastaví. Obyvatelia sa sťažovali, že čo to je za bordel, ako sa dostanú obce. Argument SAD? Len v 1-2 z 10 jázd tam niekto vystupoval/nastupoval, aj to len v teplých mesiacoch. V zime bežne to bolo menej ako 1 z 20 jázd. Tým že tam nebude automaticky bus zachádzať, sa skráti doba cestovania na tej linke o 10-15 minút a ušetrí sa nejak do 10km na každej jazde. A takých príkladov nájdeš dosť po Slovensku, kde ľudí berú vidly a rozčuľujú sa.
Takže áno, ak sa oháňaš ľuďmi, čo majú cestovať tým spojom, tak by si ich mal vedieť kvantifikovať.
Mesto dostáva v centre za parkovanie toho auta 32 euro / deň. A štát dostáva daň z paliva. Mýto je sprostosť.
Myslím, že aj rezidenti by mali platiť viac za využívanie verejného priestranstva na parkovanie a nebyť sponzorovaní ľuďmi bez auta, akurát, že to by bolo ako volebný program dosť nepopulárne.
Ak by sa po revolúcii presunuli do osobného vlastníctva spolu s bytmi aj pozemky na parkovanie, tak by sme asi takéto nespravodlivosti nemali, ale teraz je už neskoro.
To sa dúfam nepýtaš mňa. Nerobím na odd. počítania počtu cestujúcich v dpb. Je to jednoducho skupina ľudí, ktorá potrebuje sa priemestniť z bodu A do bodu B nosnou verejnou dopravou. Myslíš si, že je normálne upraviť nosnej linke interval na skoro trojnásobný? Prestupné väzby neriešiť?
Ešte raz, koľko ľudí obmedzuje v nedeľu o 9:00 ČSOB maratón napríklad? Všetci sa nimi oháňajú, ale čísla nejak nevedia dodať. Lebo keď chodím tak skoro cez mesto v nedeľu, nemám pocit, že by zrovna MHD praskala vo švýkoch.
Ako ochromuje? Som to rátal, za posledných 5 rokov nikdy plánovanie prerušenia dopravy kvôli podobným akciám neprekročili súhrnné za rok viac ako 22 hodín. A vždy sa robili v časoch mimo dopravnej špičky.
To tak celkom nie je. Zápchu ti môže spôsobiť každé pomalšie vozidlo, čo ide pomalšie ako ide dav, ak je hustejšia doprava. To isté platí aj pre chodcov. https://youtu.be/txTCWCE4Sh4?si=Xe_gE9JavewUM8YC tu je to vysvetlené.
Tak isto, opatrenia ktoré sa zavedú, napríklad vznik cyklopruhu ktorý vznikol zrušením pruhu pre autá môže negatívne ovplyvniť situáciu (viď napríklad Vajanského).
Lenže behy ti zároveň prinášajú ďalšie peniaze do rozpočtu mesta... Akcie v meste treba ale rozumne a tých 5 behov ročne je minimum...
Okrem ČSOB maratónu ktorý ochromuje veľkú časť mesta je zvyšok úplne pohode....
No počkaj, nemyslíš si že súťaže sú trochu odlišné od bežného používania daných dopravných prostriedkov?
Obyčajný človek ktorý používa bicykel alebo kolobežku nespôsobuje zápchy a teda je myšlienka spoplatnenia úplne od veci. Tiež svojím strojom neznečistuje životné prostredie, nie sú hluční. To už rovno spoplatniť aj chodcov, lebo noční bežci tiež obmedzujú MHD.
V Bratislave dosť zásadne kolabuje doprava vďaka premnoženým Bolťákom, je ich jak potkanov všade. To, že ako ohrozujú bezpečnosť premávky a čo za vagabundov to jazdí, azda netreba ani komentovať.
Motoristi sú dotovaní prostredníctvom parkovania. Napríklad, škola má parkovisko - ide to z rozpočtu školstva. Firma má garáž - parkovanie dotuje súkromná firma. Zo zákona musí postaviť parkovacie miesta, aj keby nechcela.
Aké bezplatné? Podľa Ministerstva financií, motoristi každý rok cez rôzne dane odvedú štátu cez 3 miliardy €. Podľa Bratislavy a to ešte stále nie je všade parkovacia politika by motoristi mali zaplatiť mestu cez 20 miliónov v rámci parkovacej politiky. Máš pocit, že to je zadarmo?
Takže to poďme aplikovať napríklad aj na cyklistov. Koľko miliónov odvádzajú na daniach? Skús si tipnúť. Ak si nie si istý, je to 0 centov. A využívajú tú istú infraštruktúru čo motoristi okrem diaľnic a rýchlostných ciest + len pre nich určenú infraštruktúru. Výstavba a údržba infraštruktúry tiež niečo stojí. Takže nejak tvoja teória o kávovare neobstojí. A môžeme sa baviť aj o tom, že verejná doprava určite nezvláda na daniach zaplatiť náklady na infraštruktúru. Dokonca je financovaná z peňazí motoristov.
Tak nech platia aj cyklisti, kolobežkári a podobne za vjazd do centra, spotrebnú daň z jedla lebo to používajú na presun svojho tela, poistku za používanie, poplatok za kúpu a registráciu, a za parkovanie . Snáď nechceš tvrdiť, že vlastniť auto je iné ako vlastniť bicykel - spoplatnenie jedného ale nie druhého je diskriminácia
Andrej