Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #253157:
A to si predstav , že ešte aj teraz je kopec nemúdrych ľudí , kedy by s kúpou bytov dostali do vienka za zostatkové ceny / po odpisoch/ aj parkovacie miesta vrátane niektorých stavieb, chodníkov a ciest . Nehovoriac o tom, ako sa ľahko sa dostali obce po údajnej revolúcii k cestám , chodníkom , ktoré vôbec nevybudovali a dnes vďaka rôznym parkovným, či inými poplatkami rujnujú obyvateľov. A o tom to je. Všetko proti občanom, len aby si panstvo mamom nahonobil. 😠
Reply on: bobitwo #253161:
Stačí si porovnať jazdný čas Expresu a Rýchliku na trase BA-ZA a vidieť že to je kravina... Hoc expresy aby nemeskali stačí ísť niečo okolo 140km/h...
Reply on: S499.1023 #253159:
Bolo to vyjadrenie ZSSK, koľko času tým ušetria. Ja som to nerátal.
Reply on: bobitwo #253135:
Toto vyzerá ako veľmi zaujímavá metodika, vybrať si pred určitým bodom (podjazd pod Prievozskou) náhodný počet križovatiek (Mlynské nivy, D1), spočítať pripájajúce sa pruhy, ale neodpočítať odpájajúce sa pruhy (1x Mlynské nivy, 2x Prievozská). Ak by sme pri rovnakej metodike (neodpočítavajúc odpájajúce sa pruhy) zobrali ešte dlhší úsek, tak by sme mohli vypočítať, že do jedného pruhu v podjazde na Bajkalskej sa pripája aj 25 pruhov 🙂

"2 pruhy z Prístavného mosta smer Centrum" je tento https://maps.app.goo.gl/mc3aEE5bvfKXMU1s9 jeden pruh?

Perličkou počítania je, že údajne sa do jedného pruhu zlučuje 6-7 pruhov, ale zanedbá sa, že pred podjazdom je tak či tak zúženie len na tri pruhy: https://maps.app.goo.gl/qrnB3SeeShLRhxXp7. Ak by pred týmto zúžením vstupovalo do úseku aj 10 pruhov, tu bude stále obmedzenie na tri pruhy. Za ním pokračujú 3 pruhy (2 vpravo na Prievozskú a jeden po Bajkalskej) + 1 jeden bus pruh. Pruhov je za týmto miesto vlastne viac, keď teda chceme celú analýzu obmedziť len na počet pruhov 😉

Bus pruhy v podjazde pod Prievozskou sú (hoci sa to nezdá) najmä na zlepšenie plynulosti IAD - je omnoho jednoduchšie sa zaradiť na Bajkalskú od Prievozskej, keďže sa prednosť dáva len autobusom, ktoré jazdia zriedka. Bez nich by sa na zjazdových rampách tvorili väčšie kolóny. Takže smelo do rušenia bus pruhu 😃
Reply on: bobitwo #253158:
Nezastavovaním vlaku na jednej stanici sa skráti cestovný čas o 10 minút? Ty s tou kvantifikáciou zaobchádzaš veľmi voľne, keď potrebuješ obhájiť svoju JSP, však?
Reply on: david11 #253156:
Pamätám si pár rokov dozadu, ako sa riešilo, že IC vlaky nebudú stáť v Novom meste, či Trenčíne? Nepamätám si už presne. Ako sa spisovali petície, volali sa televízie, ako sa vyjadrovali starosta a neviem kto všetko, že tam musí stáť. ZSSK dala štatistiku, že im nastúpi/vystúpi na 1 vlak nejak 2 a niečo človeka v priemere. Takže logicky dospeli k tomu, že keď tam IC nebude stáť, tak sa skráti cesta medzi BA-KE o 10 minút, či tak nejak. Alebo obyvatelia nejakej rekreačnej dedinky na východe myslím sa sťažovali, že SAD autobus im už nebude zachádzať automaticky do obce, ale ak ideš s obce, treba volať minimálne 60 minút predtým na číslo uvedené na zastávke. Ak ideš do obce, len si jednoducho kúpiš lístok a bus tam automaticky zastaví. Obyvatelia sa sťažovali, že čo to je za bordel, ako sa dostanú obce. Argument SAD? Len v 1-2 z 10 jázd tam niekto vystupoval/nastupoval, aj to len v teplých mesiacoch. V zime bežne to bolo menej ako 1 z 20 jázd. Tým že tam nebude automaticky bus zachádzať, sa skráti doba cestovania na tej linke o 10-15 minút a ušetrí sa nejak do 10km na každej jazde. A takých príkladov nájdeš dosť po Slovensku, kde ľudí berú vidly a rozčuľujú sa.

Takže áno, ak sa oháňaš ľuďmi, čo majú cestovať tým spojom, tak by si ich mal vedieť kvantifikovať.
Reply on: Ike #253138:
Nie som za bezplatné neobmedzené využívanie auta.

Mesto dostáva v centre za parkovanie toho auta 32 euro / deň. A štát dostáva daň z paliva. Mýto je sprostosť.

Myslím, že aj rezidenti by mali platiť viac za využívanie verejného priestranstva na parkovanie a nebyť sponzorovaní ľuďmi bez auta, akurát, že to by bolo ako volebný program dosť nepopulárne. 😄

Ak by sa po revolúcii presunuli do osobného vlastníctva spolu s bytmi aj pozemky na parkovanie, tak by sme asi takéto nespravodlivosti nemali, ale teraz je už neskoro.
Reply on: bobitwo #253154:
To sa dúfam nepýtaš mňa. Nerobím na odd. počítania počtu cestujúcich v dpb. Je to jednoducho skupina ľudí, ktorá potrebuje sa priemestniť z bodu A do bodu B nosnou verejnou dopravou. Myslíš si, že je normálne upraviť nosnej linke interval na skoro trojnásobný? Prestupné väzby neriešiť?
Reply on: bistro #253144:
A cyklisti sú dotovaní z mojich dani budovaním cyklociest, rôznych obmedzení pre auta. Takže to problém nie je, aké dotovanie môjho parkovania áno? 🙂
Reply on: david11 #253153:
Ešte raz, koľko ľudí obmedzuje v nedeľu o 9:00 ČSOB maratón napríklad? Všetci sa nimi oháňajú, ale čísla nejak nevedia dodať. Lebo keď chodím tak skoro cez mesto v nedeľu, nemám pocit, že by zrovna MHD praskala vo švýkoch.
Reply on: bobitwo #253152:
Aké som už písal. Už, len napr. ak je náhradná nosná doprava vedená v 30 min.int. v podobe X3. Prestup na pokračovanie linky chytíš náhodne.
Reply on: david11 #253150:
Ako ochromuje? Som to rátal, za posledných 5 rokov nikdy plánovanie prerušenia dopravy kvôli podobným akciám neprekročili súhrnné za rok viac ako 22 hodín. A vždy sa robili v časoch mimo dopravnej špičky.
Reply on: Andrej #253148:
To tak celkom nie je. Zápchu ti môže spôsobiť každé pomalšie vozidlo, čo ide pomalšie ako ide dav, ak je hustejšia doprava. To isté platí aj pre chodcov. https://youtu.be/txTCWCE4Sh4?si=Xe_gE9JavewUM8YC tu je to vysvetlené.

Tak isto, opatrenia ktoré sa zavedú, napríklad vznik cyklopruhu ktorý vznikol zrušením pruhu pre autá môže negatívne ovplyvniť situáciu (viď napríklad Vajanského).
Reply on: Ma178rek #253149:
Bol to príklad. No v BA ti tieto akcie ochromuje "akože" nosný dopravný systém. Metro tu nemáme.
Reply on: david11 #253146:
Lenže behy ti zároveň prinášajú ďalšie peniaze do rozpočtu mesta... Akcie v meste treba ale rozumne a tých 5 behov ročne je minimum...
Okrem ČSOB maratónu ktorý ochromuje veľkú časť mesta je zvyšok úplne pohode....
Reply on: david11 #253146:
No počkaj, nemyslíš si že súťaže sú trochu odlišné od bežného používania daných dopravných prostriedkov?

Obyčajný človek ktorý používa bicykel alebo kolobežku nespôsobuje zápchy a teda je myšlienka spoplatnenia úplne od veci. Tiež svojím strojom neznečistuje životné prostredie, nie sú hluční. To už rovno spoplatniť aj chodcov, lebo noční bežci tiež obmedzujú MHD.
V Bratislave dosť zásadne kolabuje doprava vďaka premnoženým Bolťákom, je ich jak potkanov všade. To, že ako ohrozujú bezpečnosť premávky a čo za vagabundov to jazdí, azda netreba ani komentovať.
Reply on: Andrej #253145:
No napr. večerné behy po centre BA. V električke sme čakali pokiaľ prejde celý konvoj na 15 min. a zdrhol mi vlak.
Reply on: MatejBA #253142:
A kedy spôsobili cyklisti alebo kolobežkári zápchu?
Motoristi sú dotovaní prostredníctvom parkovania. Napríklad, škola má parkovisko - ide to z rozpočtu školstva. Firma má garáž - parkovanie dotuje súkromná firma. Zo zákona musí postaviť parkovacie miesta, aj keby nechcela.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.