Pamätám si, že MHD chodila na Čiernu Vodu už pred 3-4 desaťročiami. V skutočnosti Čierna Voda vtedy pozostávala z pár domov kúsok od konca Vajnor krížom cez Šúrsky kanál (diaľnica a kruhový objazd tam neboli, cesta išla priamo). Tak sa dalo dostať na dnešné Trnavské Mýto (ex Centrálne Trhovisko, ex nám. Františka Zupku), kde bol už prestup do viac smerov MHD.
Teraz, keď na Čiernej Vode bývam, tak si uvedomujem, že by to bolo bližšie na Miestny úrad vo Vajnoroch než na Obecný úrad v Chorvátskom Grobe. Spojenie autobusom je hrozné, lebo musím prestupovať na Zlatých Pieskoch, kde moc možností nemám a je to nepríjemné miesto na prestupovanie. Tak chodím autom a parkujem v niektorom z obchodných centier v Bratislave, odkiaľ sa dostanem tam, kde potrebujem.
Lístky sú problémom. Kupujem si ich, keď sa rozhodnem pre verejnú dopravu, cez aplikáciu IDS BK. Čítačky v Arrive tie lístky čítať nevedia. Stačí, aby nastupovali traja cestujúci ako ja, čo nie je nijak výnimočné, tak načítavanie lístkov trvá dlhé minúty. Nezávisí to od vodiča ani od cestujúceho ale od slnka, prachu a náhody.
Miestne tabule na Čiernej Vode sa postupne menia. Niekdajšie tabule "Chorvátsky Grob časť Čierna Voda" sú nahradzované tabuľami "Čierna Voda obec Chorvátsky Grob" - tá druhá časť tabule je vždy malým písmom. Videl som to v zahraničí, u nás takéto miestne tabule neboli obvyklé.
Dopravný podnik mal prímestské vozidlá, ŠL11 so vzduchovými aj s búchacími dverami ale nepamätám si ich výskyt na 32. Ich doménou bola 101, vtedy najdlhšia linka v BA.
Dlhý čas tam jazdili mestské autobusy, obec Chorvátsky Grob si to doplácala. Jazdila 53 z Trnavského mýta, časť spojov na Čiernu Vodu, časť pokračovala do Chorvátskeho Grobu. Tie spoje bývali dosť plné, dokonca ráno tam pár krát nasadili aj kĺbový autobus.
Potom sa to zmenilo na 630, stále mestský autobus, ale zmenila sa trasa, spoj išiel z obchodného centra pri Zlatých pieskoch, vo Vajnoroch cez priecestie Pri Mlyne. Na Čiernej Vode vtedy tuším končili Na Pasienku. Zvýšil sa počet spojov za hodinu, ale zhoršila sa dostupnosť do centra, keďže bolo treba prestupovať na Zlatých Pieskoch.
Potom to prebral Slovak Lines, vtedy sa výrazne predĺžili jazdné časy. Trasa 630 zostala +- rovnaká, nejako sa to možno prečíslovalo.
Posledná zmena bolo, keď sa zrušila linka 630, namiesto nej je 525 a 527 (cez Čiernu vodu do Pezinka). Obe končia na Zlatých Pieskoch (s výnimkou asi 1 spoja), takže síce je dobrý interval, ale je tam nepohodlný prestup, najmä večer. Výrazne chýba priame spojenie do mesta.
Tak isto chýba buspruh pred Zlatými pieskami, ráno ide bus v podstate od Čiernej vody po Zlaté Piesky v zápche.
Nakoniec, problém medzimestských autobusov je, že ako vodič kontroluje lístky, tak to výrazne spomaľuje autobus, najmä ráno.
Pozdravujem pamätníkov. Rád by som sa viac dozvedel o histórii verejnej dopravy do Čiernej vody.
Podľa historických máp na imhd tam jazdila linka 32 (neskôr 53) minimálne v roku 1985, ale v roku 1961 ešte nie.
Jazdili na tej linke vždy busy v mestskom prevedení alebo mal vtedajší DPMB na takúto "vidiecku linku" aj nejaké vozidlá v prímestskom prevedení?
Aj vtedy Čierna voda patrila pod Chorvátsky Grob? Nejazdila tam odnikiaľ žiadna prímestská doprava?
Ak chcel ísť niekto z Čiernej vody napr. na Obecný úrad do centra / samotnej dediny Chorvátsky Grob verejnou dopravou, tak musel jedine obrovskou nadchádzkou cez Bratislavu s prestupom z MHD na prímestský bus?
Na staremapy.sk som z roku 1955 našiel, že už vtedy existovala súčasná cesta z Čiernej vody do samotného Chorvátskeho Grobu, ale približne medzi dnešným Malým Rajom a pôvodným Slovenským Grobom vraj viedla iba poľná cesta.
Čiernu vodu si pamätám ako kuriozitu zo začiatku 21. storočia že napriek tomu, že to ani vtedy nebola súčasť Bratislavy, tak tam jazdila bratislavská MHD, a to bez akéhokoľvek príplatku.
Zaujímavé bolo pre mňa (v súvislosti s novou výstavbou a predĺžením linky 53 do samotného Chorvátskeho Grobu), že najskôr sa nejakú dobu udržiaval tarifný stav, že po pôvodnú konečnú zastávku pri kaštieli (Hotel Kamila, dnes Agátka) to ešte bola bratislavská zóna 101, ale nasledujúca neďaleká zastávka v súvislej zástavbe, takisto v Čiernej vode, "Na pasienku" už bola v mimobratislavskej zóne.
Nepamätám sa kde sa bus MHD pri kaštieli otáčal, bolo tam niekde dopravne oficiálne miesto vhodné na bezpečné otočenie autobusu?
Teraz keď je Čierna voda taká veľká, myslíte že by bolo reálne žeby sa z nej mohla stať samostatná obec? I keď chápem, že trend do budúcnosti sa očakáva skôr opačný, teda spájanie menších obcí.
Ono hlavne je tam otazka chybovosti, certifikacie a GDPR.
Aj policajny radar obcas priradi rychlost inemu autu, a taka AI moze lahko robit viac chyb.
Druha vec je nejaky pofiderny zaznam bez certifikovania bude urcovat kto porusil a kto nie zakon pomocou umelej inteligencie. To ti kazdy absolvent pravnickej fakulty (aj taky, co ledva presiel) lahko dokaze obhajit a zamiest pokutu pod stol, cim sa zbytocne zahltia sudy a sposobia naklady, lebo par aktivnych... triednych nepriatelov to tak chce.
A v neposlednom rade je tu otazka GDPR. My na baraku nemozeme mat kameru nahravajucu pristupovy chodnik do panelaku aby sme ochranili vonkajsie dvere a fasadu pred vandalmi (lebo ludia nemaju sancu si precitat GDPR sloh na nasich dverach) pokial nesplnime prisne podmienky na nahravanie a uchovavanie zaznamov. A opat sa dostavame k tomu, ze pravnik by to lahko obhajil, pretoze ja ako vodic napriklad nemusim mat znalost nahravania, netusim ake mam prava a na zaklade coho ma moze vozidlo MHD nahrat, ako sa branit a koho v DPB kontaktovat s GDPR ziadostou.
Matematicky...počas pracovného dňa máš vo výprave cez 500 vozidiel.
Kamerové záznamy sa sťahujú fyzickou návštevou vozidla (+oživenie). Ak by oživenie + stiahnutie + uspatie trvalo len 10 minút, tak to máš 500 x 10 minút = cez 5 000 minút. Záznam iba pri 10 hodinách premávky má 10 x 60 = 600 minút. Takže sme pri vyše 3 000 000 minút záznamov....x počet dní = šialené číslo.
Umelou inteligenciou? Tá vie vyhodnotiť napr. stacionárne, že nejaké vozidlo prešlo na červenú, parkuje dlhšie ako je povolené, atď..a to je už nadštandard na naše pomery. Pochybujem, že existuje AI, ktorá z nekvalitného záznamu vyhodnotí porušenie slovenskej legislatívy, vytvorí upozornenie a pošle človeka podať oznámenie (spísať úradný záznam).
Pozeráš veľa sci-fi a technológií z vyspelého sveta.
Btw, nerozumiem prečo má bežný dopravca (DPB nie je nič viac ako kopec iných dopravcov) suplovať prácu polície. Máme predsa stovky až tisíce kamier vo vysokom rozlíšení na križovatkách, verejných budovách, atď., polícia má k ním plný prístup, zaznamenajú denné tisíce priestupkov.
Máš pocit, že tým niekto zaoberá? Najprv musí byť vôľa, potom cesta.
otazka je kedy mesto&DPB konecne dojdu na to ze vozidla maju kamery a mesto ma pravo pokutovat parkovanie objektivnou zodpovednostou, aj civilny zamestnanci...
vecer stiahnu zaznamy z vozidiel (archivuju sa den vo vozidle, ci?)
nechaju to prejst umelu inteligenciu, potom clovekom... odhadom 1 clovek za 1 den tak stovky pokut ulozi...
potom sa nasledne vsetko taxi a zasobovanie odnauci parkovat na zastavkach a bus pruhoch... vytaznost klesne na par denne, bude treba zdokonalit umelu inteligenciu...
Ach na ten retarder som zabudol - hej tam aj moje auto ma obcas co robit, hlavne ked som nalozeny. Aj ked zase v Dubravke na Bagarovej je este vacsia smakocinka
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
B K
Sch. Trnavského x Harmincova
iba z KV do KV bez obmedzenia
Karloveská x Líščie údolie
do 3,5 t obojsmerne
Kútiky
z Dúbravy do Dúbravky iba MHD
Karloveská x Pustá
do 3,5 t obojsmerne
Karloveská x Fadruszova
okrem nákladných vozidiel s prívesom alebo návesom
Karloveská x Segnerova
do 3,5 t z KV do KV
Karloveská x Jurigovo nám.
do 3,5 t z Dúbravky do Dúbravky
Riviéra (Molecova)
žiadne
Riviéra (Devínska)
do 3,5 t z mesta do mesta
Botanická (OMV)
okrem nákladných vozidiel z mesta do mesta
Lanfra
nič
NAGLS x Žižkova
iba z KV do KV bez obmedzenia (reálne to však dlhé vozidlo nevytočí)
NAGLS (PKO)
z mesta do mesta do 10 m
Tunel
nič