Reply on: Andrej #252347:
Ideálny stav je taký, kedy mesto DPB nijako dotovať nemusí, iba uhrádza náklady vyčíslené podľa vopred známeho kľúča. A vedenie DPB do tých nákladov napočíta všetko, čo na zabezpečenie prevádzky potrebuje, a teda aj odpisy vozidiel. Výsledok by teda bol identický, ako keby dopravu zabezpečoval externý dopravca, akurát zisková prirážka by bola minimálna (nie úplne nulová, aby si podnik reálne vytváral kapitál do budúcnosti), keďže dividendy majiteľovi nosiť nemusí.Dodnes nerozumiem, prečo nákup vozidiel MHD schvaľuje mestské zastupiteľstvo a prideľuje na to kapitálovú dotáciu, pričom o nákupe vozidiel pre OLO sme nikdy ani len nepočuli. Pritom obe sú mestské firmy, obe zabezpečujú činnosti zákonom uložené samospráve.
Mhr1
2. Ja si ho ale dobrovoľne platím, veď potrebujem pred domom nakladať/vykladať, alebo prichystať si auto, keď napr. skoro ráno cestujem. A potrebujem minúty pre remeselníkov i návštevy. Alebo, keď príde rodina z Česka na viac dní, schovám ich do garáže a ja stojím vo svojej zóne. 39 € za rok mi nepripadá ako suma, ktorá by stála za reč. Veď dnes sme so ženou vo foodcourte na ASMN dali za obed čosi cez 20 €...
3. Ako ti píšu aj iní, je síce ústavné právo kúpiť si auto, lebo je to legálny tovar, ale čo s ním urobíš, kam ho zaparkuješ, je len a len tvoj problém. Predstav si, že by si si kúpil nábytok, posteľ, nechal to doviezť pred dom, čo sa ti páči a tvrdil by si, že ti majú prideliť byt, aby si si ho mal kam dať. Rovnako kôň - je legálne si ho kúpiť? Samozrejme, že áno. A teraz si predstav, že by si ho priniesol na sídlisko, priviazal by si ho ku stromu a nechal ho pásť na mestskom trávniku? Že je to absurdné? No úplne rovnako, ako dožadovať sa práva na parkovanie.