Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #252351:
3. Skús si to prečítať s pochopením. Ja platím mestu za službu, že môžem parkovať auto niekde, kde mesto rozhodlo, že môžem parkovať (nejaká zóna). Ale koľkokrát sa stalo, že som prišiel, napriek tomu, že mám riadne zaplatené, tak nemám kde parkovať a musím platiť extra a mesto sa tvári, že to je v poriadku. To je niečo, ako keby som si kúpil lístok na vlak a on neprišiel a ZSSK by povedalo, že však chod SAD, ale peniaze ti nevrátime. Alebo si pošlem SMS lístok (musím ho mať potvrdený, už keď nastupujem do MHD) a MHD nepríde a lístok pri prepadne. Alebo mestu platím odvoz smetí a oni ich nevynesú, namiesto toho povedia, že si máš zavolať smetiarov, aby to vyniesli a zaplatiť im. Alebo si kúpim vstup do plavárne a tam ma zastaví chlapík, že je plno, mám ísť inde.
Reply on: bobitwo #252344:
1. Ak máš svoje parkovanie, ako napr. ja v garáži, ročný poplatok platiť nemusíš.
2. Ja si ho ale dobrovoľne platím, veď potrebujem pred domom nakladať/vykladať, alebo prichystať si auto, keď napr. skoro ráno cestujem. A potrebujem minúty pre remeselníkov i návštevy. Alebo, keď príde rodina z Česka na viac dní, schovám ich do garáže a ja stojím vo svojej zóne. 39 € za rok mi nepripadá ako suma, ktorá by stála za reč. Veď dnes sme so ženou vo foodcourte na ASMN dali za obed čosi cez 20 €...
3. Ako ti píšu aj iní, je síce ústavné právo kúpiť si auto, lebo je to legálny tovar, ale čo s ním urobíš, kam ho zaparkuješ, je len a len tvoj problém. Predstav si, že by si si kúpil nábytok, posteľ, nechal to doviezť pred dom, čo sa ti páči a tvrdil by si, že ti majú prideliť byt, aby si si ho mal kam dať. Rovnako kôň - je legálne si ho kúpiť? Samozrejme, že áno. A teraz si predstav, že by si ho priniesol na sídlisko, priviazal by si ho ku stromu a nechal ho pásť na mestskom trávniku? Že je to absurdné? No úplne rovnako, ako dožadovať sa práva na parkovanie.
Reply on: Ike #252349:
Tak isto neexistuje ústavné právo ani na MHD.

Ale zopakujem ešte raz, lebo evidentne nechceš chápať. Ja mestu musím platiť za to že mám auto a mesto určilo, kde môžem parkovať. Teda mesto má zabezpečiť, aby som mohol parkovať, kde mi to určilo. Ak nie, ide o nedovolené obohacovanie = krádež.
Reply on: bobitwo #252348:
Neexistuje ústavné právo na parkovanie. Mesto sa nemá čo starať o tvoj súkromný majetok z verejných peňazí. Ak chceš služby mesta využiť, tak si môžeš zaplatiť, ale podmienky poznáš vopred. Predstav si to ako keď si kúpiš Netflix a ideš na mesiac na chatu bez signálu.
Reply on: Ike #252346:
Takže obhajuješ, že mesto berie peniaze za službu, ktorú nedodalo. Čiže okráda vlastných občanov.
Reply on: Ike #252335:
Kde presne som napisal ze tie autobusy na hranie?

Ak mesto chce aby DPB obnovoval vozovy park tak sa mohlo zaviazat ze im tie nove stroje budu dotovat v spravnom case, namiesto toho aby sa DPB vyhrazali pokutami. Ak DPB nema na nove vozidla, tak ich moze mesto pokutovat o posledny cent a stale to nezabezpeci obnovu.
Reply on: bobitwo #252344:
Podľa mňa si práve dokázal, že sadzby sú nízke a dopyt je väčší ako ponuka. Ak by stala ročná rezidenčná karta 100 eur, malo by ju menej ľudí a šanca, že by kamarát našiel parkovacie miesto by bola vyššia a teda by nemusel preflakat 1000 eur u susedov. Za 50 eur by zachránil 1000 eur.
Reply on: ikarus31 #252337:
DPB rozpočet mesta nemá čo zaujímať a má robiť obnovu v zmysle štandardov. DPB zároveň zabezpečuje vozidlový park, vodičov a dispečing. Za to všetko mu patri odmena v zmysle zmluvy. Ak DPB nedostane peniaze na obnovu vozidlového parku, logicky nič neobnoví. Mesto môže udeliť sankcie, ale predpokladám že by to viedlo k súdu, kde by DPB vyhral, lebo mesto nemôže DPB sankciovať za neplnenie zmluvy, keď je to primárny dôsledok neplnenia zmluvy mestom. Takže výsledok je, že štandardy sa neplnia a pokuty sa neudeluju.

Ale štandardy sú objektívne a verejné a môže sa ich chytiť opozícia a voliči a v najbližších voľbách vystaviť vedeniu mesta vysvedčenie.

V prípade vzťahu, ktorý má mesto s DPB sú tie štandardy záväzné pre oboch.
Reply on: Ike #252342:
Mňa sa to momentálne netýka ale príde to aj ku mne. Známy žije na Dvoroch, kde už je PAAS. Má vyhradenú zónu kde môže parkovať, platí 50€ ročne za to, aby tam mohol parkovať. Len tento rok viac ako 20x nevedel zaparkovať, musel normálne parkovať inde a ho vyšlo cez 300€ do mestskej pokladnice za parkovné, lebo proste nemá inú možnosť a musí platiť. Za minulý rok hovoril, že ho to stálo cez 1000€, čo nemal možnosť zaparkovať, kde mal. Takže sorry, kde je tá podpora IAD? Lebo zatiaľ to zo strany mesta vyzerá ako nedovolené obohacovanie sa. Známy v Ružinove majú svoje súkromné parkovacie miesta v parkovacích domoch, napriek tomu musia platiť tiež ročný poplatok. Prečo? Neopakujú na mestskom parkovisku.
Reply on: MatejBA #252341:
Tebe príde konzistentné zvýšiť cestovné a nezvýšiť parkovane? V Kontexte dopravnej politiky? Mesto má podporovať presun ľudí z MHD do IAD?
Reply on: Ike #252340:
Skoda len, ze platy sa inflacie nedrzali a realne za tie 3 posledne roky klesli. Ale zvysme vsetko plosne o inflaciu, kazdy poplatok a dan, lebo to vybuduje raj na zemi, ze?
Reply on: MatejBA #252339:
Z toho istého dôvodu ako cestovné: inflácia
Reply on: Ike #252335:
Preco by sa mali menit sadzby vypalneho... parkovneho, ked za ne nic este poriadne pre vodicov nespravili? Skoro ziadne nove parkovacie miesto ani skoro ziadna protihodnota za to, co sa plati. Iba maluju modre ciary, osadia par tabul, a dokonca casto je to net-minus v pocte parkovacich miest.

Ked chybaju peniaze na MHD tak nech zvysia ceny listkov. Ked budu stavat viac parkovacich miest, viac infrastruktury pre auta, opravia cesty, tak nech dvihnu parkovne.
Reply on: Ike #252331:
Takmer všetko sedí, len asi treba vymedziť, ktorú časť 90. rokov berieme ako referenčnú. Len z Ikarusov 280 sa odpredalo vyše 50 kusov. Za najväčšiu krízu pokladám skôr roky 96-05, kedy sa mimo Ik4xx kúpilo len pár kinderiek a všetko ostatné sa rozpadalo.
Reply on: Ike #252336:
Ale reálne DPB z vlastných peňazí nevie zabezpečiť nové vozidlá. Prečo by mal byť DPB akokoľvek sankcionovaný za to že mesto nezabezpečilo financie na nové vozidlá? Oberať už aj tak podfinancovaný DPB o peniaze to je ten spôsob ako zlepšiť MHD? Ak by naozaj mesto naúčtovalo sankcie DPB tak to by bola strela do vlastnej nohy vo finále by z toho ani nič nemali. Mesto si môže naúčtovať aj sankciu 10 miliónov ale problém to nevyrieši a nové vozidlá nám to nevyčaruje.
Reply on: ikarus31 #252334:
Prečo by nemal? Mesto má predsa mestskú kontrolórku, ktorá dohliada na hospodárenie s majetkom mesta. To, že mesto je 100 % vlastníkom DPB neznamená, že nie je plnohodnotným dodávateľom, ktorý musí plniť zmluvné podmienky pod hrozbou sankcie. Ak si mesto sankcie neuplatní, mala by to iniciovať mestská kontrolórka. A nezabúdajme, že zmluvná pokuta nie je ani daňový ani ekonomicky oprávnený náklad, takže to nefunguje tak, že DPB dostane pokutu 5000 € a zároveň mu ju v rámci EONov mesto preplatí.
Reply on: Andrej #252332:
Tie štandardy tam sú ako palica mesta na DPB, ale platí to aj opačne, je to palica DPB na mesto. V konečnom dôsledku je nákup vozidiel z rozpočtu mesta a mesto, tak ako ostatné samosprávy, by malo hospodáriť rozumne. A DPB by mal využiť štandardy na argumentáciu vo vzťahu k mestu. No a v rozpočte mesta vidím rezervy, niektoré výrazne v rozpore s deklarovaným programom. Spomeniem len to, že ceny cestovného sa menili 2x a sadzby parkovného ani raz. Osobné náklady MIBu v pomere k ich prospešnosti sú tiež otázne. Niektoré projekty sa robia na dvakrát, čo znásobuje kapitálové výdavky. O dlhotrvajúcej realizácii projektov, ktorá pochopiteľne stojí peniaze, tiež pomlčím.

Tie autobusy nie sú DPB na hranie. Tie autobusy sú na plnenie verejného záujmu zo strany mesta. Mať modernú a kvalitnú MHD nie je nadštandard, ale nevyhnutnosť.
Reply on: Ike #252326:
Ja som nikde nepísal že sa to má zrušiť ja píšem že v praxi nemá kto vymáhať dodržiavanie a vôbec nič na tom nezmení ani to že to po novom dali do zmluvy.
Reply on: Cancer #252325:
A čo sa teda stane keď DPB zmluvu poruší? Dá mesto pokutu vlastnému podniku? To je asi trochu kontraproduktívne

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.