Reply on: Stenly #247490:
Samozrejme, že vnútornej doprave nijako nepomôže, nanajvýš ju odbremení od nejakej časti tranzitu. Vnútromestskej doprave oveľa viac pomôže Severná tangenta (Račianske mýto - Pionierska - Pražská/Brnianska) a to aj v kontexte petície za riešenie Šancovej a tiež predĺženie Bojnickej na Račiansku a ďalej s tunelom do Lamača ku križovatke I/2 s II/505.Ale tieto stavby by muselo riešiť mesto (ktoré na to € nemá), zatiaľ čo diaľničný tunel stavia štát ktorý má úplne iné finančné možnosti. A potom je jedno, ktorá stavba koľko pomôže, podstatné je kde "pustiť žilou".
A keďže Bratislava nie je Slovensko, tak sa radšej odpreferuje Šoroška pre 9.000 vozidiel za deň, než by sa riešila cesta ktorý by využívalo 4x toľko.
Stenly
Stále nerozumiem. Čiže po postavení toho tunela pôjdu podľa vašej teórie autá v smere V-Z (alebo naopak) cca 2x tak dlhou trasou, aká je dnes po obchvate cez Einsteinovu? To sa im možno oplatí 2-3 krát do roka, keď je v meste úplný kolaps. Zvyšok času určite nie. Navyše by ten tunel musel byť nespoplatnený, o čom pochybujem, že nebude.
Moja pointa je to, že v súčasnosti navrhnutá trasa tunela Karpaty (Rača-Z. B.) vnútromestu nič nepomôže. (Dokonca nepomôže ani inde a niekde dokonca uškodí, ale to je zase trochu iná téma.) Všetci akoby brali automaticky, že trasa, ktorú presadzuje NDS, je super a lepšej niet. Lenže keď sa to postaví takto, tak to mestu nič nepomôže a asi až potom budú všetci prekvapení a začnú volať po ďalšom tuneli... Je zarážajúce, že aj mesto je s tým OK. Nehovoriac o tom, že keby sa 2 mld. Eur naliali radšej do železničnej infraštruktúry v BA a okolí, tak by tu bola verejná doprava, a tým aj všeobecne doprava, o niečom inom.
Jedine, že by NDS počítala s tým, že sa to reálne postaví o 50-100 rokov. To už možno tá súčasná trasa bude mať väčší zmysel. To je ale samozrejme fikcia.