Mňa šokoval význam slova električka koncom 70. rokov, keď som chodil do autoškoly (na strednej škole). Inštruktor nám vysvetlil, že električka nemusí byť elektrická, a tým vysvetlil text dopravných predpisov, ktorému sme pôvodne nerozumeli.
To je dané tým, že na Slovensku iná tramvaj ako elektrická nikdy nebola. Parná tramvaj bola v Košiciach, ktoré ani slovenské vtedy veľmi neboli (Kassa). A jazykovedcov netreba brať veľmi vážne, väčšine profesí vôbec nerozumejú, takže nechápu, prečo je výraz tramvaj potrebný aj v slovenčine. Parná električka je fakt nezmysel!
Dve úvahy.
1. Z akého dôvodu sa prekladá v akustickom informačnom systéme názov Červený most do angličtiny ako Red Bridge? Prekladajú sa aj ostatné názvy? Long parts, Tall street, Nightingale valley? Nájde zmätený cudzinec názov Red Bridge v informačných materiáloch DPB?
2. Existuje firma Red Bridge, s.r.o. (IČO: 46992260) + pri zastávke sa nachádza polyfunkčný objekt Red Bridge a vo výstavbe je objekt Red Bridge II, ktorý ponúka kancelárske priestory na prenájom. Nerozumiem prečo sa teda tvárime, že neexistuje Vydrica, Zuckermandel, Orešianky, ale túto kancelárskym priestorom (dokonca vo výstavbe, teda hľadajúc klientov) sa robí reklama.
A po slovensky parná mestská dráha. Slovo tramvaj síce slovník slovenského jazyka pozná, ale ako zastaralé. Google translator mi "parní tramvaj" preložil ako "parná električka". Znie to síce zvláštne, ale v slovenčine je mestská koľajová dráha jedným slovom električka. A nemusí byť poháňaná elektrinou. Pokojne to môže byť napríklad spaľovací motor a aj tak je to električka, keď to jazdí v meste po koľajovej dráhe.
Ak je v pláne aj prepojenie tej novej komunikácie s ulicou Na Pántoch, tak 65 bude mať o niečo logickejšiu trasu, keďže by už nemusela robiť závlek. Škoda, že sa pri rekonštrukcii nepočíta aj s opravou nadjazdu na Bojnickej, alebo to má robiť mesto?
To by mohlo byť všade... Či je kolóna na diaľnici alebo v meste je to jedno
Bohužiaľ toto sa nedá ovplyvniť
Už len to že máme VZT a vieme že spoj odišiel je podla mňa dostačujúce... Maximálne by mohla byť mapa s pohybom
Nedalo by sa na D1 a D2 za účelom zistenia polohy vozidiel zriadiť fiktívne zastávky s referenčnými časmi prejazdu, aby človek, ktorý čaká na nadväzujúcu linku vedel, ako ďaleko ešte trčí jeho spoj?
Samozrejme, skorší prejazd týmito bodmi by sa netrestal, ide skôr o riešenie pre prípad kolón.
Parné poradia na L4 sú niekedy NP pokiaľ viem preto, lebo už vo vozovni nemajú žiadne VP vozidlá ktoré by sa mohli vypraviť na tie poradia okrem T6A5/I a /II, ktoré nemôžu teraz jazdiť na celodenkach, a T3G, ktoré sa nejaký šotouš rozhodol že nemôžu jazdiť na celodenkach. Ak sa pokazí T3P alebo T6A5/III tak už nemajú na výber nič iné okrem Škodoviek.
Keby to robili len tak tak by už dávno nejazdili kačice cez víkendy.
Andrej
Keby to robili len tak tak by už dávno nejazdili kačice cez víkendy.