Ono hlavne je tam otazka chybovosti, certifikacie a GDPR.
Aj policajny radar obcas priradi rychlost inemu autu, a taka AI moze lahko robit viac chyb.
Druha vec je nejaky pofiderny zaznam bez certifikovania bude urcovat kto porusil a kto nie zakon pomocou umelej inteligencie. To ti kazdy absolvent pravnickej fakulty (aj taky, co ledva presiel) lahko dokaze obhajit a zamiest pokutu pod stol, cim sa zbytocne zahltia sudy a sposobia naklady, lebo par aktivnych... triednych nepriatelov to tak chce.
A v neposlednom rade je tu otazka GDPR. My na baraku nemozeme mat kameru nahravajucu pristupovy chodnik do panelaku aby sme ochranili vonkajsie dvere a fasadu pred vandalmi (lebo ludia nemaju sancu si precitat GDPR sloh na nasich dverach) pokial nesplnime prisne podmienky na nahravanie a uchovavanie zaznamov. A opat sa dostavame k tomu, ze pravnik by to lahko obhajil, pretoze ja ako vodic napriklad nemusim mat znalost nahravania, netusim ake mam prava a na zaklade coho ma moze vozidlo MHD nahrat, ako sa branit a koho v DPB kontaktovat s GDPR ziadostou.
Matematicky...počas pracovného dňa máš vo výprave cez 500 vozidiel.
Kamerové záznamy sa sťahujú fyzickou návštevou vozidla (+oživenie). Ak by oživenie + stiahnutie + uspatie trvalo len 10 minút, tak to máš 500 x 10 minút = cez 5 000 minút. Záznam iba pri 10 hodinách premávky má 10 x 60 = 600 minút. Takže sme pri vyše 3 000 000 minút záznamov....x počet dní = šialené číslo.
Umelou inteligenciou? Tá vie vyhodnotiť napr. stacionárne, že nejaké vozidlo prešlo na červenú, parkuje dlhšie ako je povolené, atď..a to je už nadštandard na naše pomery. Pochybujem, že existuje AI, ktorá z nekvalitného záznamu vyhodnotí porušenie slovenskej legislatívy, vytvorí upozornenie a pošle človeka podať oznámenie (spísať úradný záznam).
Pozeráš veľa sci-fi a technológií z vyspelého sveta.
Btw, nerozumiem prečo má bežný dopravca (DPB nie je nič viac ako kopec iných dopravcov) suplovať prácu polície. Máme predsa stovky až tisíce kamier vo vysokom rozlíšení na križovatkách, verejných budovách, atď., polícia má k ním plný prístup, zaznamenajú denné tisíce priestupkov.
Máš pocit, že tým niekto zaoberá? Najprv musí byť vôľa, potom cesta.
otazka je kedy mesto&DPB konecne dojdu na to ze vozidla maju kamery a mesto ma pravo pokutovat parkovanie objektivnou zodpovednostou, aj civilny zamestnanci...
vecer stiahnu zaznamy z vozidiel (archivuju sa den vo vozidle, ci?)
nechaju to prejst umelu inteligenciu, potom clovekom... odhadom 1 clovek za 1 den tak stovky pokut ulozi...
potom sa nasledne vsetko taxi a zasobovanie odnauci parkovat na zastavkach a bus pruhoch... vytaznost klesne na par denne, bude treba zdokonalit umelu inteligenciu...
Ach na ten retarder som zabudol - hej tam aj moje auto ma obcas co robit, hlavne ked som nalozeny. Aj ked zase v Dubravke na Bagarovej je este vacsia smakocinka
Skor nie. Ak uz predlzit 139 tak po Karloveskej, cez Cavojskeho, Carskeho a Liscie udolie pre lepsiu obsluhu Liscieho udolia (od relax zony po domy na tej ulici) alebo od Jurigovho namestia (zastavky) ist dolava na Liscie udolie - Pod Rovnicami - Carskeho - Liscie udolie a spat na trasu.
Idealne by bolo, aby to obsluzilo Molecovu po tom predlzeni (prestup na elektricky) ale to by sa tam autobus musel krkolomne otacat cez obratisko trolejbusov, aby sa dostal na Stare Grunty.
Som si čítal staré dokumenty a kedysi chcela mestská cast linku 139 dať cez Janotovu a Banikovu...
Myslíte si že by to teraz dávalo zmysel alebo nie???
Nový interný predpis, keď trolejbus vytrolejí, aby pokračoval v jazde po najbližšie možné miesto "pohodlného natrolejenia" počas státia v zastávke. Alebo ak by sa niečo stalo, trolejbus bude odklonený trasou bez vedenia, aby sa mohol pohodlne napojiť na viacerých bodoch po trase linky, keď sa na ňu vráti.
MatejBA